Ponnyakuten (Ulvspel)

Q borde ha röstat på EmmaN, framför allt...

Om det nu inte var missuppfattning på nåt sätt från Qs sida, så borde ju inte EmmaN vara ond, om det var vad hon ville påpeka.

Håller med om att Ferrari borde ha röstat på Q som ond med Emma, men det finns ju anledningar till att undvika sånt också. En räddningsröst på Emma hade ju kunnat märkas och ibland blir man helt enkelt mindre misstänkt av att lägga en uddaröst. Jag funderar lite över varför Ferrari fortsätter uttrycka att jag släppte Caisa, när det aldrig var något jag gjorde.

Oavsett så är ju min spontana tanke att EmmaN är god, om nu Q hade fått tydlig info att kunna lita på. Jag är visserligen fortsatt osäker på hur den skulle kunna vara utformad, speciellt sett till att raderna kommer från ulvarna själva. Men jag vet inte vad Q annars skulle ha velat säga.

Vad för sorts info tänker du att Q skulle kunnat ha så att hon visste att EmmaN var god?

Jag läser vidare och tror att EmmaN kan ha rätt i sin tanke att Q var tvungen att rösta på Caisa.

Vad för sorts info tänker du att Q skulle kunnat ha så att hon visste att EmmaN var god?

Jag läser vidare och tror att EmmaN kan ha rätt i sin tanke att Q var tvungen att rösta på Caisa.
Enda sättet är väl att q blivit förtrollad? Goda lyan kan göra det, men funkar det tidsmässigt?

Det är ju det jag inte vet, jag började ju fundera redan kring Caisa, hur den blinda över huvud taget skulle kunna vara säker kring någons godhet/ondska baserat på rader från ulvarna. Men om hon röstade på Caisa av en anledning, det var ju inte för att Caisa var ond, så i så fall måste det ha varit för att (hon trodde) EmmaN är god.

Eller missuppfattning... En förtrollning låter ju annars mest logiskt, men någon sån bör väl inte ha hunnit komma ut vid den tidpunkten?

Nej, Q kan inte ha blivit förtrollad eftersom det inte fanns någon god lya vid DagDL1 som kunde delat ut förtrollningen som sedan skulle applicerats på Q i nattDL och gjort henne tvungen att rösta på Caisa i DagDL2. Så det är bara att släppa det spåret.

Jag undrar om hon kanske ändå fick raden "jag har röstat på bollen"

Hemlig har verkligen varit anonym i leken. En hel del inlägg men dessa nedan är de som inte är OT eller kommentar om någonting som någon annan skrivit. Det första teoriinlägget som är skrivet innan någon DL ger ju inte så mycket att gå på. De enda som Hemlig nämner något mer om är Derring-do (som vi vet var god) och Hedinn (som vi inte vet rollen för). Det kan ju gå åt båda hållen. Antingen har Hemlig skrivit om Hedinn som eventuellt ulv för att Hedinn är god eller för att ge alibi åt sig själv om något skulle hända. Så det säger ju inte så mycket.
CaisaLundblad noterar att copycaten kommer röra till det för tjuven och spionen. Frågar om den blinda och svarar bestämt att hennes ponny inte är stridstränad.

Snurrfian har tappat bort sin ponny och misstänker att hennes egen hund är skyldig till detta. Säger att hon ska leta ulvar. Kan hon vara en ond utanför lyan som vill leta kompisar? Ulvar brukar väl dessutom äta hundar, är det så att hon därför misstänker sin egen hund?

quarter4ever frågar om ficktjuven, spionen och goda lyan. Har den längsta ansökan i programmet och sjunger för sin ponny. Funderar en del över förhäxningen.

LenaH har hittat till leken, men sen har hon inte synts till.

Derring_Do rekommenderar klickerträning för att lära hästen att döda zombies, tänker att kan den det kan man lätt lära in att den ska döda ulvar. Misstänker först Caisa men sen skriver hon detta:

Jag funderar på om hon vet att q är ond för att de är i lyan tillsammans?

hemlig det är jag! :)

bollen_ har jag inte sett så mycket mer av än ansökningsbrevet.

Habina säger själv att hon är snurrig och att det bör vara 3 eller 4 ulvar. Röstar på bsf.

Ferrari har inte en ponny, har dock lånat med sig en. Rädd vid engelsk ridning, men western går tydligen bra. Behöver hjälp att komma upp i sadeln igen.

Klara funderar över ficktjuven, copycaten och skillnaden på förhäxad och förtrollad. Tycker att bommar på marken är höga hinder och har ett brev om sitt russ som hamnat i fel kropp.

Hedinn har hittat hit. Har en enhörning som tappat hornet och som förut var glänsande vit och nu inte är det. Jag funderar på vilken färg den har nu, det framgår inte. Är den ulvgrå kanske?

Blacksmithfarm berättar att hon kommer behöva rösta tidigt. Svarar på qs fundering om förhäxningen. Tycker att bollen_, jag, CaisaLundblad och quarter4ever har stridstränade ponnys och funderar på om vi vill sabotera programmet. Röstar på mig pga att min ponny kan läskiga konster :confused:

Lobelia tycker att rollerna verkar krångliga.

EmmaN funderar på sin ansökan och skickar sen in en om sin ponny som pga för mycket morötter numera skuttar och vill sitta i hennes knä. Säger att hon känner sig förvirrad och frågar om paketet i Goda lyan.
Hemligs nomineringsinlägg.
hemlig nominerar Ferrari med grunden att det inte kan vara lätt att inte ens våga. Vi måste se till att få upp Ferrari på hästryggen även med engelsk sadel! Tex LenaHs (tror jag) Åke är ju tydligen gudomligt snäll.
Hemligs röstinlägg som inte kom med. Det säger ju dock ingenting då det var sent inkommet och rösten inte räknas.
Med bara mobilen i hand väljer jag den motivering jag funderat på tidigare idag. Nämligen den som flera tänkt, att EmmaN försökte visa sig för den ulv hon följer, om hon nu är copycat.
hemlig röstar på EmmaN
Hemligs andra teoriinlägg, här borde det finnas något mer att ta på kan jag tycke. Men det är mest konstateranden om vad som hänt.
Ok, mina funderingar så här långt.

CaisaLundblad tycker att bsf verkar så säker på att lyan är avlyssnad och riktar sina misstankar dit. Röstar även på bsf nu ikväll. Försvarar sig mot qs röst mot henne med att om q nu var så säker borde hon lagt rösten tidigare än femton minuter innan DL.

Bsf och Cirkus väljer att lita på q från igår. Har spelat en hel del bägge två och borde veta vad de pratar om.

EmmaN räknar på goda och onda igen och följer strömmen med en röst på Caisa nu ikväll.

Klara tycker att bsfs röst igår var lagd på för dålig motivering. Går också på qs röst från igår nu ikväll.

Min röst idag känns rätt självklar. Q har visserligen lurat mig förut, men hon borde inte styra ett "drev" mot Caisa om hon inte var säker, med tanke på att hon själv är/var på goda sidan.

hemlig röstar på CaisaLundblad
Här däremot, hemlig borde ju inte vetat om att hemlig skulle bli käk så frågan är vad det säger om Snurrfian och bollen__. Det verkar som att H mest försökt rikta misstankar mot riktiga goda innan.
Det jag reagerar på är att snurrfian röstat på caisa alla tre gånger. Får se om hon skriver nåt imorgon som får mig att ändra uppfattning, annars är hon en stark kandidat för ond roll.

Tillägg: Bollen likaså. Kan hon ha försökt se god ut i början genom att rösta på habina?

Om raden som nått Q är
"jag har nominerat en ulv" så förstår jag att hon trodde det kunde vara Caisa.
Om raden som nått Q är
"jag har röstat på bollen" är Klara det andra alternativet till avlyssnad ulv.

Kikade lite på Hemligs inlägg, inte jättemycket starka teorier utan mer lösa funderingar (inte kommit till hur hon röstat än). Det här är det senaste:

Det jag reagerar på är att snurrfian röstat på caisa alla tre gånger. Får se om hon skriver nåt imorgon som får mig att ändra uppfattning, annars är hon en stark kandidat för ond roll.

Tillägg: Bollen likaså. Kan hon ha försökt se god ut i början genom att rösta på habina?

Huruvida det är alibiförsök eller misstankar riktade mot goda tänker jag inte ens försöka tänka ut på egen hand. Men oavsett roll är Snurrfians röststatistik intressant.

@Snurrfian Hur har du tänkt när du röstat på Caisa alla dagar?

Gällande bollen är det väl samma läge som ovan. Ska kika röstlistor och se om jag blir klokare.

Om raden som nått Q är
"jag har nominerat en ulv" så förstår jag att hon trodde det kunde vara Caisa.
Om raden som nått Q är
"jag har röstat på bollen" är Klara det andra alternativet till avlyssnad ulv.
Du tror alltså mer på att Q trott att Caisa var ond än att EmmaN var god?

Du tror alltså mer på att Q trott att Caisa var ond än att EmmaN var god?
Jag tror att hon trodde mer på att Caisa var ond. Annars borde hon ha uttryckt större osäkerhet kring Caisa. Eventuellt till och med röstat på sig själv för att rädda Emma (om hon nu skulle varit säker på att Emma hade en viktig god roll). Hon borde ha förstått att vi skulle gå efter Caisa när hon gjorde som hon gjorde.

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

DL 3
11:14 cirkus röstar på CaisaLundblad
11:23 Blacksmithfarm röstar på Caisa Lundblad
15:8 EmmaN röstar på CaisaLundblad
20:10 Klara röstar på CaisaLundblad
20:18 Caisa röstar på Blacksmithfarm
20:22 bollen__ röstar på CaisaLundblad
20:32 Hedinn röstar på CaisaLundblad
21:12 Snurrfian röstar på Caisalundblad
21:26 hemlig röstar på CaisaLundblad
21:36 Ferrari röstar på Caisa
(ogiltig)

Ingen som nominerat hemlig, så där får vi minimal hjälp. Hemlig nominerade Ferrari, men vi veta att Habina nominerade en god, så jag vet inte om det säger något alls.

I DL 1 röstade BSF på hemlig, frågan är om någon vågade sig på en alibiröst i det läget? Å andra sidan är det väl inte helt ovanligt, trots att rösterna ofta blir spridda.

DL 2 missade hemlig att rösta, men har för mig att hon i efterhand skrev att hon skulle röstat på EmmaN? Det är ju ett rätt enkelt val i det läget, det är redan avgjort och det stod mellan Emma och Q, Q åkte och visade sig vara god så det är väl inte så konstigt att en ulv skriver att rösten skulle hamnat på den andra. Inte omöjligt att det var ett försök till alibi, det är ju trots allt ganska riskfritt i det läget.

DL 3 kom hon med sista (giltiga) rösten på Caisa, vilket väl inte säger ett dugg, egentligen.

Det jag noterar är dock att hemlig varken fått röster eller nomineringar, med undantag från första rösten DL 1, från BSF.

@Myrten @Artline

fråga - hur fungerar tjyvningen från ulven om det är en "vanlig" inte ficktjuven? När ficktjuven stal så dog den ju om den käkade den ulv som den stulit av - är det likadant för tjuvning som kommit i paket? (jag förutsätter att om copycaten stulit så lär den inte ha käkat ulven den stal av O_o - frågan är om den ens vågat käka då med risk att äta en kollega)

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka