För det har jag nog inte gjort utan mer i samband med akten så att säga. Men jag är lite rädd faktiskt. Vill inte göra det till en grej.
 
Ska fråga igen. Vid ett neutralt tillfälle. Försöka iaf. Känns som det alltid kommer ut fel på nått sätt 🙈

Jag har själv väldigt svårt för "oklarheter" och gillar inte att gå runt och fundera på saker och ting oavsett vad det gäller så jag tar upp både sex- och relationsgrejer om något är oklart. Jag hatar verkligen att gå runt och tassa eller hitta på egna förklaringar till olika grejer. Jag hade nog inte kunnat vara tillsammans med någon jag inte kunnat ta upp allt med. Sen behöver man ju inte säga typ "alla andra gillar att bli avsugna, gör inte du det?" utan typ "gillar du att bli avsugen, vill du att jag tar initiativ till det i så fall eller vill du säga till själv om du blir sugen på det?".
 
Jag har själv väldigt svårt för "oklarheter" och gillar inte att gå runt och fundera på saker och ting oavsett vad det gäller så jag tar upp både sex- och relationsgrejer om något är oklart. Jag hatar verkligen att gå runt och tassa eller hitta på egna förklaringar till olika grejer. Jag hade nog inte kunnat vara tillsammans med någon jag inte kunnat ta upp allt med. Sen behöver man ju inte säga typ "alla andra gillar att bli avsugna, gör inte du det?" utan typ "gillar du att bli avsugen, vill du att jag tar initiativ till det i så fall eller vill du säga till själv om du blir sugen på det?".
Åh tack för bra svar!
Ja nej det ska jag undvika verkligen. Det blir ju mer som ett vad heter det nedvärderande påstående att så här är det. Och så är det ju inte!

Vi har ju annars ganska roligt tillsammans både i den grå vardagen och sexet. Vi börjar känna varandra mer och mer och vet vad som får igång vederbörande.
Och tar annars inte ens sexet som något superseriöst utan mer beroende på tid och lust. Kan tex vid någon ställning sluta med att vi båda står och asgarvar för det blev lite kaos 😂
Och så mycket och ofta som jag har sex med en och samma person har jag heller inte haft. Inte han heller efter eget utsago.
 
Jag hade försökt ta upp och prata om det, förklara att du blir osäker och inte vill göra honom obekväm, och försöka få honom att förstå att det är helt okej om han inte vill bli avsugen, men då är det bättre att han kommunicerar det, så du inte lägger skuld på dig själv för att du gör något fel. Det är ju knepigt att försöka diskutera utan att skuldbelägga eller känna skam över det hela, så fundera över om det finns någon situation som känns lättare att prata i. För vissa kan det vara skönt att prata i bilen, för då behöver man inte ha ögonkontakt eller titta på varandra så mycket vilket kan kännas jobbigt, vissa kanske vill ta det rakt upp och ner över morgonkaffet och vissa helst i mörkret när man ligger och myser lite mer "apropå". :)
Jag hade personligen också backat lite, inte initierat avsugning utan nöjt mig med smek (om han verkar bekväm med det). 😊
 
Jag hade försökt ta upp och prata om det, förklara att du blir osäker och inte vill göra honom obekväm, och försöka få honom att förstå att det är helt okej om han inte vill bli avsugen, men då är det bättre att han kommunicerar det, så du inte lägger skuld på dig själv för att du gör något fel. Det är ju knepigt att försöka diskutera utan att skuldbelägga eller känna skam över det hela, så fundera över om det finns någon situation som känns lättare att prata i. För vissa kan det vara skönt att prata i bilen, för då behöver man inte ha ögonkontakt eller titta på varandra så mycket vilket kan kännas jobbigt, vissa kanske vill ta det rakt upp och ner över morgonkaffet och vissa helst i mörkret när man ligger och myser lite mer "apropå". :)
Jag hade personligen också backat lite, inte initierat avsugning utan nöjt mig med smek (om han verkar bekväm med det). 😊
Tack snälla för bra input🙏

Ska ta upp det helt klart. Vid något tillfälle. Kanske när jag sitter på kontoret och gör något. Eller om jag ringer nu på en gång!
Eller kanske nej förresten tar det öga mot öga bättre så.
Kommer definitivt hålla min mun borta från hans kuk 👌
Ska nog säga det också. Kommer inte försöka suga av dig om du inte ger nån signal innan först.
Är det dumt säga så? Alltså tydligare kan det knappast bli?
Poängen med att suga av någon är ju att den andra ska njuta för så himla stimulerande är det ju inte
 
Tack snälla för bra input🙏

Ska ta upp det helt klart. Vid något tillfälle. Kanske när jag sitter på kontoret och gör något. Eller om jag ringer nu på en gång!
Eller kanske nej förresten tar det öga mot öga bättre så.
Kommer definitivt hålla min mun borta från hans kuk 👌
Ska nog säga det också. Kommer inte försöka suga av dig om du inte ger nån signal innan först.
Är det dumt säga så? Alltså tydligare kan det knappast bli?
Poängen med att suga av någon är ju att den andra ska njuta för så himla stimulerande är det ju inte
Ja, att ge honom bestämmanderätten kan vara bra, men samtidigt försöka poängtera att du kommer tycka det är toppen om han ger signal men också försäkra honom att det är fine om han inte gör det, det är hans kuk liksom 😅 så han inte känner "dåligt samvete" just för att du tidigare kanske varit tydlig med att du gillar att ge det :)
 
Ja, att ge honom bestämmanderätten kan vara bra, men samtidigt försöka poängtera att du kommer tycka det är toppen om han ger signal men också försäkra honom att det är fine om han inte gör det, det är hans kuk liksom 😅 så han inte känner "dåligt samvete" just för att du tidigare kanske varit tydlig med att du gillar att ge det :)
Ska vara tydligare helt klart!
Tycker jag är det alltid men så behöver det såklart inte vara ändå. Kanske samma för honom? Vem vet.

Jag har ju snarare gjort grejer jag inte varit helt bekväm med. I tidigare förhållanden osv inte nu. Bara för det känns som att det behövt vara så :crazy: För sakens skull.
Och sedan känt mig lite äcklad efteråt.
Så vill jag inte ha det mer eller den jag är intim med ska behöva känna.
 
Tack för flera bra svar :bow:
Tror att det är kommunikationen som brister från min sida. Jag är lyhörd men fattar ändå inte riktigt.
Jag har lugnat ner mig. Det har jag. Brukar annars vara den som gillar att ta initiativ och så. Är liksom van att det uppskattas och när det sen visar sig kanske inte uppskattas helt blir jag förvirrad. Tänker vad har jag inte sett?! Har jag varit blind? Gör jag fel? Är det jag? Men nej oftast är det inte så säkert nåt annat som ligger bakom som jag inte har nån aning om. Kommer inte stressa. Inte försöka ens. Kommer njuta och säga vad JAG vill ha men kommer vara extra lyhörd vad han vill ha. Smeka osv allting egentligen funkar förutom det jag skrev i trådstarten. Så det kommer jag undvika. Kommer också ta upp det vid tillfälle. Ja när jag står och packar höpåsar eller något annat totalt osexigt
 
Tack snälla för bra input🙏

Ska ta upp det helt klart. Vid något tillfälle. Kanske när jag sitter på kontoret och gör något. Eller om jag ringer nu på en gång!
Eller kanske nej förresten tar det öga mot öga bättre så.
Kommer definitivt hålla min mun borta från hans kuk 👌
Ska nog säga det också. Kommer inte försöka suga av dig om du inte ger nån signal innan först.
Är det dumt säga så? Alltså tydligare kan det knappast bli?
Poängen med att suga av någon är ju att den andra ska njuta för så himla stimulerande är det ju inte

Jag skulle kanske först i konversationen försöka uppmuntra honom att berätta om sin upplevelse. "Kan du berätta för mig hur du känner för oralsex?" Om han vill veta varför du frågar kan du ta upp att "Jag har undrat sedan den gången X och vill inte gå över dina gränser, så därför undrar jag om du kan berätta för mig hur du känner." Och låta det ta lite tid att formulera om han skulle finna att det är något som är svårt att prata om. Så kan du berätta om din upplevelse av det sen, att du undrar om det finns någon annan anledning än att han bara inte känner för det ibland. Ett öppet klimat sinsemellan att tala om sex är något man får skapa och träna på, så det kanske inte alltid är lätt från början.
 
Kommer ta upp detta helt klart. Är ändå glad jag startade tråden! Ett tag kändes det som så onödigt och pinsamt men alltså så här är det ju! Skrev till min partner (nej vi bor inte ihop än) om att jag ville ta upp en grej vid tillfälle. Blev såklart massa följdfrågor 🙈.
Dumt av mig såklart!
Men sa det handlade om inget jätteviktigt mer njutande och så.


Alltså jag skäms ju när jag skriver att jag är så ospecifik 🙈 jösses!!
 
Kommer ta upp detta helt klart. Är ändå glad jag startade tråden! Ett tag kändes det som så onödigt och pinsamt men alltså så här är det ju! Skrev till min partner (nej vi bor inte ihop än) om att jag ville ta upp en grej vid tillfälle. Blev såklart massa följdfrågor 🙈.
Dumt av mig såklart!
Men sa det handlade om inget jätteviktigt mer njutande och så.


Alltså jag skäms ju när jag skriver att jag är så ospecifik 🙈 jösses!!
Jag tycker det är vettigt att skriva så men kanske mer förklarande, typ att du har funderat på hur du kommunicerar i ett förhållande och att du känner att du gärna vill blir bättre. Att du gärna hade velat ha ett samtal om sex, var gränserna går och vad ni är bekväma med bland annat.

Hade någon skrivit så till mig så som du gjort hade jag tänkt att jag blir dumpad eller att jag har gjort något "fel".
 
Skrev att jag älskar ha dig i mig och suga dig men märkt att det är nått med dig och det är helt ok för mig men snälla säg vad så jag fattar då jag är så jävla trög
 
Alltså jag kan verkligen inte skriva romantiskt 🙈🙈🕳
Skrev att jag älskar ha dig i mig och suga dig men märkt att det är nått med dig och det är helt ok för mig men snälla säg vad så jag fattar då jag är så jävla trög

Jag tycker inte det spelar någon roll om det är romantiskt eller inte, du har ju åtminstone öppnat upp för samtal. :D
Det ÄR mycket svårare när man är känslomässigt investerad än för random människor på buke .

Jag hade nog ändå försökt lägga till något om att du känner dig obekväm med att ta upp saker men att du gärna vill bli bättre och att du tycker det är viktigt att ni båda kan ta upp saker utan att bli dömda.
 
Jag tycker att du samtidigt ska arbeta med dig själv med din inställning om att det på något vis skulle vara märkligt att inte vilja ha oralsex/bara vilja ha det ibland när man själv känner för det utan några som helst mönster. Det är nog lätt att vara lite pushande om man har en inställning att någon annans, avvikande ens egen, inställning är märklig. Mycket lättare att förstå och vara lugn i förhållandet när man har en inställning att vad man tycker eller inte tycker om oralsex inte har något alls med märkligt att göra utan allt är helt naturligt och normalt.

Ett exempel på att göra samtalet avväpnat och normalt är att fråga nästa gång ni har sex om han helt enkelt vill ha oralsex den gången, innan du ens närmar dig området. Han vill kanske ha ibland och ibland inte, dörren behöver ju inte vara stäng liksom bara för att den är det ibland, och han ska inte behöva känna sig tvingad till det eller att du ber om ursäkt. Men en fråga först, samtycke, är väl egentligen inte märkligt?
 
Men varför tar du det över text? Det är ju som upplagt för missförstånd.
Därför att jag ville få ur mig det nu. Inte för att det är är jätteviktigt men för att det tar massa onödig energi. Och jag har svårt irl få ut mig allting. Speciellt människor som står mig nära. Gör tankevurpor och får tillslut inte ut mig ett ljud. Utom när jag vid de få tillfällerna är arg då kommer allt skit ut 🙈
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 327
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 808
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 047
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 830
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp