Bukefalos 28 år!

V

Vaccan

oangelägenhet...eller va de nu het ;)
Vad är det ? På jobbet så har vi en lägenhet i ett bostadshus där vi håller till ,en stor fyra med klädkammare och sånt där vi har nycklar ,fikar och äter ,samlas på morronen och har grejor för omläggningar och sånt .
Nu i förra veckan så flyttade en ny familj in -det första som hände var att jag kom knallande från en vårdtagare och skulle upp på lokalen ,en ....kvinna (tänkte skriva kärring) stod utanför porten med två (rätt fina) Tervar .
Jag har en jacka med stort fluffigt ludd på längsmed kragen och ner ,på nederkanten av jackan ,på armarna nere vid händerna och på luvan ,jag hade luvan på mej och gick lite fort -så när både hundarna tvärvände mot mej och började stormskälla och hänga i respektive koppel tänkte jag att jag kanske ser skitläskig ut ,och tog av mej luvan och tittade snällt på dom ...men nä -jag vet inte vad det är för fel på just mej för varje gång dom ser mej ska dom flyga på mej (varför vet jag inte ,dom är inte lösa *vet inte vad som händer om dom skulle vara det :crazy:*) i trapphuset har jag mött dom -grejen är att det har endaså vart en ung kille eller en medelålders...kvinna ,som vart i andra änden av kopplen och hundarna har alltid blivit ivägdragna åt andra hållet (under vilda protester från jyckarna själva) .
Och detta j*vla skällande ,så fort som dom är ensamma så börjas det -världens liv (jättestörigt) .
Och att hundarna så fort dom kliver utanför dörrn pissar ner väggen på huset .

Jag är nu inte hundrädd ,nog för att jag inte fattar varför just jag ska få på nöten men att så länge dom är kopplade så går det väl bra (jag har träffat lösa sånna där förut i mitt liv ,tyvärr hade jag en liten hund med då också som sket knäck över större hundar hela livet sen) .
Men det är för det första inte trevligt ,sen finns det pensionärer i överflöd ,både i huset där vi bor och i omgivningarna + en massa barn och en särskola med små handikappade barn .
Hur dom beter sej i koppel kan jag ju inte lägga mej i men pissandet och skällandet är rätt så otrevligt ,NÄR blir det nånting man kan säja till hyresvärden om ??
Nu är det kommunen som hyr den här lägenheten jag är i men det har väl ingen betydelse !
 
Skällandet kanske inte är det allra lättaste då det antagligen beror på rädsla från hundarnas sida. Min hund kan också få för sig att skälla på folk i trapphuset ibland om hon blir överraskad eller om de ser läskiga ut, men långt ifrån alltid... Verkar ägaren ha bra koll på hundarna annars?
Att de kissar på väggen är väl inte så himla bra, men det bästa vore väl ändå att prata med hundägaren direkt? Och fråga om de inte kan försöka att gå lite längre med hundarna innan de tillåter dem att kissa... Det är alltid bäst att prata med personen direkt, då det kan tas som en stor förolämpning att gå till hyresvärden och att ägaren sen får veta på omvägar. Ägaren kanske inte ens har tänkt på att det kan störa andra. Om ägaren sen inte lyssnar, så kan du gå och prata med hyresvärden.
 
ägarfamiljen är medvetna om problemen (eller problem och problem ,att hundarna beter sej på ett visst sätt men om det är ett problem för dom som det skulle vart för mej om JAG hade en sån hund vette klåen) men bryr sej inte !
 
När det gäller hundar som skäller i lägenhet tvekar jag inte en sekund- jag säger ifrån/anmäler direkt. Jag har själv hundar, men störande ljud från grannar som timslånga hundskall etc blir jag vansinnig på! Synd om hundarna ifråga också. Uppenbarligen vantrivs dom ensamma. I övrigt tror jag inte du kan göra så mycket åt pissandet tyvärr :crazy:.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
13 412
Hundhälsa ...eller bara jag som gjort något fatalt fel? Snälla, döm mig inte för hårt. Borde kanske inte skriva egentligen men tankarna går runt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 941
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 142
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp