Semmeltråden

1000006059.jpg
 
Knallade ner till ett av mina lilla stads konditorier och köpte årets första semla idag. God, saftig och fluffig bulle som kunde ha haft lite mer kardemumma, god grädde. Fyllningen verkade vara någon sorts crossover mellan mandelmassa och vaniljkräm - mjuk, len och söt, ganska rinnig, mild mandelsmak. Gott, även om jag föredrar mandlar som tar för sig lite mer med stora bitar och rostade toner.
 
Alltså seriöst!? Grädden är ju frusen! :eek::arghh:O_o:(
Likadant om man beställer från Foodora Market... gissa om jag blev besviken när jag handlade mat, köpte med semlor och hade kaffe i koppen och bet i semlan... :p Jag var tvungen att kolla en extra gång om det var knäckebröd, eller semla jag bet i... Men det var kallt, så det var semla med väl djupfryst grädde.
 
Jag är inte överförtjust i semlor. Men har i år hunnit med att äta 6 st iaf. Är nog rekord år. :angel:
Idag hade dom semlor som efterrätt när jag och kollegan var iväg och åt lunch, så fick väl göra plats för en iom semmeldagen. :D
 

Liknande trådar

Mat med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 144
Senast: Acto
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 936
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 025
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp