Bukefalos 28 år!

Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Hittat hit och är laddad :)

Jag vet inte hur mycket tid jag har imorgon. Jag ska iväg på trav och vet inte när jag kommer hem. Men jag är hemma i tid till röstningen iallafall.
 
Men först börjar vi med en kommentar från @Mammas- Det här är väl första gången i historien som det finns en Joker med i leken. Hur tror du att deltagarna reagerar på den informationen? Har de kunnat ta till sig den eller är allting väldigt nytt för dem?

Svår fråga, och givetvis är det svårt att svara generellt! Jag tror att många kanske har svårt att ta till sig all information såhär i början och kanske inte ännu lyckats inse vad Jokern kan ha för betydelse. Jag tror att det kommer att väcka stor vånda hos deltagarna, och att de kommer att fundera över hur det kan påverka spelet. Det ska bli spännande att se hur det hela utspelar sig!
 
Tror jag väntar med att bikta mig til imorgon, när jag förhoppningsvis både är mer vaken, nykter och hunnit fundera lite mer på de olika rollerna :p

Och eftersom LenaH och Lobelias syster ännu inte gjort det, så passar jag på att paxa Ewan McGregor! Han är MIN!!! :love::love::love:
 
Ohoj! jag har också hittat leken, men jag tror jag väntar till imorgon med att svara på frågorna. Men jag måste ju erkänna att Jokern känns väldigt spännande och väldigt Robinsonig.
 
:nailbiting: Den där filmen har jag sett och jag vill minnas att det hände en hel del hemska saker. :crazy:

Tror jag stannar kvar i soffan här hemma...
 
Jokern... Vem som än innehar rollen så har personen helt klart ett övertag i början, får rösta utan att någon ser på vem och kan varken bli lynchad eller käkad.

Men... Jag har för mig att varenda gång det kommit in en joker har deltagarna blivit upprörda och röstat ut personen. Så jag tror att jokern kommer att röra om i grytan men lämna oss ganska snabbt efter uppdykandet.

Paddman låter spännande, men för att verkligen förnya sig kanske hon borde byta till en mindre läskig avatar? :idea:
 
Det här verkar bli ett riktigt äventyr! Och mååånga specialroller att hålla koll på...:nailbiting:

Jokern:
Jag vet inte hur denna roll tagits emot i tidigare spel, men tänker mig att den ju helt klart har med sig ett övertag in i spelet, vilket sannolikt kan väcka ont blod hos övriga deltagare så att den riskerar att åka ut lättare än övriga.
Kanske måste Jokern vara ganska tydlig med vilken sida den tillhör för att den egna sidan ska kunna rädda denne från att bli lynchad? Hmm, kommer bli klart intressant att se hur detta utvecklar sig!

Och Paddman & Robin/Mammas (Robmas? Mambin?:p) verkar redan vara ett sammansvetsat team så jag har full tillit till att de kommer leda årets Buke-Robinson genom så många twistar och oväntade händelser att alla deltagare innan lekens slut åtminstone en gång önskat att de kunde rösta ut LL :devil::D
Ser fram emot fler underhållande uppdateringar från duon!

(Hörru paddman, borde inte dina uppdateringar föregås med lite mystiskt hummande á la "Papa pa papapapa pa - PADDMAN!" snarare än det något mer torra "Information från LL"? :D)
 
Jokern känns ha ett försprång men frågan är om det är till en fördel för att bli långlivad!

Paddman, ja vad ska man säga, jag är superrädd för paddor och paddman påminner mer om paddor än paddington :crazy:
 
Jag tror jokern kan ha stor betydelse i leken. Oväntade saker kan hända, och det gör ju en lite skraj över det hela. Men samtidigt tror jag det kan bli roligt med en twistad lek :D
Har inte deltagit eller läst någon Robinsonlek tidigare så det här känns nytt och spännande!

Sedan tror jag våra LL kommer sköta det här galant. Det visar väl sig senare ifall dom tillhör den onda ligan eller inte :cautious:
 
Vad tror du att Jokern får för betydelse för leken och vad tror du om Paddingtons alter ego - ligger Paddman rätt i tiden?

Jokern kan vara en avgörande roll, mycket beroende på att den kommer att vara i det fördolda till att börja med och på så vis vara immun både mot lynch och käk. När Jokern väl träder in på scenen tror jag att det kan bli lite rörigt. Åtminstone så har jag inte förstått om hen kommer att hamna i pakten eller på den goda sidan och hur ett eventuellt val av detta går till - bara en sån sak är ju en twist som jag ser fram emot med en viss fasa.

Paddman ligger inte helt rätt i tiden, jag anser nog att Paddhen trots allt är mer rätt. Annars så duger det neutrala Paddan eller kanske Paddi också utmärkt
 
Jag tror att Paddman och mambin ;) kommer vara bra lekledare. Och det skulle faktiskt inte förvåna mig om de har utsett någon av sig själva som joker. Kan en (två) LL twista leken mer än så? Förövrigt tror jag faktiskt att jokern kan leva länge just på att vara joker. Iaf beroende på när hen kommer till ön.

Och eftersom jag utgår från att LL är ond (det är enklast så oavsett LL) kommer det bli en väldigt spännande lek.
 

Vad tror du att Jokern får för betydelse för leken och vad tror du om Paddingtons alter ego - ligger Paddman rätt i tiden?

Jag tror den kommer vara en tillgång till den sidan den hamnar på. Men samtidigt ett hot.

Paddman känns verkligen nytt och kommer garanterat locka nya tittare. Varför tror ni jag sökte till programmet?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 702
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 947
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 365
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 636
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp