Bukefalos 28 år!

Recension/test-tråden för julkalenderinnehållet

Ikväll blev det en hel del testat!

Först provade jag kueshi Wintery body scrub. Den doftade helt ljuvligt! Kanske lite odryg och jag tyckte inte att den skrubbade så mycket (mjuka korn). Men huden blev så len, så len. Sen hittade jag ett body butter med vaniljdoft (inte från nån kalender) så det blev perfekt att smörja in sig med sen.

Sen blev det Re-boost gel-crème från Clarins. Det blev lite färg faktiskt, jag är superljus men med både pigmentsfläckar och röda partier, så kanske att det jämnade ut lite? Min hy slurpade glatt i sig krämen iaf och jag tror den vill ha en återfuktande mask inatt… Lite krångligt att få ut lagom mängd från tuben dock, antingen fick man pyttelite eller jättemycket.

Fortsatte med Makeup Mekkas Frozen Brows. Kladdig men tycker att de sitter ok nu (fast brynen är fortfarande kladdiga). Jag behöver plocka brynen märkte jag… ;) Använde borsten jag fick med i kalendern och den funkade bra för ändamålet. Tror jag, är lite ny på bryn.

Sen blev det smink också! LH Cosmetics Enchanted mysteries. Valde Lakuna, den var väldigt pigmenterad och lättarbetad, jag märker dock att jag är ovan för jag vet inte riktigt hur jag ska jobba med färgen. Får leka vidare. :) Använde deras 305 och det kanske var fel borste? Detta är en djungel…

Till det provade jag LH Cosmetics Interstellar under ögonen, så häftig! Kletade lite på deras borste 333 (snedskuren) och det var väldigt lättarbetat.

Ser lite rolig ut nu och givetvis messar en kompis att hon kommer förbi strax. :rofl:
 
Just ja! Mamma fick bestämma ett läppstift också (via telefon) och ville ha riktigt rött. Så det blev LH Cosmetics fantastick i färgen garnet. Väldigt mörkt på mig! Trevlig formula, men blödde utanför direkt. Så det får bli läppenna och primer innan jag använder det igen. Tror det kan vara riktigt snyggt med bättre grund.
 
Just ja! Mamma fick bestämma ett läppstift också (via telefon) och ville ha riktigt rött. Så det blev LH Cosmetics fantastick i färgen garnet. Väldigt mörkt på mig! Trevlig formula, men blödde utanför direkt. Så det får bli läppenna och primer innan jag använder det igen. Tror det kan vara riktigt snyggt med bättre grund.
Oooh, den färgen såg riktigt fin ut :love: villhöver, har redan många läppstift som jag aldrig använder 🤫

------

Hade en mindre fadäs idag, mamma skulle låna hårspray. Gav henne min nya från Glossybox jul kalender. Men den var jätte märklig och hennes hår blev bara blött .... Sjukt märkligt, men så såg jag, det var en setting spray,, till smink 🤦🙆 eheheheee... :bag: så atte...ja, den funkade juh finfint för mig att hålla sminket på plats sen men mindre bra till mamma som hårspray 😆
 
Jag poppar in här - hade ju LH Cosmetics även om jag var för slö för att öppna den på forumet 😇 .

På ögonen: Interstellar och mascara (vattenfast). Älskar Interstellar sen innan (min förra var dock lagom gammal för att kastas nu - köpte den vid lanseringen..). På mina ögonlock funkar den fint utan primer, sitter hela dagen. Kladdar på lite och jobbar sen snabbt som attans ut det med fingret, upprepar om jag vill ha ett intensivare resultat. Mascaran gör inte så mycket för mina fransar förutom att svärta dem, men jag kan fulgråta en hel dag inkl gnugga i ögonen utan att bli en panda och jag gillar den till vardags.
På läpparna: Latex fever i rött (lipprimer under, crayon "anger" som läppenna längs konturerna bara). Den här är ny för mig och jag var rätt skeptisk - en mörk eller röd glossig läpp brukar jag tycka är jobbigt att hålla efter under dagen. Och den kändes väldigt glossig. Men, jag ville testa och den satt där den skulle! När vi skulle fika och dricka choklad med massor av grädde gav jag upp och torkade bort det, men när det inte åts gick det fint. Torkade ner så pass att jag kunde peta på läppen utan att få med färgen, men behöll glossigheten. Bekväm formula och jag kan nog tänka mig en färg till kanske, glatt överraskad! Skulle inte använda den utan läppenna, dock.
 
Har använt ampullerna från Doctor Babor (Glossybox), jag har lätt rosacea och tyckte att de gjorde en hel del skillnad faktiskt. Men det var så himla mycket i varje ampull, så efter ett par dagar använde jag bara halva, det räckte fint. Med andra ord har jag två kvar att boosta med när jag känner för det!

Och hårkrämen från Antonio Axu, min nya favorit 😍 var lite rädd att den skulle vara för tung och sabba mina lockar, men tvärtom.
PXL_20221226_191801856.jpg

Ursäkta avklädd bild, jag hade hoodie på så det blev svårt att se med luvan 😂
 
Har använt ampullerna från Doctor Babor (Glossybox), jag har lätt rosacea och tyckte att de gjorde en hel del skillnad faktiskt. Men det var så himla mycket i varje ampull, så efter ett par dagar använde jag bara halva, det räckte fint. Med andra ord har jag två kvar att boosta med när jag känner för det!

Och hårkrämen från Antonio Axu, min nya favorit 😍 var lite rädd att den skulle vara för tung och sabba mina lockar, men tvärtom.
Visa bifogad fil 109194
Ursäkta avklädd bild, jag hade hoodie på så det blev svårt att se med luvan 😂

Så då blev du inte smurf av ampullerna? Låter lovande, men jag vill nog att @Zinfernia testar också... ;)
 
Jag poppar in här - hade ju LH Cosmetics även om jag var för slö för att öppna den på forumet 😇 .

På ögonen: Interstellar och mascara (vattenfast). Älskar Interstellar sen innan (min förra var dock lagom gammal för att kastas nu - köpte den vid lanseringen..). På mina ögonlock funkar den fint utan primer, sitter hela dagen. Kladdar på lite och jobbar sen snabbt som attans ut det med fingret, upprepar om jag vill ha ett intensivare resultat. Mascaran gör inte så mycket för mina fransar förutom att svärta dem, men jag kan fulgråta en hel dag inkl gnugga i ögonen utan att bli en panda och jag gillar den till vardags.
På läpparna: Latex fever i rött (lipprimer under, crayon "anger" som läppenna längs konturerna bara). Den här är ny för mig och jag var rätt skeptisk - en mörk eller röd glossig läpp brukar jag tycka är jobbigt att hålla efter under dagen. Och den kändes väldigt glossig. Men, jag ville testa och den satt där den skulle! När vi skulle fika och dricka choklad med massor av grädde gav jag upp och torkade bort det, men när det inte åts gick det fint. Torkade ner så pass att jag kunde peta på läppen utan att få med färgen, men behöll glossigheten. Bekväm formula och jag kan nog tänka mig en färg till kanske, glatt överraskad! Skulle inte använda den utan läppenna, dock.

Tack för tipset om primer + penna till Latex fever. Jag ska försöka vara modig och använda det nån dag när jag ändå inte ska träffa nån...
 
IMG_20230107_145724.jpg

Har testat en varm choklad från delikatesskalendern. God med tydlig mjölkchokladsmak. Klart åt det söta hållet, inget för den som föredrar mörk choklad.
För att chokladen skulle smälta behövde mjölken vara rejält varm och då smälte marshmallowen också, så det blev inte så visuellt snyggt.
 
Idag testade jag Balance Me radiance face oil från glossybox kalender. Enligt instruktionen ska man värma två droppar i händerna och sen klappa in i huden.

Men det är en roller som applikator? Jag rollade ut lite produkt i handflatan, värmde några sekunder och sen försökte jag klappa in. Men det enda jag upplevde var att produkten sögs upp av handflatorna och sen geggade jag bara runt min fuktkräm istället. Så jag vet inte vad jag ska tycka om den här produkten…
 
Sen testade jag Luvia ögonskugga också från glossybox. Tyckte den var väldigt smulig och pigmenterad (testade två av tre) men nu när jag kollar sminket i dagsljus syns det knappt att jag har ögonskugga på mig. Får experimentera mer med den med.
 
Idag testade jag Balance Me radiance face oil från glossybox kalender. Enligt instruktionen ska man värma två droppar i händerna och sen klappa in i huden.

Men det är en roller som applikator? Jag rollade ut lite produkt i handflatan, värmde några sekunder och sen försökte jag klappa in. Men det enda jag upplevde var att produkten sögs upp av handflatorna och sen geggade jag bara runt min fuktkräm istället. Så jag vet inte vad jag ska tycka om den här produkten…
Jag har rollat direkt i ansiktet, fick inte till det annars.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 413
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 984
Senast: qitis
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 680
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
28 212
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp