Bukefalos 28 år!

Prostitution -rätt eller fel

För att jag då skulle känna mig otrogen, är jag i en relation vill jag bara ha sex med den personen. Men som singel har jag sex med vem som helst. Oavsett partner eller inte så skulle normen säga åt mig att inte sälja sex, jag skulle nog aldrig våga berätta för tex mina föräldrar varför jag inte "jobbar" men ändå har pengar. Med tanke på att sälja sex inte är socialt accepterat. Jag kommer med väldigt stor sannolikhet inte att sälja sex, men jag tycker det är spännande att diskutera. Dock tycker jag det är förfärligt med traffiking (stavas?) eller all typ av handel med människor, där de enskilda individerna inte själva får ta aktiva val! När jag pratar om sälja sex menar jag just att enskilda personer själva får bestämma!

Det vanliga alltså, folk som tycker det verkar vara ett helt ok jobb att sälja sex men troligtvis aldrig har gjort det och av massa olika skäl troligtvis aldrig kommer göra det.
 
Men alltså :eek:

Jag är fan inte förvånad över att våld och övergrepp på kvinnor bagatelliseras och förövare går fria när det finns folk med denna inställningen? På riktigt? Är du allvarlig eller bara... dum?

Jo men jag är för våld och våldtäckter, helt klart, varför ska man inte få våldta någon mot sin vilja? Nä klart som fan jag inte är för våld/våldtäkt. Vi är på ett forum, jag är med och diskuterar som de flesta andra och vill väcka någon form av tanke och diskussion.
 
Jo men jag är för våld och våldtäckter, helt klart, varför ska man inte få våldta någon mot sin vilja? Nä klart som fan jag inte är för våld/våldtäkt. Vi är på ett forum, jag är med och diskuterar som de flesta andra och vill väcka någon form av tanke och diskussion.

Vad för tanke vill du väcka?
 
Vad för tanke vill du väcka?

Kanske att normen och samhället är mer emot att sälja sex än enskilda individer. Som sagt, jag vet inte exakt vart jag står i frågan, men jag är inte en absolut nej sägare, inte ja sägare heller då jag inte vet hur problemen med halickar/traffiking skulle lösas om det blev lagligt att köpa sex.
 
Kan berätta varför jag inte fortfarande säljer sex.

Det går inte att starta ett företag med inriktning på sexuella tjänster, blir tvärstopp där så då blir det ett fiffel genom att antingen ljuga om vad företaget säljer eller så blir det svart. Vad svart innebär tror jag många vet.

Eftersom det inte är socialt ok att jobba inom sexindustrin idag sätter det social press på personen som jobbar med det, detta kände jag även av när jag jobbade som strippa.

Dessa två var det som fick mig att sluta med sälja sexuella tjänster.
 
Men alltså :eek:

Jag är fan inte förvånad över att våld och övergrepp på kvinnor bagatelliseras och förövare går fria när det finns folk med denna inställningen? På riktigt? Är du allvarlig eller bara... dum?


Vadå ? För att vi anser att vi inte jobbar av fri vilja ?
Det gör inte jag... Hade jag klarat mej utan att jobba hade jag gjort det.
Jag jobbar inte för att jag vill utan för att jag måste.
Nu har jag valt ett yrke och jobb som ändå gör att jag går till jobbet, men vann jag en massa pengar tex skulle jag inte jobba kvar...

Samma skulle jag träffa en så rik kille som kunde låta mej va "hemmafru" skulle jag inte ha några problem med det..
 
Vadå ? För att vi anser att vi inte jobbar av fri vilja ?
Det gör inte jag... Hade jag klarat mej utan att jobba hade jag gjort det.
Jag jobbar inte för att jag vill utan för att jag måste.
Nu har jag valt ett yrke och jobb som ändå gör att jag går till jobbet, men vann jag en massa pengar tex skulle jag inte jobba kvar...

Samma skulle jag träffa en så rik kille som kunde låta mej va "hemmafru" skulle jag inte ha några problem med det..

Jag anser ju inte att min arbetsgivare är att likställa med en torsk och har vidrig kvinnosyn bara för att jag måste jobba för att försörja mig. Det är mitt eget ansvar och min egen vilja att arbeta så jag kan bli fri till att göra vad jag vill, medan ni anser att arbete är en tvångshandling och ett övergrepp på eran fria vilja.

Där är väl skillnaden mellan oss antar jag. En ganska fundamental sådan dessutom.

Sedan undrar jag ju hur du tänkt med din egen fria vilja när det kommer till att bli försörjd? Är din man din torsk med vidrig kvinnosyn eller hur tänkte du där?
 
Jag anser ju inte att min arbetsgivare är att likställa med en torsk och har vidrig kvinnosyn bara för att jag måste jobba för att försörja mig. Det är mitt eget ansvar och min egen vilja att arbeta så jag kan bli fri till att göra vad jag vill, medan ni anser att arbete är en tvångshandling och ett övergrepp på eran fria vilja.

Där är väl skillnaden mellan oss antar jag. En ganska fundamental sådan dessutom.

Sedan undrar jag ju hur du tänkt med din egen fria vilja när det kommer till att bli försörjd? Är din man din torsk med vidrig kvinnosyn eller hur tänkte du där?

Det är inte jag som likställer "hemmafru" med att min eventuellt rika man är torsk... Det är du som gör den parallellen... Som du säger... Vi tänker helt enkelt olika...
Men va de inte det vi diskuterar här ? Hur alla tänker olika i olika situationer ?

Jag ser inte att alla som köper sex har en "sjuk vidrig kvinnosyn" då det inte är endast män som köper sex... Och inte enbart är kvinnor som säljer sex....
 
Det vanliga alltså, folk som tycker det verkar vara ett helt ok jobb att sälja sex men troligtvis aldrig har gjort det och av massa olika skäl troligtvis aldrig kommer göra det.

Har haft den diskussionen irl tidigare och då var det någon som drog fram "amen i Pretty woman bestämde ju Julia Roberts karaktär sig för att inte kyssa männen hon sålde sig till så att ja man kan ju välja själv och dessutom träffade hon ju kärleken genom jobbet". :banghead: :arghh: Alltså härdsmälta i hjärnan.
 
Det är inte jag som likställer "hemmafru" med att min eventuellt rika man är torsk... Det är du som gör den parallellen... Som du säger... Vi tänker helt enkelt olika...
Men va de inte det vi diskuterar här ? Hur alla tänker olika i olika situationer ?

Jag ser inte att alla som köper sex har en "sjuk vidrig kvinnosyn" då det inte är endast män som köper sex... Och inte enbart är kvinnor som säljer sex....

Nej jag gör inte den liknelsen men du förstår kanske inte att du indirekt gör det . Eller ni då du hängde på Fille i hennes resonemang att arbetsgivare på normala arbeten har en vidrig kvinnosyn och kan likställas med prostitution

Jo det var ju därför frågade jag dig hur du tänkte angående den fria viljan. Eller du kanske inte behöver mat och andra förnödenheter...
 
Senast ändrad:
Har haft den diskussionen irl tidigare och då var det någon som drog fram "amen i Pretty woman bestämde ju Julia Roberts karaktär sig för att inte kyssa männen hon sålde sig till så att ja man kan ju välja själv och dessutom träffade hon ju kärleken genom jobbet". :banghead: :arghh: Alltså härdsmälta i hjärnan.
:banghead: :rofl: men gud, vet inte om jag ska skratta eller gråta.
 
Nej jag gör inte den liknelsen men du förstår kanske inte att du indirekt gör det . Eller ni då du hängde på Fille i hennes resonemang att arbetsgivare på normala arbeten har en vidrig kvinnosyn och kan likställas med prostitution

Jo det var ju därför frågade jag dig hur du tänkte angående den fria viljan. Eller du kanske inte behöver mat och andra förnödenheter...

Nej jag hänger inte alls med i din "alla har vidrig kvinnosyn"...

Men visst existerar vidrig kvinnosyn... Inte minst bland män som misshandlar sina fruar mm...
Tvivlar dock på att det är de som köper sex. Deanser nog att de ska ha de gratis av sina fruar flickvänner mm...

Men vi kanske inte ens diskuterar samma sak ?

Jag anser mkt riktigt att jag hellre stannar hemma å har sex med min ev rika man än jobbar å sliter för pengarna... Jag anser inte att det är för att min ev rika man har en vidrig kvinnosyn eller att jag inte har någon fri vilja..
MEN jag anser inte att jag har fri vilja i dagsläget... Jag MÅSTE gå till jobbet som mitt liv ser ut...
Visst kan jag skita i det men alternativet att då hamna på gatan för att jag inte kan betala mina räkningar är värre än att jobba... Men att säga att jag jobbar av "fri vilja" är en sanning med modifikation. För kunde jag va hemma utan att jobba, dvs få pengar ändå så skulle jag det !

Om jag visste om män som betalde mej för sex, som jag skulle kunna tänka mej ha sex med, ja då skulle jag ha sex med dem mot betalning. Fri vilja och eget val.

Nu är det inte nåt jag brukar gå runt och fråga män dock då jag antar att jag skulle bli klassad som väldigt konstig om jag gjorde de (frågade random män om de vill betala för att ligga med mej) Därav att jag inte har sex mot betalning... Jag vet inte hur man hittar män som betalar för sex...
Har faktiskt bara blivit erbjuden pengar av ett ex, och då jag inte ville ses mer va det inte ett alternativ oavsett... (appropå att det tydligen ska va så enkelt att hitta män som betalar)
 
Mina första tankar var säkerheten runt jobbet och jämställdhet men om vi förutsätter att vi lever i ett jämställt samhälle, säkerheten kring jobbet är välplanerad etc. Helt enkelt huruvida det är etiskt korrekt att köpa sex när hela situationen hanteras som vilket annat jobb som helst. Vad säger ni?
Jag ser inget fel med att sälja sex, det är tycker jag som vilket jobb som helst. Alltså sålänge man vet vad man gör, har kontrollen etc och litar på sin magkänsla. Som alla andra ställen i livet ska man inte göra något man själv känner sig obekväm med.

Problemet är väl främst att det blir svartjobb.
 
@corzette Jag vet inte om vi diskuterar samma sak! Men anser du att ett vanligt jobb kan jämställas med prostitution för att det är ett övergrepp på den fria viljan, samt att arbetsgivaren har en lika vidrig kvinnosyn som de flesta har som säljer sex? Det var liksom det resonemanget du hängde på..

Om ja har jag liksom svårt att få ihop att du utan betänkligheter kan låta dig bli försörjd?
 
Men jag också, kan verkligen inte förstå hur man inte kan göra det. Därav den totala härdsmältan. Kände lite att ja, diskuterar vi prostitution utifrån den filmen är vi körda redan i utgångsläget.
Fast helt fel är det inte att gå efter den filmen även om det är naivt att man träffar kärleken på det sättet. Och skillnaden då att man inte plockar upp folk från gatan direkt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 802
Senast: _Taggis_
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 286
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp