Bukefalos 28 år!

Recension/test-tråden för julkalenderinnehållet

Entourage

Trådstartare
För att inte kapa öppningstråden allt för mycket kanske vi kan berätta här efter att vi testat något? Självklart kan man ju skriva en rad där också, men jag tänker att man inte alltid hinner testa allt på en gång. Tror vi hadde en liknande tråd förra året men lyckades inte hitta en.

Så in med alla tankar och tester om allt från skönhetsgrejer, glass, doftljus, te, godis och allt annat som jag säkert missat att ta med. Kanske har det dykt upp någon ny favoritprodukt, eller är det något som du är glad att du fick chans att prova istället för att kasta pengarna på en fullstor produkt på en gång.
 
Jag tänker att jag kan börja med några rader om Brazilian Bum bum cream. Jag fick en liten provburk från Eleven Youty kalendern.

Visste inte så mycket om den mer än att det verkade vara en ganska populär kräm. Enligt lite googling ska någon ingrediens vara bra för att få fastare ben och rumpa, vet inte riktigt hur en bodylotion kan lyckas med det dock, men låter ju som en trevlig biverkning om det skulle funka 😁

Jag har provat den några gånger nu och tycker att den luktar väldigt gott, det håller i sig en del även till dagen efter så jag skulle inte säga att den passar om man är väldigt känslig för dofter. Jag tyckte också att den gjorde benen mjuka och lena, kände dock inte av någon "åtstramade effekt" eller någon "gloweffekt". Jag läste i en recension att den skulle vara dryg, men jag tyckte att det gick åt lika mycket som med andra märken.

Hur som helst jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa igen. Men tror den är ganska dyr jämfört med andra bodylotions så jag är glad att jag testade den innan så jag vet att det är nåt jag kommer använda 😊
 
Jag hakar gärna på 😁


Jag fick den här handtvålen från The Body Shop. Det första jag reagerade på var att den doftade väldigt starkt (men gott!) i flaskan, den doftar däremot inte riktigt så mycket när man väl använder den.
Det andra jag reagerade på var att den var mycket, mycket mer exfolierande än vad jag hade trott. Att tvåla in sig ordentligt, skölja av, inte använda handkräm och direkt efter gå ut i minusgrader och borsta bort snö från bilen med bara händerna rekommenderas alltså inte. Det gjorde helt galet ont 😂

Nu när jag förstått hur jag ska använda den tycker jag att den är jättehärlig! Det är inte en tvål som ska användas varje gång man tvättar sig utan mer några gånger i veckan och att använda handkräm efteråt är för mig ett måste. Händerna känns väldigt mjuka efteråt och jag kan absolut tänka mig att köpa den här igen!

1670831118925.png
 
Ikväll blev det test att Sol de Janeiros Brazilian Bum Bum Cream och LH Cosmetics Majestick Mellow mauve. Krämen luktar så vansinnigt gott, så jag får lust att ta en sked och äta den (men jag misstänker att den inte är så god ;) ), men den luktade inte alls lika gott på mig. Inte var den dryg heller, nästan hela förpackningen gick åt, tror jag kan använda resten till mina ben en gång till bara. Men rolig att testa!

Läppstiftet var sååå ljuvligt. Krämigt utan att kännas kladdigt och färgen var väldigt neutral. Jag tror att den fungerar bra ihop med läppennan jag fick tidigare i LH:s kalender, så den får jag också testa nån dag.

Har även testat första flaskan med Molton Brown från smällkaramellen (duschtvål), tror det var citrus och bergamot (iaf var det bergamot) och den doftade ljuvligt även om den kändes lite mognare än min vanliga duschtvål på nåt vis. Inte tant utan mer åt det maskulina hållet. Nöjd såhär långt!
 
@Habina
Håller med om både doften och att den tyvärr inte var så dryg (bum bum creamen).

Molton browns duschtvål, stannar doften kvar på kroppen efter duschen också? Tycker inte att så många brukar göra det, trots att man gärna skulle vilja. Men å andra sidan får man inte underskatta en trevlig doftupplevelse i duschen oavsett om den försvinner direkt efter 😊
 
@Habina
Håller med om både doften och att den tyvärr inte var så dryg (bum bum creamen).

Molton browns duschtvål, stannar doften kvar på kroppen efter duschen också? Tycker inte att så många brukar göra det, trots att man gärna skulle vilja. Men å andra sidan får man inte underskatta en trevlig doftupplevelse i duschen oavsett om den försvinner direkt efter 😊

Ah... Det kanske var därför bum bum krämen inte luktade så bra på mig? Det kanske skar sig med duschtvålen... Återkommer nästa gång jag duschat, då ska jag försöka komma ihåg att inte smörja in mig utan vänta nån timme för att se om doften stannar kvar.
 
@Habina
Aha intressant, ibland kanske två goda saker inte blir så bra tillsammans 🤔

Ja du får gärna återkomma med Molton browns doftande efter dusch (om inte @Zinfernia redan sitter på god kunskap). För eftersom det inte är det billigaste märket är det ju kul om man luktar gott efter dusch också 😊
 
Idag har jag verkligen stresstestat LH Cosmetics Infinity Power Lash mascara. Den var lätt att applicera, men jag har så långa fransar att jag alltid kladdar ned locket. Hopplöst att få bort med tops, jag var tvungen att använda tvåfas-sminkborttagning…

Kanske lite ”tunn” i konsistensen, tyckte inte det blev så mycket färg, så nästa gång vågar jag mig nog på två lager så det syns lite mer.

Sen iväg till jobbet, där jag skrattat så jag gråtit och sen fått ett besked som gjorde att jag grät lite av oro också (nädå, inte alls skör just nu, inte alls…).

Efter jobbet var jag i stallet några timmar och större delen av tiden hade jag ansiktsmask på pga kylan. Det gjorde dock att fransar + ögonbryn blev fulla med is pga andedräkt som frös. Så det tinade och rann av ansiktet i omgångar.

Ändå sitter mascaran helt perfekt när jag kommit hem! Använde samma sminkborttagning igen, det gick enkelt att få bort all mascara. Däremot blir mina ögon irriterade av sminkborttagningen, så jag måste skaffa en ny sån.

Så jag är supernöjd med mascaran och kommer ha den hela tiden nu tills den är slut. :)
 
Jag har nu provat använda we are paradoxx's 3-i-1 en balsam/hårmaskkräm några gånger.
Jag har bara använt den som finishingkräm, och vanligt balsam(en gång) så som mask är den ännu oprovad.
Hittills bara positiva upplevelser. Som balsam gjorde den håret väldigt lent, och som finishinkräm så är den i mitt tycke som en hårvax utan "hold". Den tämjer ganska bra mitt frissiga hår, och doften är en naturlig doft som jag gilla (kommer ej på bättre sätt att förklara, men sådär eterisk, inte parfymerad).
 
@Habina
Aha intressant, ibland kanske två goda saker inte blir så bra tillsammans 🤔

Ja du får gärna återkomma med Molton browns doftande efter dusch (om inte @Zinfernia redan sitter på god kunskap). För eftersom det inte är det billigaste märket är det ju kul om man luktar gott efter dusch också 😊
Jag kan bara svara för mig själv men jag känner definitivt doften av Molton Browns shower gels även efter dusch, doften stannar kvar på huden 😊
 
@Habina
Aha intressant, ibland kanske två goda saker inte blir så bra tillsammans 🤔

Ja du får gärna återkomma med Molton browns doftande efter dusch (om inte @Zinfernia redan sitter på god kunskap). För eftersom det inte är det billigaste märket är det ju kul om man luktar gott efter dusch också 😊

Hm... Testade idag och jag känner inte så stor skillnad på huden. Kanske ska jag prova en annan doft, har en kompis som hävdar att jag luktar citrus helt naturligt. O_o
 
Jag måste göra en fuling och tipsa om en produkt som förvisso inte fanns med i någon julkalender i år men som jag köpte i samband med kalenderinköp 😁

Makeup Eraser 😍

Jag köpte både deras ansiktshanduk och även några set med deras mindre paddar. Handduken är toppen att torka ansiktet på och paddsen är perfekta att ta bort smink/applicera toner med!

Så himla mjuka, sköna och bekväma att använda! Båda produkterna är tvättbara så istället för att slänga använda bomullstussar/våtservetter slänger jag bara in de här i tvättmaskinen. Supernöjd!

1671378402612.png
 
Idag har jag testat LH Cosmetics Infinity power lash lengthening mascara. Den var lätt att ta på, riktigt trevlig borste. Precis som andra mascaran kändes den väldigt tunn och jag borde nog vågat mig på ett lager till. Jag har långa fransar redan, men de blev verkligen ännu längre! Glömde böja dem innan, tror de kan bli riktigt coola om jag gör det innan.

Mascaran är inte vattenfast men har suttit på bra idag ändå, fast jag tom varit ute i regn några timmar. Lite smul under ögonen, men det kan iofs bero på att jag glömde bort att jag hade mascara och gnuggade mig i ögonen. ;)

Superlätt att få bort, så bara jag slutar att gråta hela tiden kan det här definitivt bli min nya favoritmascara. :)
 
Har nu använt ögonbrynsgelen 2-3 ggr, och jag gillar hur den sitter. Stark hållfasthet(?)
MEN...
Tyvärr idag när jag öppnade den så har den liksom torkat och smulat ihop sig på ytan. Jag har haft locket så återförslutet som man kan (tror jag, är ganska säker på det) och den är har ju inte varit öppen många gånger direkt. Fick ta bort ytan så gott jag kunde med en tops så jag kunde använda den. :down:

Så har någon ett bra tips på ögonbrynsgele/vax så tar jag gärna emot.20221223_124606.jpg
 
Jag tänker att jag kan börja med några rader om Brazilian Bum bum cream. Jag fick en liten provburk från Eleven Youty kalendern.

Visste inte så mycket om den mer än att det verkade vara en ganska populär kräm. Enligt lite googling ska någon ingrediens vara bra för att få fastare ben och rumpa, vet inte riktigt hur en bodylotion kan lyckas med det dock, men låter ju som en trevlig biverkning om det skulle funka 😁

Jag har provat den några gånger nu och tycker att den luktar väldigt gott, det håller i sig en del även till dagen efter så jag skulle inte säga att den passar om man är väldigt känslig för dofter. Jag tyckte också att den gjorde benen mjuka och lena, kände dock inte av någon "åtstramade effekt" eller någon "gloweffekt". Jag läste i en recension att den skulle vara dryg, men jag tyckte att det gick åt lika mycket som med andra märken.

Hur som helst jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa igen. Men tror den är ganska dyr jämfört med andra bodylotions så jag är glad att jag testade den innan så jag vet att det är nåt jag kommer använda 😊
Jag önskade mig en burk i julklapp, alldeles för snål för att köpa själv :angel1:
 
Cecilia Nordströms chokladkalender var tipptopp kvalité 🥇 Men jag är lite för ortodox mörkchokladälskare för att uppskatta den till fullo då det var många olika kombinationer på smaker och vit, ljus och mörk choklad. Alla luckor unika samt en extra lucka.
Rekommenderas :up:
 
Har nu använt ögonbrynsgelen 2-3 ggr, och jag gillar hur den sitter. Stark hållfasthet(?)
MEN...
Tyvärr idag när jag öppnade den så har den liksom torkat och smulat ihop sig på ytan. Jag har haft locket så återförslutet som man kan (tror jag, är ganska säker på det) och den är har ju inte varit öppen många gånger direkt. Fick ta bort ytan så gott jag kunde med en tops så jag kunde använda den. :down:

Så har någon ett bra tips på ögonbrynsgele/vax så tar jag gärna emot.Visa bifogad fil 108723

Vilket märke var det?
 
Har nu använt ögonbrynsgelen 2-3 ggr, och jag gillar hur den sitter. Stark hållfasthet(?)
MEN...
Tyvärr idag när jag öppnade den så har den liksom torkat och smulat ihop sig på ytan. Jag har haft locket så återförslutet som man kan (tror jag, är ganska säker på det) och den är har ju inte varit öppen många gånger direkt. Fick ta bort ytan så gott jag kunde med en tops så jag kunde använda den. :down:

Så har någon ett bra tips på ögonbrynsgele/vax så tar jag gärna emot.Visa bifogad fil 108723
Anastasia Beverly Hills, alla deras produkter är bra. Dom har en brow freeze wax som jag gillar skarpt 👌
 
Får man recensera julgåve sett i denna tråden? Slänger in en recension på Estee Lauder blockbuster gift box ^^

Har testat några produkter i flera dagar: det ljusa läppstiftet, en palett och mascaran från lådan. Alla är super, speciellt paletten har jag använt i en vecka nu, den har bronzer, highlighter och rouge, i färger jag tror passar många, till mig är färgerna så fina. Första gången hade jag lite dålig koll men det är hög kvalitet på sminket och man behöver ytterst lite på sminkborsten. Highlightern är verkligen fin 😍

Har också testat nattkrämen och dagkrämen (tror jag det är) och min känsliga hud verkar acceptera dom 🤞

Så allt i allt, väldigt nöjd och ser framemot att testa resten, speciellt palett nr 2, kanske till julafton 💃🌟

7256725.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 413
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 981
Senast: qitis
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 680
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
28 212
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp