Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att hunden vankar som besatt, fram o tbx, fram o tbx utan att det är åskväder i närområdet, närmaste ser ut att vara över Serbien.
 
När folk som bett om hjälp och fått mig att planera om min dag, struntar i att meddela att de inte alls behöver hjälp längre.
 
Stör mig något kopiöst på att de stängt busstorget i Mora och att bussarna nu går lite överallt ifrån istället. Varför stänga ngt som fungerar och göra det jättekrångligt för tillfälliga resenärer att hitta sin buss? (Regelbundna resenärer fick nog kläm på det här förra sommaren eller så)
Och bussen mot Orsa går på samma sida av vägen som där den släppte av oss som kom från det hållet. Fullkomligt fel! :D

Inte ett dugg rimligt att bli så här irriterad, men det blir jag ändå! O_o:laugh:
 
Stör mig på folk som inte städar efter sig i tvättstugan! ÄNNU en gång måste jag börja tvättpasset med att städa!!!
Ska man orka vara en gnällkärring och skriva på husets FB sida?

Köp en tvättmaskin o sluta klaga - not! :D Håller med dig helt o fullt, hur svårt är det? Jag hade nog skrivit ngt syrligt på fb, men så är jag lite jobbig också...
 
Stör mig något kopiöst på att de stängt busstorget i Mora och att bussarna nu går lite överallt ifrån istället. Varför stänga ngt som fungerar och göra det jättekrångligt för tillfälliga resenärer att hitta sin buss? (Regelbundna resenärer fick nog kläm på det här förra sommaren eller så)
Och bussen mot Orsa går på samma sida av vägen som där den släppte av oss som kom från det hållet. Fullkomligt fel! :D

Inte ett dugg rimligt att bli så här irriterad, men det blir jag ändå! O_o:laugh:
Fast jag tycker att det låter fullständigt rimligt att störa sig på detta! Jag hatar när kollektivtrafiken inte är smidig/lätt att förstå.
 
Köp en tvättmaskin o sluta klaga - not! :D Håller med dig helt o fullt, hur svårt är det? Jag hade nog skrivit ngt syrligt på fb, men så är jag lite jobbig också...

Jag tog en bild av tvättstugans ordningsregler, tänkte lägga upp den ;)

Men precis, hur svårt ska det va? Tycker liksom att det är en självklarhet att ta bort ludd från torktumlarna och den enorma (!) mängd tvättmedel man lyckats hälla utanför..
 
Två incidenter i stallet idag. Det är sjukt irriterande och oansvarigt att ha med två barn som måste ha varit under fem till stallet, och låta dem springa vind för våg vid insläppet.

Även lite irriterad på ägaren till en häst som medryttarhästen går med. Andra personer som ridit min medryttarhäst har haft problem med just den här vid intag. Jag själv har inte haft det, för buffliga valacker är inte så läskiga i mina ögon (det andra stoet de går med tycker jag är värre ;)). Men nu har det ballat lite i veckan. Fick inte in hästen (vilket händer ibland, de två andra är ganska elaka mot henne) men när jag gett upp började den här hästen "följa efter" mig istället, sprang på stället vid sidan av mig så jag trängdes mot staketet. Vidare så bockade han och sparkade bakut, försökte jag sjasa iväg med grimskaftet tolkade han det som lek och blev ännu värre. Dagen efter så såg jag att samma häst vallade runt min medryttarhäst, vilket han brukar, men nu hade det trappats upp och han sprang runt henne i en cirkel och sparkade efter henne emellanåt. Tog upp det med ägaren, som tyckte att jag skulle ta med ett spö och drämma till honom när jag ska hämta. Jag sa att jag tänker absolut inte göra det med en häst jag inte känner så väl, som verkar tolka det som lek och har överskottsenergi deluxe. Och då får ja skylla mig själv. Skitsamma att ägaren i förbifarten sa att hon inte motionerat hästen på hela vintern.
 
Att vi har en person som kommer och lånar ridhuset då och då för att tömköra, men VÄGRAR boka i förväg eller ens tala om när hon tänker komma hit, trots tillsägelser :rage::rage::rage:
Hade det varit någon som står här i stallet som hade ockuperat ridhuset med tömkörning hade jag inte ens varit hälften så sur över att jag måste vänta :p
 
Att vi har en person som kommer och lånar ridhuset då och då för att tömköra, men VÄGRAR boka i förväg eller ens tala om när hon tänker komma hit, trots tillsägelser :rage::rage::rage:
Hade det varit någon som står här i stallet som hade ockuperat ridhuset med tömkörning hade jag inte ens varit hälften så sur över att jag måste vänta :p
Varför får hon fortsätta komma?
 
Att vi har en person som kommer och lånar ridhuset då och då för att tömköra, men VÄGRAR boka i förväg eller ens tala om när hon tänker komma hit, trots tillsägelser :rage::rage::rage:
Hade det varit någon som står här i stallet som hade ockuperat ridhuset med tömkörning hade jag inte ens varit hälften så sur över att jag måste vänta :p

Inte ett dugg orimligt att störa sig på! En sån du borde sända åt mitt håll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 760
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 580
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Stör mig på knastrig nacke och värk.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 493
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
329
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp