Sex med en partner för dennes skull

Sv: Sex med en partner för dennes skull

Nej, jag skulle inte ha sex med min partner bara för att han ville det, däremot kan hans lust många gånger tända min. Däremot har jag många gånger följt med på saker som han vill bara för att han vill det.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

*kl

Jag gör sällan saker jag inte vill. Så jag har matchat mitt val av sambo för att slippa det.

Även om vi just för tillfället "pliktsexar" när jag inbillar mig att det är dags för ägglossning :grin:
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Är han inte intresserad av att ha sex med andra än dig? Tänkte om han har högre sexlust kanske han helt enkelt kan få det behovet uppfyllt någon annanstans, och ni kan slippa problemet med olika hög sexlust.

Nej det är han inte. Och hade han varit det hade han varit fri att ha andra partners men då får han också välja bort mig.
Min fråga i det hela är snarare varför man alltid måste ha det bästaste bästa jämt, varför kan man inte nöja sig med att tillfredsställa sig själv om det nu är kris och den andre inte vill? Istället tjurar han som en liten unge som blivit av med nappen... Jag kan liksom inte tycka att det är en värre grej än att man inte får äta sin favortimat varje dag, ibland får man helt enkelt nöja sig med att äta sig ohungrig.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Nej det är han inte. Och hade han varit det hade han varit fri att ha andra partners men då får han också välja bort mig.
Min fråga i det hela är snarare varför man alltid måste ha det bästaste bästa jämt, varför kan man inte nöja sig med att tillfredsställa sig själv om det nu är kris och den andre inte vill? Istället tjurar han som en liten unge som blivit av med nappen... Jag kan liksom inte tycka att det är en värre grej än att man inte får äta sin favortimat varje dag, ibland får man helt enkelt nöja sig med att äta sig ohungrig.


Menar du att du inte förstår att en del anser att kontinuerligt partnersex är en av de viktigaste grundpelarna i en relation?
Isf tänker jag att det inte borde vara mer svårt att förstå den uppfattningen än valfri relationsvärdegrund du personligen känner lika starkt för.


Personligen gillar jag den här:

Bra sexliv utgör 10% i en relation medan dåligt sexliv utgör 90%.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag menar att om en månad exempelvis ser ut enligt följande:

Vecka 1: sex 5 gånger
Vecka 2: sex 3 gånger
Vecka 3: sex 5 gånger
Vecka 4: inget sex.

... då kan jag inte förstå hysterin under vecka 4? Det handlar liksom inte om att vederbörande aldrig får ligga. Sedan handlar det heller inte om att jag i detta fallet aldrig tillfredställer min partner på andra sätt än just samlag, utan att de gånger jag inte har någon lust så ska detta leda till en liten kris i förhållandet.

Jag har antagligen stora problem, men nej, jag förstår inte proportionerna av detta problem.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Sitter på jobbet så jag var tvungen att avbryta innan jag var klar...


Att bli så frustrerad att man nästintill förgås, att man blir otrevlig och snarstucken i sin vardag för att man inte fått ligga eller bli tillfredsställd på 4 dagar. Jag tycker inte att det handlar om en längre tids torka. Jag kan inte förstå paniken. Och att man då inte kan lösa detta på egen hand om man känner så, utan dessutom tjurar för att partnern inte vill ställa upp med handen när man mer eller mindre redan ondgjort sig ett par dagar över att partnern inte vill ligga...

Ptja, jag vet inte. Jag blir inte så tänd av tjat eller sexuell frustration på den nivån. Det känns lite som att får man ligga mkt vänjer man sig vid det och tjurar om man får mindre. Lite som att jag får skylla mig själv om jag var för mkt sugen veckan innan, att skillnanden blir för stor då när jag har PMS eller inte vill.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

var bra tvungen att inflika lite, det låter lite likt hur jag känner ibland (så som din kille känner). Om jag och min sambo inte haft sex på tre-fyra dagar så kan jag också bli väldigt grinig och inte få någon ro. Det har alltid varit så för mig. Jag har fortfarande inte kommit på varför det blir så.
För jag håller helt med dig, det är ju ingen torka egentligen och jag håller med om din liknelse kring favoritmaten osv.
Men jag känner igen mig så himla väl, jag har fått lära mig att leva med det och försöker att hejda mig när det inträffar. För mig är det bara riktigt sex som hjälper vid dessa tillfällen.
Så din partner borde reflektera lite över det själv och lära sig att leva med det. Det är så det är, eller så får han hitta en annan tjej som vill ha sex lika ofta som honom alltid...
Han verkar bete sig som en barnunge om han surar ihop sådär....

Sitter på jobbet så jag var tvungen att avbryta innan jag var klar...


Att bli så frustrerad att man nästintill förgås, att man blir otrevlig och snarstucken i sin vardag för att man inte fått ligga eller bli tillfredsställd på 4 dagar. Jag tycker inte att det handlar om en längre tids torka. Jag kan inte förstå paniken. Och att man då inte kan lösa detta på egen hand om man känner så, utan dessutom tjurar för att partnern inte vill ställa upp med handen när man mer eller mindre redan ondgjort sig ett par dagar över att partnern inte vill ligga...

Ptja, jag vet inte. Jag blir inte så tänd av tjat eller sexuell frustration på den nivån. Det känns lite som att får man ligga mkt vänjer man sig vid det och tjurar om man får mindre. Lite som att jag får skylla mig själv om jag var för mkt sugen veckan innan, att skillnanden blir för stor då när jag har PMS eller inte vill.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Tack för ditt svar. Jag har ärligen försökt att förstå denna problematik. Men jag vet inte, jag har väl svårt att sätta mig in i det. För det känns på nåt vis inte som ett "riktigt" problem som tex potensproblem, missbruk, depressioner, sjukdomar osv. Jag har i regel lätt för att sätta mig in i andras situationer och försöka reflektera och förstå. Men med detta lyckas jag inte. Vi blir bara osams, han frustrerad och till slut känner jag bara "kom igen när du har ett verkligt problem som jag kan ta till mig". Jag kan liksom inte tycka synd om den stackars karln som ligger där med sin kåthet när det finns krig, svält, psykisk ohälsa, fattiga barn osv i världen. Dålig jämförelse men lite så känner jag :o
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag kan liksom inte tycka synd om den stackars karln som ligger där med sin kåthet när det finns krig, svält, psykisk ohälsa, fattiga barn osv i världen. Dålig jämförelse men lite så känner jag :o

...o en massa människor som inte har någon att ligga med alls O_o Nä, jag har också svårt att förstå det där.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag menar att om en månad exempelvis ser ut enligt följande:

Vecka 1: sex 5 gånger
Vecka 2: sex 3 gånger
Vecka 3: sex 5 gånger
Vecka 4: inget sex.

... då kan jag inte förstå hysterin under vecka 4? Det handlar liksom inte om att vederbörande aldrig får ligga. Sedan handlar det heller inte om att jag i detta fallet aldrig tillfredställer min partner på andra sätt än just samlag, utan att de gånger jag inte har någon lust så ska detta leda till en liten kris i förhållandet.

Jag har antagligen stora problem, men nej, jag förstår inte proportionerna av detta problem.


Jag tycker inte att det är hela världen, hade det varit 2,1,2,0 hade det kanske varit en annan femma men å andra sidan, jag är inte din sambo så min åsikt saknar liksom värde ;)
Oavsett hur ofta man har sex så är det väl så enkelt att man faktiskt bara har två val, antingen accepterar man sin partners sexdrift eller så får man leta reda på någon som är mer lik än själv, om nu den biten är så viktig.

Det bästa vore ju om man kunde diskutera och komma fram till lösning/förståelse men en del kommer aldrig dit - men orka tjata och bråka om det - ne.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Tackolov har jag kvar min lägenhet, det är en mkt bra tillflyktsort när jag inte orkar med hans tjurande :o
Det tär rätt hårt när det är en sådan period, jag blir så trött både på hans (i mina ögon) "ickeproblem" samt att jag alltid ska känna mig som den förstör. För skulle jag ställa upp oftare hade han antagligen hållit humöret uppe, så indirekt känner jag mig skyldig även om det aldrig skulle falla mig in att ligga för husfridens skull.

Det var bättre en period när han insåg hur löjligt det var att reagera som han gjorde. Men jag vet inte, jag tycker det har börjat återgå. Jag tror inte att han är speciellt nöjd över hur han känner heller, det är bara ett konstaterande att vi är mkt olika och inte kan mötas på någon sorts mitt. Det är ju rätt svårt i detta ärende.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Vad anser ni om att ha sex med en partner för dennes skull (ibland)? Är det likvärdigt med andra saker man gör för varandra i ett förhållande, som att hänga med på en tråkig konsert för att partnern så gärna vill ha sällskap?

Jag tycker inte det. Vad tycker ni?
Jag hänger inte med på en trist konsert bara för att parten vill ha sällskap. Det är alldeles för dyrt och för lång tid för att jag ska offra det. Då kan han gå med någon vän istället och jag gör någonting jag gillar att göra. Kära nån, mitt liv är alldeles för kort.

Vad gäller sex så tycker jag att det handlar om en kommunikation och om respekt och förståelse för en person man älskar. Jag hade inte ställt upp på sex för husfridens skull, men å andra sidan hade jag heller aldrig varit tillsammans med en kille som tjurade eller som betedde sig som en 4-åring ifall han inte fick som han ville. Alla vuxna människor vet att sexlust inte är konstant för alla människor, utan att den går upp och ner. De allra flesta vuxna människorna vet också vad man behöver göra för att väcka lusten hos den andre. Går det inte att väcka lusten just en dag så är det ingen katastrof.

Men än en gång blir jag lite förvånad över hur kassa förhållanden folk verkar ha, förhållanden där de inte ens kan prata med och respektera varandra.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

...men å andra sidan hade jag heller aldrig varit tillsammans med en kille som tjurade eller som betedde sig som en 4-åring ifall...

Nä inte jag heller (nu längre). Och det är så otroligt avtändande med tjat att jag bara vill spy. Ju mera någon surar, tjatar och ligger bredvid och suckar djupt destu längre bort flyger sexlusten.

Mitt ex var sådan. Om det nu är så himla viktigt att man måste bli sur kanske man borde fixa fram sexlusten hos sin partner på något trevligt sätt (blommor, storstädning, massage, god mat, kel, smek whatever).

Men de där suckarna. Fy fan.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Att du jämför honom det med ett barn som inte får sitt lördagsgodis säger liksom allt. Det finns en maktförskjutning i dina förhållande vad gäller sex. Du vill alltid minst och stänger av helt i perioder, således blir du alltid du som "styr" när det ska bli sex. Du förväntar dig dessutom att han bara ska köpa dina avstängningar med hull och hår.

Detta är ju verkligen ett fundamentalt problem i de flesta förhållanden, oavsett vilket av könen som vill minst. I början knullas det på och allt är frid och fröjd, sen när den ena partnern vill mindre/inte alls, så förväntas det både trohet och att allt annat är som vanligt från den sexsugne partnern. Den ska liksom bara köpa att en stor hörnpelare i förhållandet plockas bort.

Inte konstigt att folk separerar.....
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Köpa sex av sin partner? Njae, bättre då att hitta någon som har en egen sexlust
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Att du jämför honom det med ett barn som inte får sitt lördagsgodis säger liksom allt. Det finns en maktförskjutning i dina förhållande vad gäller sex. Du vill alltid minst och stänger av helt i perioder, således blir du alltid du som "styr" när det ska bli sex. Du förväntar dig dessutom att han bara ska köpa dina avstängningar med hull och hår.

Detta är ju verkligen ett fundamentalt problem i de flesta förhållanden, oavsett vilket av könen som vill minst. I början knullas det på och allt är frid och fröjd, sen när den ena partnern vill mindre/inte alls, så förväntas det både trohet och att allt annat är som vanligt från den sexsugne partnern. Den ska liksom bara köpa att en stor hörnpelare i förhållandet plockas bort.

Inte konstigt att folk separerar.....

Nej, det är väl beteendet från partnerns sida som jämförs med beteendet hos ett barn som inte får lördagsgodis. Det finns många sätt att hantera relationsproblem och att hänfalla till barnsligt beteende och tjura hjälper ju inte. Det löser inte problemet. För stjarnfrugt är "sexnivån" inte ett problem, det är det för partnern. Då kan ju partnern ta upp detta för diskussion på ett vuxet och sansat sätt. Förklara hur han känner och vad han behöver. Istället för att gå och tjura.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Köpa sex av sin partner? Njae, bättre då att hitta någon som har en egen sexlust

Det handlar väl inte om att köpa sex? Det handlar om att lägga in en ansträngning för att få igång sin partner. Om partnern går igång på lite klassisk romantik med choklad och rosor kanske det är värt det?

För mig är lite massage en väldigt bra trigger. För någon annan en p-rulle.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

*kl*

Jag är singel och har varit så länge (till viss del självvalt, och ser ut att bli så ett tag till), och man blir ju inte så sugen på att gå in i ett förhållande efter att ha läst vissa inlägg i den här tråden O_o

Måste fråga er som anser att det är viktigt att man "får" tillräckligt tvåsamt sex i ett förhållande: hur gör ni om ni är singlar? Blir livet pest då? Om det är okej att tillfredsställa sig själv när man är singel, varför kan man inte göra det även när partnern inte vill (förutsätter att sexviljan inte är noll, utan att det är ojämnt).

Jag tycker inte att det är hela världen, hade det varit 2,1,2,0 hade det kanske varit en annan femma men å andra sidan, jag är inte din sambo så min åsikt saknar liksom värde

Att du jämför honom det med ett barn som inte får sitt lördagsgodis säger liksom allt. Det finns en maktförskjutning i dina förhållande vad gäller sex. Du vill alltid minst och stänger av helt i perioder, således blir du alltid du som "styr" när det ska bli sex. Du förväntar dig dessutom att han bara ska köpa dina avstängningar med hull och hår.
Detta är ju verkligen ett fundamentalt problem i de flesta förhållanden, oavsett vilket av könen som vill minst. I början knullas det på och allt är frid och fröjd, sen när den ena partnern vill mindre/inte alls, så förväntas det både trohet och att allt annat är som vanligt från den sexsugne partnern. Den ska liksom bara köpa att en stor hörnpelare i förhållandet plockas bort. Inte konstigt att folk separerar.....
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Måste fråga er som anser att det är viktigt att man "får" tillräckligt tvåsamt sex i ett förhållande: hur gör ni om ni är singlar? Blir livet pest då? Om det är okej att tillfredsställa sig själv när man är singel, varför kan man inte göra det även när partnern inte vill (förutsätter att sexviljan inte är noll, utan att det är ojämnt).

Är man singel står det en fritt att ha en KK eller 17 om det är vad som behövs för att täcka sexbehovet. De flesta förhållandet förväntas ändå vara monogama (även om jag personligen tycker att det är en ganska dålig inskränkning).

Jag hade blivit brutalt avtänd av någon som försöker tjura sig till sex, men ställer gärna upp för min partners tillfredsställelse utan att ha någon egentlig lust själv om h*n försöker få med mig på spåret. Man måste inte kan toktänd för att tillfredsställa någon annan, men det bygger ju på att jag kan få precis samma sak tillbaks en annan dag och ingen hotar, tjurar eller pressar sig till det.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

KL

Och jag reagerar mest på att man på fullaste allvar känner sig okej med att nån ligger med en fastän de tycker att det är att jämföra med att gå på en trist konsert. Så fruktansvärt avtändande. Jag var med mitt ex i sju år och aldrig kände jag att jag ville att han skulle ligga med mig om han inte själv kände sig tänd. Sen kunde ju jag försöka dra igång nåt och oftast funkade det men annars, nää inte en chans alltså. Skulle jag få veta att min kille låg med mig/tillfredsställde mig trots att han kände att det var lika intressant som att se världens tråkigaste film i tre timmar så skulle jag fan bli irriterad och ledsen.

Diskuterade detta just med min kille och han reagerade på just exakt samma sak som jag. Känns skönt att vi är på samma spår, än så länge i alla fall ;)
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 563
Senast: Stereo
·
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 329
Senast: Tualma
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 043
S
  • Låst
Relationer Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet. Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp