Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast vadå värre? Bakteriemässigt? Ja kanske det, men vi alla har våra issues så vad som är värre för mig betyder kanske att en annan sak som jag inte bryr mig om är värre för till exempel dig :)
Ska man prata om vad som är värre kan man ju dra upp tandborsten... Men det är ju inte det tråden handlar om.
Tycker bara det är synd när man inte kan återanvända saker utan slänger, det är inte bra för miljön i det långa loppet. Sen får man väl tycka och störa sig på vad man vill med dessa i-landsproblem.
 
Jag har bara haft det där draperiet 1,5 mån typ och det såg inte vidare äckligt ut alls, lite kopparfärgat bara, i botten. Och pyttesmå svarta fläckar. Vi har lite problem med centralventilationen i vårt hus, så antingen drar det eller så står luften still. Och det blir väl till att köra klorin på det (eller nästa draperi) eller köpa duschvägg..
 
Sjalúr (osäker stavning) är dialektalt och betyder faktiskt misstänksam eller fundersam.
Så det så.
Vad i hela friden jalu betyder har jag ingen aning om. aldrig hört.
Med den betydelsen använde mina morföräldrar och deras omgivning det också (dalmål).

Ingen aning om stavning, men jag hade faktiskt skrivit det som "jalu" om jag bara gick på uttalet.

Typiskt exempel: Jag är jalu på om... (nästan vad som helst man går och småfunderar lite kring; om Stina hittat en ny karl ännu eller Oskar lyckats få iväg bilen till verkstaden ännu)

Eller: Jag är jalu på om den här kopiatorn har tänkt sig att arbeta något idag :p
 
Med den betydelsen använde mina morföräldrar och deras omgivning det också (dalmål).

Ingen aning om stavning, men jag hade faktiskt skrivit det som "jalu" om jag bara gick på uttalet.

Typiskt exempel: Jag är jalu på om... (nästan vad som helst man går och småfunderar lite kring; om Stina hittat en ny karl ännu eller Oskar lyckats få iväg bilen till verkstaden ännu)

Eller: Jag är jalu på om den här kopiatorn har tänkt sig att arbeta något idag :p
Jag hade skrivit "sjalu", med tanke på att man skriver t.ex. "själv", "sjö" osv. och dessa ord uttalas med samma sj-ljud :)
 
För att jag tycker det är äckligt och vill inte ta i det mer än nödvändigt. Även om det bara är mitt eget draperi så tycker jag det är obehagligt att nudda det när man duschar :rofl: Andras ska vi inte tala om! Värst är det när det blir nån typ av drag så att det fladdrar inåt i duschen och typ lägger sig runt benen :o:wtf: Nu har jag badkar som tur är så slipper det problemet :D
Jag tycker också att det är äckligt när duschdraperiet fastnar på en när man duschar, men bara för att det KÄNNS obehagligt. Inte av någon annan anledning.
Jag brukar tvätta mitt duschdraperi med jämna mellanrum. Det känns trevligt med ett nytvättat duschdraperi när man precis har städat badrummet... :)
 
just nu retar jag mej till vansinne på min syster som är en sån ......... besserwisser ibland. Särskilt när det det gäller grejer hon inte vet ett jota om :arghh: och det går inte att tala om för henne att hon har fel utan hon bara maler på och ger sig inte ens när hon är motbevisad. Blir så trött när hon börjar sitt tjafs :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 717
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 544
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Stör mig på knastrig nacke och värk.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 469
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp