Ponnyakuten (Ulvspel)

Jag får plötsligt bollen - noja.
Jag tänkte ju att hon kanske kunde vara god, pga rösten på Habina, men man kan aldrig räkna med att bollen gör annat än ostyrigheter särskilt som ond.

Nomineringar/Röstningar
Blacksmithfarm
nominerar Hedinn röstar hemlig - EmmaN - Caisa
bollen__
nominerar Snurrfian röstar Habina - Caisa - Caisa
Snurrfian nominerar Klara röstar Caisa - Caisa - Caisa
EmmaN nominerar Lobelia röstar Ferrari - Q4e - Caisa
Ferrari nominerar Quarter4Ever röstar LenaH - Hedinn - Caisa
Hedinn nominerar EmmaN röstar Q4e - EmmaN - Caisa
hemlig nominerar Ferrari röstar Derring-do - MISS - Caisa
Klara nominerar Hedinn röstar bollen__ - Q4e - Caisa

Det är ju ingen av oss som har någon vidare röstningsstatistik. Alla har ju röstat på en god minst en gång. Tycker dock att det finns spännande klurigheter här, men jag tror att jag får fundera vidare imorgon f.m. (om jag är kvar). Måste sova nu!

Nomineringar/Röstningar
Blacksmithfarm
bollen__

Det är ju ingen av oss som har någon vidare röstningsstatistik. Alla har ju röstat på en god minst en gång. Tycker dock att det finns spännande klurigheter här, men jag tror att jag får fundera vidare imorgon f.m. (om jag är kvar). Måste sova nu!
Det jag reagerar på är att snurrfian röstat på caisa alla tre gånger. Får se om hon skriver nåt imorgon som får mig att ändra uppfattning, annars är hon en stark kandidat för ond roll.

Tillägg: Bollen likaså. Kan hon ha försökt se god ut i början genom att rösta på habina?

Jag sitter (eller, i ärlighetens namn,ligger kvar i sängen) och funderar över dl2. Den röstning som egentligen är mest intressant att analysera just nu. Tittar på den i synvinkeln att jag har fem spelare som för mig är helt blanka.

Hemlig missade att rösta.

Hedinn la sin röst på EmmaN. Detta funderade jag kring igår. Jag tycker inte det säger vare sig det ena eller andra om henne.

EmmaN la en andraröst på Q. Det skulle kunna vara misstänkt, men Emma hade själv fått tre röster då. Q var den enda som hade röster och ett naturligt val för Emma om hon ville öka sina egna chanser att vara kvar.

Bollen la sin röst på Caisa. I det läget hade Emma tre röster, q tre och med bollens röst har Caisa 2.

Ferrari lägger en uddaröst på Hedinn.

Någonstans i detta borde det gömma sig onda (om jag inte är totalt lurad av cirkus och Snurrfian). Om bollen och Emma är ulvar borde bollen ha röstat på Q för att öka Emmas chanser. Vilket gör att jag tror att om bollen sitter i lyan gör inte Emma det. Och tvärt om.

Samma med Hedinn. Hon borde inte ha röstar på en kumpan i det läget.

Ferrari och Emma ihop i lyan är tänkbart utifrån detta. Ferrari röstade på Hedinn för att Hedinn la en enkel röst på Emma. Varför var Hedinns röst mer skum än bsfs?

Men så har vi ju en ond utanför också som ställer till det. Och hela tänkandet kring alibin. Lyan gör inte som den borde osv osv.

Jag vet inte om jag blev mycket klokare. :arghh:

Nomineringar/Röstningar
Blacksmithfarm
bollen__
Snurrfian
nominerar Klara röstar Caisa - Caisa - Caisa
EmmaN
nominerar Lobelia röstar Ferrari - Q4e - Caisa
Ferrari
nominerar Quarter4Ever röstar LenaH - Hedinn - Caisa
Hedinn
nominerar EmmaN röstar Q4e - EmmaN - Caisa
hemlig
nominerar Ferrari röstar Derring-do - MISS - Caisa
Klara
nominerar Hedinn röstar bollen__ - Q4e - Caisa

Du har missat Bumpo/cirkus i din sammanställning.

Ingen nominering - missade röstningen - EmmaN - Caisa

(Leker från mobilen och har alltid problem med att fixa färger då)

Nomineringar
Blacksmithfarm nominerar Hedinn
bollen__ nominerar Snurrfian
Snurrfian nominera Klara.
EmmaN nominerar Lobelia
Ferrari nominerar Quarter4Ever
Hedinn nominerar EmmaN
hemlig nominerar Ferrari
Klara nominerar Hedinn

Bumpo/cirkus missar att nominera.

Klipper lite i nomineringslistan för att bara ha kvar den spelare som är i livet.

Mycket tankar har lyfts om att copycaten nominerat samma som sin ulv. Det lämnar Emma (som nominerade samma som den kända ulven Habina) och mig, som nominerade samma som bsf.

Det finns ju ytterligare alternativ på vink till lyan. Att copycaten nominerade sin ulv. Det utesluter ju egentligen bara Emma och Ferrari.

Det kan ju också vara så att copycaten missade att nominera. Eller att den nominerade en helt random spelare och valde att försöka vinka till lyan på något annat sätt.

Jag sitter (eller, i ärlighetens namn,ligger kvar i sängen) och funderar över dl2. Den röstning som egentligen är mest intressant att analysera just nu. Tittar på den i synvinkeln att jag har fem spelare som för mig är helt blanka.

Hedinn la sin röst på EmmaN. Detta funderade jag kring igår. Jag tycker inte det säger vare sig det ena eller andra om henne.

EmmaN la en andraröst på Q. Det skulle kunna vara misstänkt, men Emma hade själv fått tre röster då. Q var den enda som hade röster och ett naturligt val för Emma om hon ville öka sina egna chanser att vara kvar.

Bollen la sin röst på Caisa. I det läget hade Emma tre röster, q tre och med bollens röst har Caisa 2.

Någonstans i detta borde det gömma sig onda (om jag inte är totalt lurad av cirkus och Snurrfian). Om bollen och Emma är ulvar borde bollen ha röstat på Q för att öka Emmas chanser. Vilket gör att jag tror att om bollen sitter i lyan gör inte Emma det. Och tvärt om.

Ferrari och Emma ihop i lyan är tänkbart utifrån detta. Ferrari röstade på Hedinn för att Hedinn la en enkel röst på Emma. Varför var Hedinns röst mer skum än bsfs?

Men så har vi ju en ond utanför också som ställer till det. Och hela tänkandet kring alibin. Lyan gör inte som den borde osv osv.

Kommenterar mig själv här. Om Ferarri är i lyan ihop med Emma borde hon kanske har röstat på Q för att hjälpa Emma. :arghh:

Det lutar mer och mer åt att Emma nog inte är i lyan. Tror jag :confused: Eller så vet jag ingenting. :arghh:

jag röstade inte på Hedinn för att hennes röst var enkel. Jag röstade på Hedinn för att hon röstade på EmmaN när hon tidigare uteslutit Caisa trots att båda var lika möjliga. Tyckte mest det kändes skumt.

Jag kom på en sak, det kan inte ha varit så att Qs röst i förrgår var förhäxad? Att hon var tvungen att rösta på Caisa? Måste läsa lite mer än bara rösten från Qs sida. Isåfall ställer det ju saker i ett annat ljus. Men det kanske är långsökt med tanke på att det kändes som att hon var så väldans säker.

Kommenterar mig själv här. Om Ferarri är i lyan ihop med Emma borde hon kanske har röstat på Q för att hjälpa Emma. :arghh:

Det lutar mer och mer åt att Emma nog inte är i lyan. Tror jag :confused: Eller så vet jag ingenting. :arghh:
Q borde ha röstat på EmmaN, framför allt...

Om det nu inte var missuppfattning på nåt sätt från Qs sida, så borde ju inte EmmaN vara ond, om det var vad hon ville påpeka.

Håller med om att Ferrari borde ha röstat på Q som ond med Emma, men det finns ju anledningar till att undvika sånt också. En räddningsröst på Emma hade ju kunnat märkas och ibland blir man helt enkelt mindre misstänkt av att lägga en uddaröst. Jag funderar lite över varför Ferrari fortsätter uttrycka att jag släppte Caisa, när det aldrig var något jag gjorde.

Oavsett så är ju min spontana tanke att EmmaN är god, om nu Q hade fått tydlig info att kunna lita på. Jag är visserligen fortsatt osäker på hur den skulle kunna vara utformad, speciellt sett till att raderna kommer från ulvarna själva. Men jag vet inte vad Q annars skulle ha velat säga.

Jag kom på en sak, det kan inte ha varit så att Qs röst i förrgår var förhäxad? Att hon var tvungen att rösta på Caisa? Måste läsa lite mer än bara rösten från Qs sida. Isåfall ställer det ju saker i ett annat ljus. Men det kanske är långsökt med tanke på att det kändes som att hon var så väldans säker.
Nä, en förhäxad röst räknas väl bara inte? Personen väljer alltså själv vem den röstar på, men rösten vägs inte in i resultatet. Tror inte man får reda på själv när ens röst är förhäxad heller?

Nomineringar/Röstningar
Uppdaterad då jag missade Bumpo/Cirkus
Blacksmithfarm nominerar Hedinn röstar hemlig - EmmaN - Caisa
bollen__
Bumpo/Cirkus nominerar MISS röstar MISS - EmmaN - Caisa

Vad gör att du håller Snurrfian åt det godare hållet? Jag inser att hon smugit undan rätt bra från min radar.

UPPDATERING!

Hemlig var mycket nöjd men sin insats i Ponnyakuten. Hon och hennes team hade framgångsrikt lyckats avpollettera flera deltagare. Nu skulle hon rapportera till basen. Hon öppnade sin stallkista och tog fram sin hemliga mobiltelefon.
- Hallå, TV3?
*Knaster, sprak, knaster!*

Vad var det här? Hemlig höjde rösten, skakade på telefonen och skrek i den. Varpå ett LARM gick igång! Larm i sadelkammaren?
- Jasså! Det var produktionsledarens röst! Fasen! Men inte kunde de veta…
- Att installera TV3-sensorer här i sadelkammaren var nyttigt. Nu åker du ut!

Hemlig var ulv!

DL4 – dubbellynch – kl 21.30

Dubbellynch innebär att de två spelare med flest röster åker ut.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka