Ponnyakuten (Ulvspel)

Övriga tre, Caisa, Bsf och Q har ungefär en sida var i mitt anteckningsblock. Jag återkommer, om jag har möjlighet, med analysen av dessa imorgon. Min hjärna börjar koppla ner nu.

detta var det jag reagerade på som caisa skrev- hann inte få med det innan pga tidsbrist
"Men någon hade en intressant teori om att hennes nominering + deltagarbrev var en vinkning till Q om att hon skulle vara copycat. Vem var det?"

Vad är konstigt? Jag ville inte ta creds för någon annans teori och efter att ha suttit 2 timmar med inlägget orkade jag inte gå tillbaka och leta efter ett specifikt inlägg när jag inte visste vart jag skulle leta, hoppades någon skulle ta åt sig äran.

UPPDATERING!

Det blev helt enkelt för jobbigt för quarter4ever. I hela sitt liv hade hon velat vara med i något dokusåpaartat och så äntligen var hon där! Men när alla andra flockades framför kameran för att kolla på tagningarna tappade Q lusten. För hon såg ju ändå inte. I fikarummet däremot var det en massa diskussioner och mys. Inget hon behövde synen för. Så hon drog dit.

Quarter4ever var den blinda!

Natt-DL2 imorgon kl 10.00

@hemlig - lägg en efterhandsröst med motivering direkt!:)

UPPDATERING!

Det blev helt enkelt för jobbigt för quarter4ever. I hela sitt liv hade hon velat vara med i något dokusåpaartat och så äntligen var hon där! Men när alla andra flockades framför kameran för att kolla på tagningarna tappade Q lusten. För hon såg ju ändå inte. I fikarummet däremot var det en massa diskussioner och mys. Inget hon behövde synen för. Så hon drog dit.

heja goda !!

Jag noterar att Q hellre röstade på caisa än rädda sig själv genom en röst på EmmaN. Det känns som ett testamente att hon visste något om caisa - jag tror hon avlyssnat henne helt enkelt.

Med bara mobilen i hand väljer jag den motivering jag funderat på tidigare idag. Nämligen den som flera tänkt, att EmmaN försökte visa sig för den ulv hon följer, om hon nu är copycat.
hemlig röstar på EmmaN

UPPDATERING!

Okej då tror jag att jag förstår vad @quarter4ever ville säga genom att inte rädda sig själv. Jag ska ta och kika på vad Q har skrivit idag i leken egentligen.

Lyan visste att de blivit avlyssnade - så det är ju inte helt otroligt att de slunkit in med någon röst på Caisa - eller?
Fast rösterna på Caisa kommer sent, fast att som ulv lägga upp sin kollega till "nästan lottning" skulle ju kunna ge ett hyfsat alibi det med.

Jag noterar att Q hellre röstade på caisa än rädda sig själv genom en röst på EmmaN. Det känns som ett testamente att hon visste något om caisa - jag tror hon avlyssnat henne helt enkelt.

Och nu undervärderar du mig. :p
Även om jag suttit i lyan och hon hade fått en rad jag skrivit tror jag inte en ulv hade skrivit "Ja, jag, Caisa, är ju ulv." som en möjlig rad... Däremot kan de ju ha skrivit en rad som verkat som det.

Lyan visste att de blivit avlyssnade - så det är ju inte helt otroligt att de slunkit in med någon röst på Caisa - eller?
Fast rösterna på Caisa kommer sent, fast att som ulv lägga upp sin kollega till "nästan lottning" skulle ju kunna ge ett hyfsat alibi det med.

...hur vet du att lyan blivit avlyssnad...? :cautious:

Målar:
Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm
Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH
DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

Och nu undervärderar du mig. :p
Även om jag suttit i lyan och hon hade fått en rad jag skrivit tror jag inte en ulv hade skrivit "Ja, jag, Caisa, är ju ulv." som en möjlig rad... Däremot kan de ju ha skrivit en rad som verkat som det.
Man får inte skriva att man är ulv. Man får bara skriva "jag tror jag är ulv"

(obs OT-färg)

...hur vet du att lyan blivit avlyssnad...? :cautious:
Tycker du att det känns troligt att Q skulle skriva som hon gör om hon inte hade haft någon slags info? Sen kan hon visst ha blivit lurad, men något gör att hon väljer att offra sig själv istället för att rösta på EmmaN och lägger sin röst väldigt tydligt på just dig... Det gör helt klart att du ser mer misstänkt ut än EmmaN just nu.

Exempel på en sådan mening kan vara "jag misstänker x" eller "x misstänker ju mig". Meningen måste ha med spelet att göra. De nätter den blinda lyssnar på ulvarna kan ulvarna lyssna på meddelanden sända till goda lyan på samma sätt (se vidare under Goda lyan). Meningen från lyan når den blinda efter natt-DL.
Vill minnas att den skulle vara sann också? @Artline @Myrten?
Eller rör jag ihop det med något annat nu?

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?