Säkert samhälle. Säkert arbete.

Jag är reseansvarig på mitt jobb (vi har oerhört mycket resor, många hundra per dygn) och hos oss är det viktigt att alla resor och boenden bokas genom vårt centrala system. Det är jag och en handfull andra (som t.ex medarbetare på säkerhetsavdelningen) som har tillgång till denna information och det är guld värt - men ganska jobbigt.

Jag kan godkänna att medarbetare bokar boende utom systemet när det tex handlar om en konferens där en leverantör bokat upp rum till ett bra pris eller liknande men har stenkoll på städer / orter där ett sådant arrangemang pågår.
 
Tycker det låter väldigt vettigt att man alltid är två just inom dessa och liknande yrken.

Väldigt märkligt att ni som konsulter skulle ta hand om allt själva utan en kotte i huset i en sådan situation :crazy: bra att ni fick väktare sen iaf!

Tyvärr verkar vissa socialkontor se på konsulter som någon slit- och slängvara. Just den här kommunen var hemsk och hade väldigt svårt att behålla personal och fick hyra in konsulter.
 
Jag är reseansvarig på mitt jobb (vi har oerhört mycket resor, många hundra per dygn) och hos oss är det viktigt att alla resor och boenden bokas genom vårt centrala system.
Vilken är huvudorsaken till det? Att hålla nere kostnaderna kan jag förstå, om ni har centralt upphandlade förmånliga avtal kring resor och boende. Men finns det någon säkerhetsaspekt i den styrningen? Reser er personal till riskabla platser, eller har de personliga hotbilder?
 
Vilken är huvudorsaken till det? Att hålla nere kostnaderna kan jag förstå, om ni har centralt upphandlade förmånliga avtal kring resor och boende. Men finns det någon säkerhetsaspekt i den styrningen? Reser er personal till riskabla platser, eller har de personliga hotbilder?

Dels reser de till eventuellt riskabla platser, dels måste vi kunna identifiera var våra anställda befinner sig för att kunna försöka få kontakt med dem om något sker. T.ex har vi kontor i Barcelona och behövde kunna få tag på våra medarbetare där när terrordåden skedde häromveckan. Då är det guld värt att med ett (eller ja, kanske fem) klick kunna få fram informationen, skicka ett sms eller ringa och få reda på att/om allt är bra. Men tillgången till denna info är förstås hårt begränsad.
 
Jag jobbar med kriminella. Bär i mitt arbete larm och är utrustad med batong och OC. Vi får inte jobba ensamma utan ska alltid vara minst två stycken. Har blivit hotad i tjänst och då har AG polisanmält enligt gängse rutiner. (Att det sen läggs ner eftersom det är sådant vi ska tåla är en annan sak.)

I mitt privatliv bär jag inget mer än nödvändigt med mig. Rör mig ensam både dag- och nattetid.

Jag är ingen nojig person utan tror på fakta och kunskap, inte folks personliga paranoior. (Om nu det ordet böjs så :confused: )
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är inte ute efter en vass åsiktsdiskussion om detta, men det är en stillsam fundering jag fick när jag läste det och som jag inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 706
Senast: durachiny
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 411
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 320
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp