Bukefalos 28 år!

Prostitution -rätt eller fel

:banghead: Det känns som att jag försöker diskutera med mitt 17-åriga jag.

Diskussionen handlar inte om dig. Jag skrev inte om dig. Du är inte representativ för hela sexbranschen.
Jag vet att du inte skriver om mig, men när du skriver att det är ett tecken på att det inte är frivilligt så måste du förstå att du även inkluderar mig där. Snarare att det kan vara ett tecken på att det inte är frivilligt får du ju skriva då. Då inkluderar du inte mig eller dom som faktiskt gör det frivilligt.
 
Jag vet att du inte skriver om mig, men när du skriver att det är ett tecken på att det inte är frivilligt så måste du förstå att du även inkluderar mig där. Snarare att det kan vara ett tecken på att det inte är frivilligt får du ju skriva då. Då inkluderar du inte mig eller dom som faktiskt gör det frivilligt.

Fast rent generellt tänker jag att pengar brukar indikera att det inte är 100% frivilligt, är det helt ömsesidigt att båda vill ha sex med varandra brukar ju ingen betalning ske. Den som köper sex vet ju därför att den som säljer av någon anledning inte vill ha sex med honom utan att få pengar vilket borde få honom att oroa sig för frivilligheten. Tycker jag. Köparen kan ju aldrig vara säker på hur frivilligt det är eftersom han köper en tjänst, och därför är han också villig att ta risken att det inte är frivilligt.
 
Fast rent generellt tänker jag att pengar brukar indikera att det inte är 100% frivilligt, är det helt ömsesidigt att båda vill ha sex med varandra brukar ju ingen betalning ske. Den som köper sex vet ju därför att den som säljer av någon anledning inte vill ha sex med honom utan att få pengar vilket borde få honom att oroa sig för frivilligheten. Tycker jag. Köparen kan ju aldrig vara säker på hur frivilligt det är eftersom han köper en tjänst, och därför är han också villig att ta risken att det inte är frivilligt.

Men då är vi ju tillbaka till jobb... Jobb är inte helt frivilligt... Vissa jobbar enbart för att få ihop pengar för att kunna leva... Och det utan att jobbet har vidriga former. Men klart jobbet inskränker på mina andra hobbys... Så nej det argumentet håller inte heller. Så fort pengar är inblandat för en tjänst så innebär det inte att det inte är tvång inblandat !

Jag betalar gärna för massage... Klart frivilligt trots pengar inblandat !
Jag betalar gärna för att äta god mat som någon annan gör...
För att åka utomlands på semester...

Så nej fortfarande ser inte problem med att någon betalar för sex...
 
Fast rent generellt tänker jag att pengar brukar indikera att det inte är 100% frivilligt, är det helt ömsesidigt att båda vill ha sex med varandra brukar ju ingen betalning ske. Den som köper sex vet ju därför att den som säljer av någon anledning inte vill ha sex med honom utan att få pengar vilket borde få honom att oroa sig för frivilligheten. Tycker jag. Köparen kan ju aldrig vara säker på hur frivilligt det är eftersom han köper en tjänst, och därför är han också villig att ta risken att det inte är frivilligt.
Och den som säljer kan aldrig vara säker på att köparen gör det för att den vill eller för att det är ett sexmissbruk, det går aldrig att vara säker. Den som köper vill ju heller inte alltid ha det utan att betala för det, går ju åt båda hållen i många fall. Det går aldrig att vara säker ens utan pengar att båda är helt med på det.
 
Men då är vi ju tillbaka till jobb... Jobb är inte helt frivilligt... Vissa jobbar enbart för att få ihop pengar för att kunna leva... Och det utan att jobbet har vidriga former. Men klart jobbet inskränker på mina andra hobbys... Så nej det argumentet håller inte heller. Så fort pengar är inblandat för en tjänst så innebär det inte att det inte är tvång inblandat !

Jag betalar gärna för massage... Klart frivilligt trots pengar inblandat !
Jag betalar gärna för att äta god mat som någon annan gör...
För att åka utomlands på semester...

Så nej fortfarande ser inte problem med att någon betalar för sex...

Ja, du betalar för massage och för utlandssemestrar och matlagning för att de som står för de tjänsterna inte vill ge dig det gratis. Precis som man kan ana att den som säljer sex inte vill ha sex med kunden gratis.
 
Nä, förutom allt vettigt som så många skrivit i tråden så skulle jag inte vilja förstöra sex med att ta betalt för det.
Hur kul är det att gå till jobbet varje dag? (beror väl kanske på vad man jobbar med..)
Jag avskyr mitt jobb för närvarande, det var kul till en början men nu, not so much. Jag gör det för att jag måste, för att ha en inkomst.
Jag vill inte ha sex för att jag måste, för att ha en inkomst? Jag vill att sex ska vara lustfyllt och roligt och skönt, med någon som vill vara med mig.
Även det roligaste jobbet har ju dagar då man vaknar och känner "neeeej, drar täcket över huvudet" Ni som menar att ni gillar sex så mycket att ni skulle kunna ta betalt för det, ni tror inte att den känslan skulle komma efter ett tag om att ha sex var ert jobb?

Telefonförsäljare är det värsta jobb jag har haft, men jag har svårt att se att jag inte skulle må ännu sämre av att sälja sex..
 
Dom stunderna kommer inte efter det eller vad menar du? Har inte ens ett samband.
Men, som du beskriver mår du bra ibland och dåligt bland, eller? Efter en period där du har mått bra, mår du dåligt? Så, om du säljer sex när du mår bra, så mår du dåligt senare framöver. Eller har jag missat något?
 
Ja, du betalar för massage och för utlandssemestrar och matlagning för att de som står för de tjänsterna inte vill ge dig det gratis. Precis som man kan ana att den som säljer sex inte vill ha sex med kunden gratis.

Men vadå ? Jag kan ju få gratis massage och gratis mat... ÄNDÅ betalar jag för det ibland...
Ni som är emot säger att den lyckliga horan inte finns ? Ändå finns det en massa som tycker att det inte är värre än att gå å jobba på "vanligt" jobb...

Ja det finns en massa människor som inte är "lyckliga horor" men för det innebär det inte att ALLA är knarkande socialfall.

Tänk va mångas världsbild är snedvriden... Och framförallt inte kan se hur alla är olika individer...
Jag skulle mycket hellre sälja sex än jobba med barn/vård och omsorg mm ...
Medans många älskar att ta hand om barn/gamla... Vi är olika helt enkelt !
 
Men, som du beskriver mår du bra ibland och dåligt bland, eller? Efter en period där du har mått bra, mår du dåligt? Så, om du säljer sex när du mår bra, så mår du dåligt senare framöver. Eller har jag missat något?

Är det nåt du vill få fram här ? Mår DU dåligt efter sex ? Eller har DU missat nåt ?
Varför detta personliga påhopp ? Om Grazing säger att de två sakerna inte är relevanta varför kan du då inte släppa det ?
 
Det här tycker jag är himla intressant, att de som vill legalisera sexköp säger sig stå på de prostituerades sida men ändå tycker jag bara att jag hör argumenten från medelklasspersoner som själva kanske sålt sex på ett vad de menar okomplicerat sätt och kunnat sluta när de vill på grund av att de inte varit i akut behov av pengarna. Det blir så snedvridet, de personer som verkligen utsätts för trafficking och hallickar och som inte har något annat val syns ju inte i debatten alls.

Dessutom har väl väldigt stor del av de som säljer sex varit utsatta för sexuella övergrepp som barn? Alltså även bland "medelklasspersoner som inte är i akut behov av pengar". Det sa de när jag gick på prostitutionscentrum, att om det inte var pengar eller tvång fanns det nästan alltid övergrepp i bakgrunden (och såklart var det ofta en kombination). Jag tror ju att det är en väldig väldigt liten del även av medelklasspersonerna som det är så okomplicerat för.
 
Är det nåt du vill få fram här ? Mår DU dåligt efter sex ? Eller har DU missat nåt ?
Varför detta personliga påhopp ? Om Grazing säger att de två sakerna inte är relevanta varför kan du då inte släppa det ?
För att jag tycker det hänger ihop såklart, jag tror inte Lyckliga horan finns. Och ännu har jag inte blivit överbevisad.
 
Spela roll om den finns? Det är ju inte det diskussionen handlar om. För absoluta majoriteten av de som säljer sex är det inte lyckligt och okomplicerat.

Eh jo det var exakt det som TS undrade över... OM den lyckliga horan finns skulle det bli mer accepterat att vara hora ...

Citat ->
En kompis bad mig om en åsikt gällande en skoluppgift.

"Är det någonsin moraliskt accepterat att köpa sexuella tjänster? Om vi till exempel antar att den här personen som säljer de sexuella tjänsterna får bra betalt, har ställt upp helt frivilligt och inte är i händerna på till exempel en hallick som tar pengar eller har makt över personen på annat sätt."

Det är alltså frågeställningen.
Slutciterat !
 
Men vadå ? Jag kan ju få gratis massage och gratis mat... ÄNDÅ betalar jag för det ibland...
Ni som är emot säger att den lyckliga horan inte finns ? Ändå finns det en massa som tycker att det inte är värre än att gå å jobba på "vanligt" jobb...

Ja det finns en massa människor som inte är "lyckliga horor" men för det innebär det inte att ALLA är knarkande socialfall.

Tänk va mångas världsbild är snedvriden... Och framförallt inte kan se hur alla är olika individer...
Jag skulle mycket hellre sälja sex än jobba med barn/vård och omsorg mm ...
Medans många älskar att ta hand om barn/gamla... Vi är olika helt enkelt !

Fast du missar ju poängen. När du betalar för massage och matlagning så är det ju för att den som ger det inte vill ge dig det gratis. Jag vänder mig alltså emot köparen som borde veta att det sällan är frivilligt och därför inte vilja ha sex mot betalning om han nu är en så fin och vettig kille.
Att det finns en eller två personer här som säger sig ha en okomplicerat sätt att sälja sex gör inte att jag tycker att det är mer okej som företeelse, människor råkar så jävla illa ut i detta och att försöka romantisera det dom något ofarligt och trevligt känns rätt märkligt.

(Sedan tycker jag att uttrycket "knarkande socialfall" om andra människor är rätt vidrigt, men det är ju en annan fråga.)
 
Eh jo det var exakt det som TS undrade över... OM den lyckliga horan finns skulle det bli mer accepterat att vara hora ...

Citat ->
En kompis bad mig om en åsikt gällande en skoluppgift.

"Är det någonsin moraliskt accepterat att köpa sexuella tjänster? Om vi till exempel antar att den här personen som säljer de sexuella tjänsterna får bra betalt, har ställt upp helt frivilligt och inte är i händerna på till exempel en hallick som tar pengar eller har makt över personen på annat sätt."

Det är alltså frågeställningen.
Slutciterat !

Ja? Och jag anser att det inte spelar nån roll. Läs t.ex. @Foinix inlägg.
 
Fast du missar ju poängen. När du betalar för massage och matlagning så är det ju för att den som ger det inte vill ge dig det gratis. Jag vänder mig alltså emot köparen som borde veta att det sällan är frivilligt och därför inte vilja ha sex mot betalning om han nu är en så fin och vettig kille.
Att det finns en eller två personer här som säger sig ha en okomplicerat sätt att sälja sex gör inte att jag tycker att det är mer okej som företeelse, människor råkar så jävla illa ut i detta och att försöka romantisera det dom något ofarligt och trevligt känns rätt märkligt.

(Sedan tycker jag att uttrycket "knarkande socialfall" om andra människor är rätt vidrigt, men det är ju en annan fråga.)

Nej jag missar inte poängen .... DU gör...
Jag kan få/ge massage gratis, men kan även betala för det eller få betalt för det
Jag kan göra mat själv eller låta någon göra det åt mej antingen gratis eller att jag betalar för det
Jag kan ta hand om min farmor eller så får någon annan göra det (i detta fall staten)
Jag kan ge och få sex gratis eller så kan jag betala/ta betalt för det ...

jag skiljer inte på tjänster och tjänster... Min tid, min kropp ...
 
Ja? Och jag anser att det inte spelar nån roll. Läs t.ex. @Foinix inlägg.

Nej du anser det och anser att JAG ska anse det... Att det inte ska spela någon roll... Men nu var frågeställningen vad ANDRA inte bara du tycker... Och därför svarar ALLA efter vad de tycker...
Det innebär att du får stå ut med att andra inte alltid tycker som du. Och jag är ledsen men det spelar ingen roll om ni är 100 000 som tycker som du här i tråden, jag kommer ÄNDÅ inte tycka som er...
Det är liksom inte min stil att inte stå för vad jag tycker... Tänker inte ens be om ursäkt för att jag inte är "enligt din mall" ... Du får helt enkelt stå ut med att det finns folk som tycker annorlunda.. Sen kan vi diskutera det i evigheter... Du kommer stå för din åsikt och jag för min... Så nu kan du släppa det tror jag (fast det vet jag ju att du inte kommer) ... Vi tänker helt enkelt olika...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 821
Senast: _Taggis_
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 308
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp