Provriddning före köp slutade med att hästen skadade sig under ritten vad att göra??

Sv: Provriddning före köp slutade med att hästen skadade sig under ritten vad att gör

De kan inte hävda det som dolt fel pga att de är upplysta om skadan, men om de själva har orsakat skadan innan köp är inte relevant.
 
Sv: Provriddning före köp slutade med att hästen skadade sig under ritten vad att göra??

Lite OT; men är du lärare eller pysslar med utbildning på annat vis? Sett dina inlägg, i bland annat min tråd om omotiverad häst, och tycker du är en lysande pedagog. En sån :) som förklarar så t o med jag fattar...
 
Sv: Provriddning före köp slutade med att hästen skadade sig under ritten vad att gör

cirkus skrev:
Om du läste vad jag skrev så skrev jag OM skadan går upp - och då menade jag den skadan som uppkom vid provridning. Den kan de aldrig försöka få till ett dolt fel eftersom de själva orsakade den. Alltså ett dolt fel som de hävdar för att köpet skall gå tillbaka.

De kanske inte kan ställas till svars, men de är åtminstone upplysta om skadan ifråga.

Det spelar ingen roll HUR skadan uppkommit, bara det att köparen INFORMERATS om den gör att det inte handlar om dolt fel. Viktigt att skriva in gamla skador (nåja, mugg för fem år sen kan man väl hoppa över...) i kontraktet, för alla eventualiteters skull.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 041
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Sålde en min häst för ca 4 dagar sedan. Köparen kom upp och provred hästen, han hade även med sig en vän som red hästen. Dom...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 627
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej, Har varit och provridit 10 hästar nu, och 8 av dom har släpat baktårna i backen och gjort spår i sanden?? Blir galen, åker flera...
2
Svar
21
· Visningar
4 089
Senast: Maqurell
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 842
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp