Sex med en partner för dennes skull

Sv: Sex med en partner för dennes skull

Varför skulle det vara de enda möjligheterna? Jag har också hängt med för att jag velat, för att vad-det-än-gällde var något som betydde mycket för honom och för att jag visste att min närvaro skulle göra honom glad.

Vad jag tycker om aktiviteten i sig är rätt sekundärt så länge det inte handlar om något jag verkligen har något emot eller inte vill där och då. Jag ser faktiskt inte det märkliga i att inte bara kunna tänka sig att göra saker som i sig är superroliga för en själv. Men vill andra göra så, så varsågod liksom, det är inte heller något märkligt och det angår ju ffa inte mig och min relation.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Tack för alla svar!

Skönt att alla verkar vara hyfsat eniga om att det är dumt.

Jag har också väldigt svårt att förstå att man kan tänka sig att ha sex med någon som egentligen inte vill. För om jag inte vill, då är/blir jag inte kåt och då är det inte skönt för mig. Då väntar jag bara på att det skall vara över.
Nä usch, jag ska aldrig göra om det mer!
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Skönt att alla verkar vara hyfsat eniga om att det är dumt.

Men det är väl ändå individuellt, klart att det inte per automatik är "dumt" för alla.
När du känner som du beskriver är det självklart att det är dumt för dig och något du såklart ska undvika, och det tror jag inte någon här säger emot, men vi är ju åtminstone ett par här i tråden som personligen fungerar annorlunda.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Jag säger som Stormkast. ;) Är själv inte alls "hyfsat enig om att det är dumt", men om det känns fel för dig så är det klart att det också är det. I mitt resonemang är jag snarare neutral och har därmed inga problem att "offra mig" lite, förutsatt att det frågas på rätt sätt.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

:D Nej okej, det förstår jag visserligen. Nu tänker jag mig dock att det gäller en person som man i vanliga fall/i genomsnitt(?) anser vara klart mer attraktiv än vem som helst i bekantskapskretsen. Man har ju valt just den personen framför övriga, och troligen även kommit överens om någon slags monogami.

Så hamnar man hypotetiskt och plötsligt i ett läge där hen, om hen hade varit en tecknad figur, hade fått stora ögon och jättelånga ögonfransar och undrar om man inte kan vara naken i typ en kvart. Frågas det på rätt sätt, och det utgår i alla fall jag faktiskt ifrån att det gör, så har man kanske inga större problem med att gnugga lite? Även om man själv kanske just den gången inte tycker att det är "hett" så mycket som det är "mysigt"?

Det är ju möjligt att de stora ögonen och jättelånga ögonfransarna får mig att tända och då är det en annan sak. Det är ju vanligen en av parterna som tar initiativet. Men annars - har jag inte lust så har jag inte. Sex skall vara lustfyllt för mig, det är inte som att tvätta kläder - något man måste göra oavsett om man vill eller inte.

Varför skulle det vara de enda möjligheterna? Jag har också hängt med för att jag velat, för att vad-det-än-gällde var något som betydde mycket för honom och för att jag visste att min närvaro skulle göra honom glad.

Vad jag tycker om aktiviteten i sig är rätt sekundärt så länge det inte handlar om något jag verkligen har något emot eller inte vill där och då. Jag ser faktiskt inte det märkliga i att inte bara kunna tänka sig att göra saker som i sig är superroliga för en själv. Men vill andra göra så, så varsågod liksom, det är inte heller något märkligt och det angår ju ffa inte mig och min relation.

Fast med det scenariot så gör du det ju inte enbart för hans skull utan - antar jag - för att det gör dig glad att göra honom glad. Du vill som sagt hänga med. Vilja kan man göra av olika anledningar.

I partnerskap gör man ju ganska ofta saker för den andres skull och det är inget märkligt med det. Men personligen känner jag att jag inte går på fotboll för någon annans skull (dock, om det vore personens barn skulle jag gå dit). Likaså skulle jag inte "tvinga" med en person som inte har intresset själv att titta på mina hästar. Jag ser inte poängen. Däremot följde en vän med mig helt "frivilligt" och tittade på en av mina andelshästar och det var jättekul, för hen är intresserad.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Men det är väl ändå individuellt, klart att det inte per automatik är "dumt" för alla.
När du känner som du beskriver är det självklart att det är dumt för dig och något du såklart ska undvika, och det tror jag inte någon här säger emot, men vi är ju åtminstone ett par här i tråden som personligen fungerar annorlunda.

Ja absolut, det var inte meningen att dra alla över en kam. Jag blev bara lättad över era svar, och i mitt huvud så sammanfattades det hela som "dumt".
Hoppas inte att någon tog illa vid sig.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Åh, bra beskrivning i svaret till Stormkast! Ja, det är nog till stor del att det gör mig glad att göra partnern glad som lyfter hela grejen. :) Jag förstår dock din inställning också.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Spontant vill jag säga nej på den frågan, men det finns väl trots allt en del gråzoner.

Kåtheten kan ju ha en startsträcka, och är partnern kåt, och inte jag så känns det okej att prova köra igång lite och se om jag också kommer igång. Det gör jag oftast. Precis som när jag är kåt och inte han, det brukar gå bra ändå om vi väl börjar ta lite på varann. Sen finns det förstås lägen där den ena inte alls känner för det, då låter vi bli. Likaså om ena partnern lessnar på vägen, det ska såklart aldrig vara nån plikt att fortsätta, då blir det helt fel.

Sen kan jag ibland, om han är mer kåt än mig, tycka det är mysigt att runka av honom även om jag inte är sugen på orgasm och smek för egen del. Han skulle aldrig be mig om det i det läget utan det är jag som insisterar eftersom jag själv får ut nåt av det på samma sätt som det är mysigt att klia en njutande katt på magen... Detta hade jag nog kunnat se som ett farligt övertramp på mig själv i en annan relation med nån som var mer pushig, men med denna partner är jag så trygg och känner vad jag vill innerst inne. Det är det allra viktigaste, att ha den tryggheten tillsammans att ingen gör nåt den inte vill.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Beroende på vad hans önskemål var och om det ligger inom ramen för vad jag anser okej att göra, så visst skulle jag kunna glädja honom om det var nåt särskilt han önskade sig :)

Ligger det inte inom ramen för okej, ´kan han bara glömma det :)

Och nej, jag ställer inte upp enbart för "uppställandets" skull.
Jag gör det jag vill och känner för. Sen är jag rätt okej med det mesta, och ofta, så.... inga större problem kan jag tänka mig.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Nej, man har sex med varandra för att båda vill det. Inte för att ena partern vill det.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Sex- inte en chans.
Tråkig konsert-klart jag gör.
Nästa gång är det jag som vill ha sällskap, på en i hennes tycke, tråkig konsert.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Men det finns ingen möjlighet att det nästa gång är du som vill ha sex fastän hon inte är sugen?

(Sorry, kunde inte låta bli.)
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

KL

Jag förstår nog inte viljan att ha sex med någon som inte vill. Halva nöjet i min värld är den andra personens njutning. Å andra sidan förstörs även min konsertupplevelse om jag vet att personen jag är där med inte trivs, då går jag hellre ensam.

On-Topic kan jag "ställa upp" om jag vill ställa upp. Det har visserligen hänt att jag ställt upp när jag verkligen inte velat ställa upp heller men det senare rekommenderar jag inte.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

*kl

Så intressant att denna tråd dök upp just nu. Detta är ett ganska ofta förekommande och aktuellt ämne i mitt liv.

Min partner är av den sorten som alltid är i nåt sorts stand by-läge, han kan i princip alltid ha sex och det spelar tydligen inte så stor roll hur saker och ting är i övrigt. Jag däremot är rätt asexuell av mig, sexlusten är kraftigt varierande för mig och jag kan bli sugen varje dag i en vecka för att sedan inte ens tänka på sex ett tag och för att sedan helt enkelt tycka att det är direkt motbjudande periodvis. Är vår relation inte nöjsam i övrigt är också sexlusten det första som klingar av.

Detta leder inte helt sällan till konflikter, då min partner verkar lida av ågon sorts sexuell frustration de perioder jag inte vill ha sex. Han har heller ingen förståelse för hur jag inte kan ha ett intresse av att tillfredsställa honom även om vi inte har samlag så att säga. Han tycker helt enkelt att man gör det för varandra, då han inte har några problem med att tillfredställa mig även om han inte får ut nåt av det själv, han menar att det är belöning nog för honom att jag har det skönt. Men jag har å andra sidan inget behov av att bli tillfredställd i tid och otid, är jag inte samlagskåt så att säga så har jag inget sug efter whatever.

Jag vet inte vad jag ville ha ut av det här inlägget egentligen, men jag brukar fundera på om det är såhär i alla relationer? Jag har i 3 av 4 förhållanden i vuxen ålder haft likannde problematik, mina pojkvänner har tyckt att vi har för lite sex eller för sällan. Men inte så att det varit lika infekterat som i denna relation, där det är mer regel än undantag att vi genomgår en "kris" varje period då jag inte vill. Jag får känslan av att han vänjer sig vid att ha sex ofta den period jag vill, för att sedan känna sig snuvad på konfekten när jag övergår i en mindre aktiv period... lite som ett barn som inte får sitt lördagsgodis ena veckan.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Håller med Cambrie och Stormkast.

(Aldrig fått orsak att ångra mig heller)
 
Senast ändrad:
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Men vad menar du med "visar intresse"?

Antingen är väl personen själv intresserad och hänger med därför. Jag hängde med mitt ex på operan för att jag ville.

Eller så är personen nyfiken/potentiellt intresserad och hänger med därför. På detta har jag ett färskt exempel i min bekantskapskrets då vän följde med relativt nybliven partner på Iron Maiden eftersom det bandet varit en så stor del i relativt nybliven partners liv så att det blev typ som att lära känna ännu en dimension av relativt nybliven partner.

Eller så är personen inte intresserad och stannar då hemma.

Det låter tråkigt. Sällskapet är ju bra, jag har gjort miljoner saker som inte intresserar mig för att mina väninnor skulle dit, eller mamma, eller min man. Väninnorna/mannen gör det ju trevligt. Så länge det inte handlar om att kräla med ormar eller dylikt. (Men mamma och väninnorna är jag lite generösare med :) )

(Måste tillägga för ovan att det alltså gäller gråzonen, inte zonen vill inte, i zonen -vill verkligen inte skulle jag aldrig.)
 
Senast ändrad:
Sv: Sex med en partner för dennes skull

För min egen personliga del kan jag lika gärna suga av någon trots att jag saknar sexlust för stunden, som följa med på en viktig fotbollsmatch trots att jag verkligen hatar sport. Så länge det inte är tjat eller hot inblandat, eller att jag där och då av något skäl verkligen, verkligen inte vill, så har jag inga problem med att göra halvsega saker då och då för att göra min partner glad.

Skulle jag däremot känna att det skedde med en hög frekvens hade jag bara konstaterat att vi helt enkelt inte matchade som par, och då antingen försöka komma fram till en lösning eller bryta relationen.

Plus ett på denna! Däremot "ställer inte jag upp" på vaginalt sex, utan är han kåt och inte jag får han nåt annat... Däremot avspisar jag sällan min karl, utan han får gärna försöka göra mig sugen, men om det inte skulle funka (har dock aldrig hänt) skulle jag inte ställa upp för husfridens skull.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

För min egen personliga del kan jag lika gärna suga av någon trots att jag saknar sexlust för stunden, som följa med på en viktig fotbollsmatch trots att jag verkligen hatar sport. Så länge det inte är tjat eller hot inblandat, eller att jag där och då av något skäl verkligen, verkligen inte vill, så har jag inga problem med att göra halvsega saker då och då för att göra min partner glad.

Skulle jag däremot känna att det skedde med en hög frekvens hade jag bara konstaterat att vi helt enkelt inte matchade som par, och då antingen försöka komma fram till en lösning eller bryta relationen.

Håller med. Dessutom är sex i långa förhållanden ibland lite som att gå till gymet för min del; innan kan jag känna kig bekväm och "nää jag orkar inte" men om jag väl tar mig i kragen och drar igång så är det rätt trevligt :D
Sexliv kan behövas jobbas på lite, och jag hade nog missat en del trevligheter om jag inte låtit mig bli lite övertalad. Är jag 100% off däremot så nej, då är det nej. I detta svar utgår jag ifrån att jag är tillsammans med en människa jag i grunden tycker är attraktiv och tänder på, i ett dött förhållande är det helkört för min del att ha sex för husfriden sas. Men då är det inte många dagar kvar av relationen heller.
 
Sv: Sex med en partner för dennes skull

Är han inte intresserad av att ha sex med andra än dig? Tänkte om han har högre sexlust kanske han helt enkelt kan få det behovet uppfyllt någon annanstans, och ni kan slippa problemet med olika hög sexlust.
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 563
Senast: Stereo
·
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 328
Senast: Tualma
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 644
Senast: Sassy
·
S
  • Låst
Relationer Jag och min partner har varit tillsammans i 10 månader. Vi träffas regelbundet. Vi har mycket känslor för varandra men vill lite olika i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp