Bukefalos 28 år!

Sagan om ringen – Gollums revansch?

Status
Stängd för vidare inlägg.
så när fattade du min? Och jag vill gärna veta när ni andra fattade min oxå :)
jag hade dig som boromir/ nazgul men mer trolig som boromir- men ville ju inte skriva ut det för tydligt ;) tänkte att det var bättre om du fick vara med ett tag så bättre om det fanns funderingar kring dig ist f att vara insorterad som trolig god - jag tänkte att OM jag hade rätt i min aning att du var boromir så skulle det vara större chans att du prickade rätt om du fick vara kvar (det tänkte jag oavsett vem som hade rollen förstås)
 
Deltagare
Madalisto Pippin
Killaloe Orch
Paddington Boromir
Quarter4ever Gandalf
Mirtai Nazgûl
bollen__ Snaga (ficktjuv)
Gabby_Ossy Sam
Loons Frodo
Habina Merry
Ferrari Gimli
Mistimed Legolas
Niyama Aragon
Myrten orc
Idahoe Orc
Cirkus Golum
Snurrfian Bybo
Hedin Bybo
LenaH Orc
Bumpo Bybo

Dag1
Gandalf använder en extraröst
Snaga stjäl er en extraröst
Aragorn siar Cirkus
Nazgülen (svartängel) väljer Idahoe
Orcherna käkar Niyama
Merry(Ängeln) skyddar Habina
Killaloe orc lynchas
Myrten ersätts av Niyama
LenaH får extra spionrad

Dag2
bollen__och bumpo kicks
Gimli käkas
Ängeln skyddar Habina
Frodo använder härskarringen
Nazgülen (svartängel) väljer Q
Orcerna hittar Snagas (tjuvens extraröst)
paddington få del extra spionraden
Idahoe-orc lynchas

Dag 3
Gabby käkas
Ängeln skyddar Madalisto
Nazgülen (svartängel) väljer Q
LenaH får extra rad
Snurfian och Hedinn Bybor lynchas

Dag 4
Ängeln skyddar Madalisto
Nazgülen (svartängel) väljer Q
Orcerna väljer Mirtai som käk
Boromir aktiverar sin bomb
Niyama (orc) dör av självmordsbomben
Boromir dör av självmordsbomben

Dag 5
Mirtai lynchas.
Mistimed lynchas (legolas -tvilling)

Nä, fjärde natten skyddade jag ju Frodo! :D

Tack för rolig lek Lobelia, tror det är första gången jag klurat ut så många roller. :)
 
Så for the record - jag skrev att om jag blir käk drar jag med mig Idahoe natt1. Sedan LenaH, som jag drog tillbaka när jag tyckte hon å Q hade hittat varandra, så hade jag käkats natt2 hade jag inte dragit med mig någon. Sedan när Q började bli misstänksam mot Lena så valde jag Lena igen och från igår DagDL så valde jag Niyama igen...

Det var i morse jag bestämde mig för att brisera direkt innan NattDL
 
När vi ledsnat helt och @Niyama ville begå harakiri så försökte vi göra det enkelt för @Lobelia men det gick inte hem:

Orchen Niyama stapplar fram över slagfältet på jakt efter sina trogna orchvänner. Förblindad av tårar kryssar hon mellan liken medan hon frenetiskt försöker hitta sina älskade stridskamrater.

Efter en stund anar hon en välbekant skugga, ett berg av orch som får hennes hjärta att brista.
Hon faller på knä bredvid sin kära orchvän men tyvärr är hon så förblindad att hon snubblar över nån liten hobs arm som sticker ut under orchen - den lilla handen bär ett svärd som hon spetsas på.

Hon skriker ut sin smärta men samtidigt fylls hon av ett ljus - hon kommer återförenas med sina vänner!

Tack... mumlar hon mellan sina brustna läppar och det är det sista vi hör av orcherna i denna lek.
 
Jag fick raden om extrarösten första natten och tyckte jag var så övertydlig med att jag fått info.... :heart hade lite kul åt mig sen när jag gick runt och var överlycklig att q fattat att jag var spion :p
Och tack Habina för att du var med och röstade ut två onda i början, det gjorde det mycket enklare att god förklara dig sen bör jag fått raden om vem ängeln skyddat :D

Som jag nojjade att jag fattat dig fel och Q egentligen hade någon annan roll. ;) Du var verkligen strålande som spion!
 
Bra jobbat goda! Är stolt över min känsla i denna lek. Trodde Mirtai, Lenah och Niyama var onda och se så rätt jag hade.

Och när @cirkus inte protesterade när folk sa att hon var min tvilling så misstänkte jag att hon var ogod.

Men. Var ganska frustrerande att se era tvillinggissningar xD
 
Så for the record - jag skrev att om jag blir käk drar jag med mig Idahoe natt1. Sedan LenaH, som jag drog tillbaka när jag tyckte hon å Q hade hittat varandra, så hade jag käkats natt2 hade jag inte dragit med mig någon. Sedan när Q började bli misstänksam mot Lena så valde jag Lena igen och från igår DagDL så valde jag Niyama igen...

Det var i morse jag bestämde mig för att brisera direkt innan NattDL
snygg rad !:up:
 
Kanske, men det var inte meningen att tjuven skulle bli utstraffad och 2 ulvar gå och bli lynchade det första de gjorde.

Sedan användes ringen bara 2 gånger så väldigt liten chans för de onda att gissa vem som hade den.

Fast det hade inte spelat så stor roll.
Frodo hade ju typ tre liv - helt omöjlig att bli av med. Lynchstopp, skydd av Sam och sen eget skydd av ringen. Hur skulle lyan + jag bli av med honom utan att outa oss hela bunten?
 
Alltså jag fattade inte en enda roll (förutom min kära Frodo såklart :love:), kanske tur att jag åkte :rofl:.

Jag trodde Padington var Ferraris tvilling eftersom hennes röst i DL1 skulle kunna ha varit för att rädda F. Sen trodde jag Niyama var självmordsbombaren eftersom hon tjatade om att hitta Gollum. :angel:
 
jag gillar min röstrad också- bara hedinn och Snurrfian som blev tokigt - men snurrfian fattade jag ju att hon ville bli utröstad så la för säkerhets skull en extraröst på henne då också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna!! Tema: Paradise Hotel - Farmen edition Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen...
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
42 604
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 649
Senast: LindgrenV
·
  • Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken! Temat för denna gång.. Vampire Diaries/Twilight/Dracula anno 2013.. VAMPYRER! Det är inte lätt att...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
35 790
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp