Sex med en partner för dennes skull

Kvistkovall

Trådstartare
Vad anser ni om att ha sex med en partner för dennes skull (ibland)? Är det likvärdigt med andra saker man gör för varandra i ett förhållande, som att hänga med på en tråkig konsert för att partnern så gärna vill ha sällskap?

Jag tycker inte det. Vad tycker ni?
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Vill man totalt döda sexlusten så kan man ju ställa upp... Men jag skulle aldrig göra det igen..
Mådde skit av det
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Inget vidare på längre sikt i alla fall..
Och troligen inte kortare heller.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

I mina ögon är det att göra våld på sig själv och inget jag tycker att man ska göra. Jag har förr ställt upp, men skulle aldrig göra det igen, just eftersom jag inte tycker att det är värt det för ett förhållande.Det är fel, tycker jag.

Om partnern tjatar och tjatar och försöker ge dåligt samvete så man säger ja till slut då likställer jag det med sexuellt utnyttjande/våldtäkt.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag tycker det är svårt att svara ett klart ja eller nej på den frågan. Jag kan tänka mig så många olika situationer som stämmer in på beskrivningen och i många av dem är det inte alls självklart för mig att det nödvändigtvis är fel att "ställa upp". För mig beror det helt på exakt hur osugen jag är, hur frågan kommer upp, hur ofta det händer, hur ofta det är likadant fast tvärtom och eeeh... sånt.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

I mina ögon är det att göra våld på sig själv och inget jag tycker att man ska göra. Jag har förr ställt upp, men skulle aldrig göra det igen, just eftersom jag inte tycker att det är värt det för ett förhållande.Det är fel, tycker jag.

Om partnern tjatar och tjatar och försöker ge dåligt samvete så man säger ja till slut då likställer jag det med sexuellt utnyttjande/våldtäkt.

Kan bara hålla med...

Däremot att ställa upp på något, för mig tråkigt ( vi kan säga konsert), tycker jag ibland man kan följa med och visa lite intresse för partnens intresse, likväl som han då ska göra detsamma om man just då vill/behöver hjälp/sällskap med sitt eget intresse. Ge och ta,komprimissa, ställ upp, var en god vän med förståelse, men inte i sex, där ska det vara njutning, kärlek och ömsesidig respekt från båda.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag har aldrig sex för att ställa upp (sex för hemfridens skull som en del kallar det).
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

För min egen personliga del kan jag lika gärna suga av någon trots att jag saknar sexlust för stunden, som följa med på en viktig fotbollsmatch trots att jag verkligen hatar sport. Så länge det inte är tjat eller hot inblandat, eller att jag där och då av något skäl verkligen, verkligen inte vill, så har jag inga problem med att göra halvsega saker då och då för att göra min partner glad.

Skulle jag däremot känna att det skedde med en hög frekvens hade jag bara konstaterat att vi helt enkelt inte matchade som par, och då antingen försöka komma fram till en lösning eller bryta relationen.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Om partnern tjatar och tjatar och försöker ge dåligt samvete så man säger ja till slut då likställer jag det med sexuellt utnyttjande/våldtäkt.

Om partnern tjatar och tjatar och försöker ge dåligt samvete så skulle jag bli både avtänd och riktigt sur. Det är bara respektlöst och verkligen inget av scenarierna jag tänkte mig där det vore okej att "snälligga" lite.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Det händer att jag ställer upp för husfridens skull. Men ofta blir jag sugen under förspelets gång... Tror min sambo ställer upp ibland också faktiskt...
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Om man vänder på det fattar jag inte varför någon vill ha sex med någon som saknar lust. Om hen är akut kåt kan hen ju fixa det själv.

Sen fattar inte jag grejen med att man måste göra allt tillsammans bara för att man är ihop. Ok om man är intresserad själv, men inte annars. Undantaget vissa situationer (t ex begravningar) där partnern kan förväntas behöva stöd.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Alltså, jag tänker lite så här: Om min partner har kliig (det blir rödmarkerat här men jag tänker framhärda i att det är ett ord) rygg så kan hen fixa det själv genom att gnugga sig mot en dörrpost eller använda en sådan där träarm, men sitter jag precis bredvid i soffan så verkar det både lättare och trevligare att jag, som dessutom har lite halvlånga naglar, kliar. Förutsatt att jag inte t ex är på dåligt humör, har ont i armar/händer eller liknande, men som utgångsläge så ser jag det som den lättaste och trevligaste lösningen.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Sen är det klart att man inte måste göra allt ihop och om partnern blir kåt när jag inte är hemma, eller om jag av annan anledning inte har lust, så är det väl naturligt att hen tar hand om det själv. Men nu när jag tänker efter så inser jag att jag nog hade blivit stött av att inte ens få frågan i ett läge där jag fanns tillgänglig.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Vad anser ni om att ha sex med en partner för dennes skull (ibland)? Är det likvärdigt med andra saker man gör för varandra i ett förhållande, som att hänga med på en tråkig konsert för att partnern så gärna vill ha sällskap?

Jag tycker inte det. Vad tycker ni?

Är det trollsommar? ja ja

golit svarar att det beror väl på vilken partner. Säg att björklund och bildt vill ha med en extra så funkar det bara inte...

Om sahara hotnights vill ha med en till.. gärna.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Att jag gärna vill att min partner någon enstaka gång visar intresse för något som betyder mycket för mig - en ny häst, en tävling, en konsert med mitt favoritband, något annat - är för mig verkligen inte att göra allt tillsammans.

I övrigt tänker jag nog som TygerTyger.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Om man vänder på det fattar jag inte varför någon vill ha sex med någon som saknar lust. Om hen är akut kåt kan hen ju fixa det själv.

Sen fattar inte jag grejen med att man måste göra allt tillsammans bara för att man är ihop. Ok om man är intresserad själv, men inte annars. Undantaget vissa situationer (t ex begravningar) där partnern kan förväntas behöva stöd.

Jag är helt enig med dig i den frågan!

Det måste rimligtvis vara trevligare att ha sex med dig själv än att ha det med någon som inte är kåt?

Sen begriper jag inte mig på de där som förvandlas till siamesiska tvillingar i sina förhållanden heller.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag får väl erkänna att jag är en pryd gammal kärring för jag ser en viss skillnad i att ha sex och klia någon på ryggen;).

Jag kan tänka mig att klia nästan vem som helst i min bekantskapskrets som behöver det på ryggen, men jag kan definitivt inte tänka mig att ha sex med vem som helst.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Om man vänder på det fattar jag inte varför någon vill ha sex med någon som saknar lust. Om hen är akut kåt kan hen ju fixa det själv.

Sen fattar inte jag grejen med att man måste göra allt tillsammans bara för att man är ihop. Ok om man är intresserad själv, men inte annars. Undantaget vissa situationer (t ex begravningar) där partnern kan förväntas behöva stöd.

Håller med. Sätter jag igång och kelar med maken och märker att han inte är särskilt sugen så är inte jag intresserad av att fortsätta. Det händer att han försöker få igång mig utan att lyckas också och får det vara. No hard feelings, går man inte igång går man inte igång. Behöver man lösa kåtkrisen kan man göra det själv.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Att jag gärna vill att min partner någon enstaka gång visar intresse för något som betyder mycket för mig - en ny häst, en tävling, en konsert med mitt favoritband, något annat - är för mig verkligen inte att göra allt tillsammans.

I övrigt tänker jag nog som TygerTyger.

Men vad menar du med "visar intresse"?

Antingen är väl personen själv intresserad och hänger med därför. Jag hängde med mitt ex på operan för att jag ville.

Eller så är personen nyfiken/potentiellt intresserad och hänger med därför. På detta har jag ett färskt exempel i min bekantskapskrets då vän följde med relativt nybliven partner på Iron Maiden eftersom det bandet varit en så stor del i relativt nybliven partners liv så att det blev typ som att lära känna ännu en dimension av relativt nybliven partner.

Eller så är personen inte intresserad och stannar då hemma.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag får väl erkänna att jag är en pryd gammal kärring för jag ser en viss skillnad i att ha sex och klia någon på ryggen;).

Jag kan tänka mig att klia nästan vem som helst i min bekantskapskrets som behöver det på ryggen, men jag kan definitivt inte tänka mig att ha sex med vem som helst.

:D Nej okej, det förstår jag visserligen. Nu tänker jag mig dock att det gäller en person som man i vanliga fall/i genomsnitt(?) anser vara klart mer attraktiv än vem som helst i bekantskapskretsen. Man har ju valt just den personen framför övriga, och troligen även kommit överens om någon slags monogami.

Så hamnar man hypotetiskt och plötsligt i ett läge där hen, om hen hade varit en tecknad figur, hade fått stora ögon och jättelånga ögonfransar och undrar om man inte kan vara naken i typ en kvart. Frågas det på rätt sätt, och det utgår i alla fall jag faktiskt ifrån att det gör, så har man kanske inga större problem med att gnugga lite? Även om man själv kanske just den gången inte tycker att det är "hett" så mycket som det är "mysigt"?
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 563
Senast: Stereo
·
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 329
Senast: Tualma
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 606
S
  • Låst
Relationer Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet. Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp