Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk hund eller katt.
Hundar och katter kastrerar man. De steriliseras inte. Däremot är det ju så att många av någon outgrundlig anledning säger att de har steriliserat sin katt fast de menar kastrera och visst, då blir det ju missförstånd när man inte förstår skillnaden. Att sterilisera en katt eller hund hade varit helt i onödan och är till och med förbjudet i Sverige eftersom alla problem som man vill bli av med finns kvar. Honkatten hade fortfarande löpt och skrikit och tiken hade fortfarande löpt, blött och blivit skendräktig och bägge hade riskerat att få livmoderinflammation. Hankatten hade fortfarande försökt betäcka löpande honkatter och gått iväg och slagits med andra hankatter och hanhundar hade försökt betäcka löpande tikar och haft sin ev. hanhundsaggressivitet kvar. Jag tror däremot att de flesta människorna vill ha kvar sin sexlust så därför kastrerar man inte människor. Även om man kan fundera på om inte våldtäktsmän och pedofiler egentligen borde kastreras...
Anledningen till att jag svarade på ditt inlägg från första början, var att jag ville dela med mig av mina erfarenheter i den här tråden, för de som läser den - inte för att tala om för dig hur du ska, och inte ska göra. Det är för mig fullständigt egalt.??? Jag citerade dig, när du skrev att spiralen kan förta glädjen i samlivet, något jag tycker det är onödigt att spekulera i på förhand. Jag förstår inte vad du vill ha fram.
Anledningen till att jag svarade på ditt inlägg från första början, var att jag ville dela med mig av mina erfarenheter i den här tråden, för de som läser den - inte för att tala om för dig hur du ska, och inte ska göra. Det är för mig fullständigt egalt.
De mjuknar och lägger sig rätt efter en tid! När jag satte in min första spiral så var trådarna "vassa" en tid (ett par veckor?) efter. Barnmorskan hade sagt att trådarna mjuknar efterhand så jag var inte orolig och mycket riktigt så rättade de till sig och märktes inte av alls under resten av de fem år som jag hade spiralen.Men! Det här med trådarna, hur ska de kännas...? Jag känner bara en jättekort grej, som sticks när jag nuddar den med fingret.. Det gör mig fundersam. Får ringa mottagningen imorgon antar jag.
Tjafset börjar i inlägg #94.Men alltså, hur är dina erfarenheter som man relevanta om en användare funderar på hur spiraltrådar ska kännas (underförstått, för henne eftersom hon inte bad om ett manligt perspektiv)? Är det rent allmänt du vänder dig så svara rent allmänt, inte direkt till en användare och pådyvla denne dina åsikter om någons samliv. Snacka om att förringa och förklara saker över huvudet på någon, när du inte ens läser hennes svar ordentligt och fortsätter tjafsa om något som användare verkligen inte bett om eller inbjudit till.
Sterilisering har jag funderat på! Hur gamla var ni när ni gjorde det? Har ni barn? Hur gick det till? Berätta allt helt enkelt
Tänk hund eller katt.
Hundar och katter kastreras, då tar man ut hela paketet. Vid sterilisering så knipsar man bara av ägg/sädesledaren men lämnar apparaten på plats.
Tjafset börjar i inlägg #94.
Det här är ett forum på Internet.
Har du aldrig tidigare varit med om att användare 1 säger en sak, och användare 2 sedan spinner vidare på det på ett sådant - och inkluderar hela eller delar av användare 1's inlägg, för att associationsbanorna ska vara tydliga utan att användare 2 nödvändigtvis direkt och personligen tilltalar användare 1?
Visst händer det, men återigen - hur är din erfarenhet av spiraltrådar relevanta i det här fallet? Funderingen handlar om hur det "ska" kännas när den är insatt (återigen, för tjejen). Vill du sprida din åsikt kan du ju göra det i ett helt eget inlägg utan att associera till @Azalea och hennes inlägg (förlåt för att vi talar om ditt inlägg @Azalea) eftersom ditt inlägg berör en helt annan grej och din "spinoff" faktiskt kan tolkas rätt nedlåtande och otrevligt.
Hade jag ställt frågan om min spiral och en snubbe hade kommit och berättat för mig hur det känns för dem - hade jag faktiskt tagit rätt illa vid mig. Varför är det så viktigt att berätta att det kan vara obehagligt för snubbar? Först och främst borde det handla om den som har spiralen och hur det känns/ska kännas. Det är väl helt ointressant om det nu inte är vad som efterfrågas?
Så hur är en manlig vinkel på det hela intressant? Snälla upplys mig för jag förstår faktiskt inte?
Det blir bara två ärr och det ena är i naveln så det syns inte.Med den gamla steriliseringsmetoden så görs en titthålsoperation och då får man tre små ärr på magen
Det blir bara två ärr och det ena är i naveln så det syns inte.
Det andra sitter i bikinilinjen och syns inte heller längre.
De var 1,5 cm långa.
Jag fick bara två och efter ett år så syntes de inte alls.De flesta jag känner har fått tre ärr vid sterilisering på de äldre sättet att sterilisera kvinnor på.
Jag fick bara två och efter ett år så syntes de inte alls.
För min egen del så uppskattar jag att inte ha några främmande material i kroppen som vid essure-metoden.
Hundar och katter kastrerar man. De steriliseras inte. Däremot är det ju så att många av någon outgrundlig anledning säger att de har steriliserat sin katt fast de menar kastrera och visst, då blir det ju missförstånd när man inte förstår skillnaden.