Projekt 2020

FF11FB42-C9B2-492D-8822-C86177A96A5E.jpeg
 
Då kan jag stryka ridbana från listan! Den blev klar under helgen :love: Näst på tur är lilla toan på undervåningen. Ska nog börja riva den under veckan.

Dags att fundera på vilka projekt som står på tur inför 2020 :)

Vi ska försöka hålla det till några få kommande år. Vi har en tendens att bara mölja på men ska försöka ta det lite lugnare :p


  • Ridbana-får se om den blir helt klar. Beror på ekonomin.
  • Badrum-ja som det ser ut så blir badrummet fixat under 2020.
  • Tapetsera och lägga golv i "klädrummet". Hemsk 70-talstapet där nu och äcklig plastmatta.....
  • Eventuellt tapetsera om äldsta dottern rum.
  • Fylla grus på vägen upp till gården och bredda infarten så lastbilar enklare tar sig in.
  • Renovera lilla toan på undervåningen
  • Göra klart det stora källarrummet. Ska målas golv och få ny belysning. Sen ska maken fixa arbetsbänk.
 
Hmm någonstans tror jag att vi helt enkelt är sämst i världen på att hålla oss till vår lista 😅 det känns inte som vi gör annat än att jobba men jag kan ändå inte stryka något på listan typ... hmm det här med att hålla sig till plan är uppenbarligen inte vår grej. Får bli bättre på det. 🙈

Vår lista ser ju ut enligt följande:
  • Mindre renovering av köket Framskjutet
  • Färdigställa farstukvisten Påbörjat, staket kvar bara
  • Måla trappan inne Klart!
  • Bygga ny mindre hall och dela av stora sovrummet på övervåningen till två. Klart! (nu återstår ju fix i de nya rummen men det får vänta)
  • Måla lilla gästrummet på övervåningen
  • Golv, tak och målning i allrummet på övervåningen Klart!
  • Fortsättning operation grusa runt ligghallen (vi kommer fortsätta grusa lite nytt men sen framförallt lägga på lite mer uppepå och fixa till så det ser lite snyggare ut)
  • Tak över ingång och vatten i ligghall + hängrännor
  • ”Snygga till” ankornas gård Klart!
  • Hängrännor på ladan samt dränering från båda ladorna och en sida av boningshuset
  • Påbörja ommålning av hus och ekonomibyggnader samt se över fasaderna
  • Byte av några fönster
  • Måla övriga fönster
  • Ridbana – jag hoppas vi ska ha ekonomi nog att påbörja den till hösten! Kommer tyvärr få skjutas på. Kan inte prioritera så pass mycket pengar dit nu. Jag hoppas på våren istället.
  • Bygga nytt ankhus Klart!
  • Nytt tak till höns och ankgård
  • Renovera sadelkammaren Klart!
  • Röja gammalt hö i ladan Påbörjat (ca hälften är nere men det innebär ju att vi har ca 2-3 ton gammal hö till att ta tag i)
Näst på tur blir att börja med fönster i helgen, de som ska renoveras ska vi ta tag i. Sen helgen efter det hoppas jag att det blir dränering mellan ladorna samt tak och grus i lösdriften. Hoppas också pappa kan passa på att få ut bädden i ligghallen samtidigt så vi kan göra den klar för hösten även om det dröjer säkert 5-6 veckor till innan hästarna kommer tillbaka till den hagen!

Det går så sakta så sakta. Känns som att vi alltid jobbar men ändå inte kommer någonstans... 🙈 😅 men det blir bra. Dräningen, fönster, grus och tak vid ligghallen är de delarna som vi "måste" ha klart innan sommaren är helt slut. Så det blir nog bra!
 
Åkte och shoppade diverse virke, modifierade och byggde klart lavarna idag.

Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska sätta "ribb" även på kortsidorna än, men i övrigt är allt gjort. Bara kaminen som ska anlända och installeras + insynsskydd för fönstret mot grannen ska fixas. Sen är bastun klar och den duger finfint till mig :up:

117868670_3872913089392795_3732592061202362910_o.jpg
 
Idag har jag murat om skorstenen. När jag började i morse trodde jag att det bara var någon enstaka sten som var lite lös högst upp så jag brydde mig inte om att bygga plattform att stå på utan balanserade på nocken och takstegen. sen visade det sig när jag började riva att betydligt mer var dåligt så det slutade med att jag fick mura om nästan en tredjedel av skorstenen vilket var ett jäkla jobb utan något ordentligt att stå och lägga upp saker på. Men fin utsikt hade jag där, tio meter upp i luften och nu är det klart :)

NHAvG4o.jpg
 
Sambon kaklar kök och jag matar bebis. Har inte allt för dåligt samvete för gjorde klart det sista finliret med hagarna idag i 30+ värme när bebis sov. Duktigt slut i rutan jag också nu. 😊
DSC_1851.JPG
 
Kommer ni ihåg en bod som skulle bli hundhus men var i så ofantligt dåligt skick att den först blev ett skelett?

39BDB73B-2558-406F-9249-6EAD94E57EF2.jpeg
 

Liknande trådar

Hemmet Dags för en ny tråd för våra projekt :) Klistrar in listan för 2020 nedan. Fick gjort en del av de, lite extra som inte är med på...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 619
Senast: Luzzan
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 448
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 691
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp