Bukefalos 28 år!

Prostitution -rätt eller fel

Det finns säkert många tjejer (och killar) som kan berätta en liknande historia, där dom va på fest, blev lite för fulla och gick lite längre än vad som va tänkt från början när det gäller sex
Samma historia utan att pengar va inblandade
Det är alltså inte själva betalningen som är problemet, det är istället att människor gör saker som dom sen ångrar, när det går lite för långt
För i hela helvete:

Jag ångrade mig inte SEN, jag beklagade jag mig tydligt FÖRE och UNDER sexköpet!

SEN var jag tvärtom väldigt glad att gå därifrån och lämna det bakom mig.

Tänk på vad du skriver, är mitt råd till dig.
 
Förhoppningsvis, så tycker städerska inte att den nerskitade toaletten är så vidrig
Förhoppningsvis så ser städerskan uppgiften hon har framför sig som ett "jobb" annars så får vi hoppas att hen har möjlighet att byta arbetsuppgifter

En person som vänder sig bort med avsmak, bör få hjälp med att byta jobb, oavsett vad jobbet är

Vem är det som är naiv?
Vad sägs om att börja läsa det jag skriver:

om man nu inte verkligen gillar att städa toaletter då.
 
Ok, då kan jag ge ett exempel från verkligheten som illustrerar det samtycke du beskriver.

När detta inträffade hade jag faktiskt inte tänkt sälja, det var nog delvis därför det blev en så tydlig kontrast, jag var egentligen inte på jobb och inte inställd på det.
Jag var väldigt berusad (ja, bränn mig på bål) på en fest och det blev ganska mycket naket vilket jag inte hade något emot, jag dansade glatt runt, men självklart fanns det en man närvarande som förstörde stämningen genom att föreslå sex. Min vän som jag anlänt till festen med ville göra en deal, själv sa jag genast nej eftersom jag var alldeles för berusad för att orka anstränga mig. Han var inte min typ. Jag gjorde det oerhört tydligt att jag inte ville ha sex med denna man. Jag sa upprepade gånger att jag inte ville ligga med honom, jag gick iväg från honom när han kom nära, jag skrattade åt vad han erbjöd att betala eftersom jag tyckte det var löjligt lågt, jag erbjöd min vän samma summa för att följa med mig och fortsätta festa någon annanstans. Min vän ville dock inte gå med på det utan skulle genomföra sin del av dealen. Jag tänkte absolut inte lämna henne ensam med mannen. För att göra en lång historia kort slutade det med att jag gick med på att göra en bråkdel av det han bett mig att göra, mest för att vi skulle komma därifrån någon gång och för att det kändes som dålig stil att låta min vän göra allt jobb. Högst motvilligt gjorde jag det. Det var onödigt att låtsas när vi redan avklarat 10-15 min där jag på alla möjliga sätt och vis förklarat att jag inte ville ligga med honom.

Detta är, enligt dig, samtycke. Spontant tycker jag inte att det duger.

Han tyckte för övrigt inte heller att det dög, för jag hade ju inte gjort allt han hade sagt åt mig att göra och min vän hade minsann inte varit tillräckligt entusiastisk heller! Skandal.

Förhoppningsvis går problematiken fram även för de som aldrig befunnit sig i samma situation, även för de som aldrig jobbat en dag i samma industri osv, det här var bland de tydligaste exemplen jag kunde komma på.

Jag var i en liknande situation men dels var det i samma period som jag började lägga av och dels var jag nykter för att jag körde. Min vän ville tjäna pengar och jag ville inte alls, dessutom tyckte jag mannen i fråga var väldigt obehaglig. Vännen var mycket påverkad och jag ville bara få henne därifrån. Jag sa till mannen att det inte skulle bli nåt och han skällde ut mig och ville ta med vännen (som knappt kunde stå på benen). I samma veva lyckades jag få kontakt med en vakt som hjälpte mig att få ut vännen och placerade henne i min bil. Annars vet jag inte hur det hade gått.
 
Det finns säkert många tjejer (och killar) som kan berätta en liknande historia, där dom va på fest, blev lite för fulla och gick lite längre än vad som va tänkt från början när det gäller sex
Samma historia utan att pengar va inblandade
Det är alltså inte själva betalningen som är problemet, det är istället att människor gör saker som dom sen ångrar, när det går lite för långt

Men herregud, vad skriver du?! Läste du ens vad du svarade på?
 
Jag var i en liknande situation men dels var det i samma period som jag började lägga av och dels var jag nykter för att jag körde. Min vän ville tjäna pengar och jag ville inte alls, dessutom tyckte jag mannen i fråga var väldigt obehaglig. Vännen var mycket påverkad och jag ville bara få henne därifrån. Jag sa till mannen att det inte skulle bli nåt och han skällde ut mig och ville ta med vännen (som knappt kunde stå på benen). I samma veva lyckades jag få kontakt med en vakt som hjälpte mig att få ut vännen och placerade henne i min bil. Annars vet jag inte hur det hade gått.
Ja jisses, tur att det gick bra. Det finns nog många som kan berätta om liknande händelser. Jag vet egentligen inte om jag tyckte han var anmärkningsvärt obehaglig i vårt fall, jag oroade mig inte för vår säkerhet när vi var två, men hade jag lämnat henne ensam hade jag definitivt oroat mig. Det var inte ett alternativ. Dagen efter när vi pratade om det kom det fram att min vän (som nog var den uppmärksammaste av oss vid detta tillfälle) misstänkt att han försökt droga oss, hon hade därför bytt ut allt han serverat oss för att vara på den säkra sidan. Vem vet. Helt vettig var han knappast med tanke på hur han fullständigt sket i om vi verkligen ville ha sex eller inte.
 
Vad sägs om att börja läsa det jag skriver:
Min poäng är för övrigt inte att man måste älska att städa toaletter för att jobba med det, min poäng är att det bara bör vara relevant att jämföra sex med att städa äckliga offentliga toaletter om man verkligen gillar att städa dessa toaletter.

Sex ska inte vara som att städa offentliga toaletter alls, inte tråkigt och olika grader av äckligt. Få skulle städa offentliga toaletter gratis, av förklarliga skäl. Man gör något väldigt fel om liknelsen som dyker upp hos den man har sex med är "städa offentlig toalett".
 
@Lampan
Om jag inte läst helt galet handlade tråden om åsikter gällande sexköp, och således presenterade jag min åsikt.
Jämförelsen samkönat sex eller oralsexets vara eller icke vara kontra sexköp tycker jag haltar lite. Så förutsatt att båda parter vill ha något av ovanstående säger jag bara: kör.
Det är när någon anser sig kunna köpa någons kropp jag tycker det blir snett.
Och för att återigen förtydliga: Jag tycker. Min åsikt.
 
OT ang arbetsförmedlingen och den 18-årige grabben som gillar motorer mer än att hjälpa gamla.
Om det nu ges möjligheter att undvika söka arbeten där man jobbar med människor (hemtjänst/äldreboende eller prostituerad) vem har då mandat att avgöra vem som ska slippa? Vem bedöms som mer lämpad att behöva sälja sin kropp?
Många gånger behövs det lite eller ingen utbildning för att arbeta med äldre, och samma sak kanske gäller för sexualarbetare? Tänkte eftersom @Lampan jämställde det.
 
För i hela helvete:

Jag ångrade mig inte SEN, jag beklagade jag mig tydligt FÖRE och UNDER sexköpet!

SEN var jag tvärtom väldigt glad att gå därifrån och lämna det bakom mig.

Tänk på vad du skriver, är mitt råd till dig.
Samma svar där, , människor gör sånt dom inte gillar eller står för oavsett om det gäller betalnings för sex eller något annat. Problemet ligger inte just vid betalad sex
 
@Lampan
Om jag inte läst helt galet handlade tråden om åsikter gällande sexköp, och således presenterade jag min åsikt.
Jämförelsen samkönat sex eller oralsexets vara eller icke vara kontra sexköp tycker jag haltar lite. Så förutsatt att båda parter vill ha något av ovanstående säger jag bara: kör.
Det är när någon anser sig kunna köpa någons kropp jag tycker det blir snett.
Och för att återigen förtydliga: Jag tycker. Min åsikt.
Ja, jag vet att du luftade din åsikt
Jag ifågastte den med att varför ska just din åsikt angående köp av sex styra över hur andra människor lever
Det finns mycket jag tycker är moralsskt förkastligt i samhället
Bara för det tycker jag inte vi ska ha lagar som förbjuder ANDRA att leva så
Förstår du skillnaden?

Dom flesta i Sverige tycker att vi som vuxna ska ha rätt och friheten att ta ett glas vin, om vi vill
Dom allra flesta i Sverige att vi vuxna ska ha rätt och friheten att ha ha sex med den vi vill
Den friheten är inte självklar överallt i världen

Var drar vi gränsen för att inskränka på människor privatliv
När är det rimligt att omyndig förklara vuxna människor?

Jag tycker att vuxna ska ha rätt att leva som dom vill
Om människor mår dåligt och gör felaktiga val, då ska dom få hjälp
Vi ska inte ha storebror som säger åt oss vad som är fel och rätt

Självklar ska en inte ha rätt att skada andra
 
Jag kan spontant tycka att när riskerna överträffar nöjet bör det i viss mån regleras. När bilden är antingen svart eller vit är diskussionen enkel, men när gråskalan dyker upp blir det mer problematiskt.
 
En undran till er som tycker det är okej att sälja sex; finns det något ni tycker inte ska vara till salu? Om det är frivilligt och alla inblandade är myndiga kan jag sälja vad som helst? Organhandel och surrogatmödraskap är väl exemplen jag kommer på nu.
 
En undran till er som tycker det är okej att sälja sex; finns det något ni tycker inte ska vara till salu? Om det är frivilligt och alla inblandade är myndiga kan jag sälja vad som helst? Organhandel och surrogatmödraskap är väl exemplen jag kommer på nu.
Det finns ju mer saker man kan göra för pengar, tex läkemedelstester utan reglering i lag, man skulle kunna betala för att få slå på någon, döda någon etc.
 
För i hela helvete:

Jag ångrade mig inte SEN, jag beklagade jag mig tydligt FÖRE och UNDER sexköpet!

SEN var jag tvärtom väldigt glad att gå därifrån och lämna det bakom mig.

Tänk på vad du skriver, är mitt råd till dig.
Faktum är att jag inte var färdig här, långtifrån, men jag insåg att jag inte orkade diskutera detta just då, jag tappade tålamodet.

Vad jag också tänkte skriva är att jag känner så oerhört med de som råkat ut för övergrepp och våldtäkter när de varit berusade. Med tanke på vad som händer med omgivningen, hur de slutar lyssna efter tre rader och antar att allt det som skedde efter det var ditt eget fel för du var berusad.

Ett motvilligt sexköp är inte lika personligt för mig, men vilket absolut helvete det måste vara att ha blivit utsatt för våldtäkt exempelvis, under påverkan av alkohol, och konstant få höra detta slentrianmässiga skuldbeläggande. Människor griper efter alla halmstrån de kan för att klandra kvinnor efter övergrepp och just alkohol är ett särskilt populärt halmstrå att famla efter. Jag lider med er och med alla oss.

Våga för i helvete inte komma med detta skitsnack i en diskussion om samtycke. Lägg ner detta trams genast. Det var länge enbart en användare som resonerade såhär i diverse trådar om sexuellt våld, men det verkar ha spridit sig, tro inte för en sekund att det är ok. Jag har också tagit en titt i den senaste våldtäktstråden och det är skamligt att se hur klimatet här på buke är så hårt gentemot utsatta människor. Skamligt!
 
Faktum är att jag inte var färdig här, långtifrån, men jag insåg att jag inte orkade diskutera detta just då, jag tappade tålamodet.

Vad jag också tänkte skriva är att jag känner så oerhört med de som råkat ut för övergrepp och våldtäkter när de varit berusade. Med tanke på vad som händer med omgivningen, hur de slutar lyssna efter tre rader och antar att allt det som skedde efter det var ditt eget fel för du var berusad.

Ett motvilligt sexköp är inte lika personligt för mig, men vilket absolut helvete det måste vara att ha blivit utsatt för våldtäkt exempelvis, under påverkan av alkohol, och konstant få höra detta slentrianmässiga skuldbeläggande. Människor griper efter alla halmstrån de kan för att klandra kvinnor efter övergrepp och just alkohol är ett särskilt populärt halmstrå att famla efter. Jag lider med er och med alla oss.

Våga för i helvete inte komma med detta skitsnack i en diskussion om samtycke. Lägg ner detta trams genast. Det var länge enbart en användare som resonerade såhär i diverse trådar om sexuellt våld, men det verkar ha spridit sig, tro inte för en sekund att det är ok. Jag har också tagit en titt i den senaste våldtäktstråden och det är skamligt att se hur klimatet här på buke är så hårt gentemot utsatta människor. Skamligt!

:bow: :bow: :bow:
 
Men, som du beskriver mår du bra ibland och dåligt bland, eller? Efter en period där du har mått bra, mår du dåligt? Så, om du säljer sex när du mår bra, så mår du dåligt senare framöver. Eller har jag missat något?
Men nu är det så att jag hade ett uppehåll i mitt dåliga mående i över 9 år trots säljandet. Det har kan jag lova dig ingenting med säljandet att göra så var snäll att inte påstå det.
 
En undran till er som tycker det är okej att sälja sex; finns det något ni tycker inte ska vara till salu? Om det är frivilligt och alla inblandade är myndiga kan jag sälja vad som helst? Organhandel och surrogatmödraskap är väl exemplen jag kommer på nu.

Vad gäller organhandel så sker ju organdonationer i sverige fullt lagligt...
Surrogatmoderskap sker väl också ?

Har inte en ringaste hur den ekonomiska biten sköts i något av fallen men att göra någotdera är ju inte gratis, vem som betalar vad (staten i form av bidrag, sjukvård mm) vet jag inget om

Att "slå ihjä/sej själval" varandra finns ju också iom MMA, Xtrem sporter i övrigt ...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 804
Senast: _Taggis_
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 286
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp