Jag tycker att du samtidigt ska arbeta med dig själv med din inställning om att det på något vis skulle vara märkligt att inte vilja ha oralsex/bara vilja ha det ibland när man själv känner för det utan några som helst mönster. Det är nog lätt att vara lite pushande om man har en inställning att någon annans, avvikande ens egen, inställning är märklig. Mycket lättare att förstå och vara lugn i förhållandet när man har en inställning att vad man tycker eller inte tycker om oralsex inte har något alls med märkligt att göra utan allt är helt naturligt och normalt.

Ett exempel på att göra samtalet avväpnat och normalt är att fråga nästa gång ni har sex om han helt enkelt vill ha oralsex den gången, innan du ens närmar dig området. Han vill kanske ha ibland och ibland inte, dörren behöver ju inte vara stäng liksom bara för att den är det ibland, och han ska inte behöva känna sig tvingad till det eller att du ber om ursäkt. Men en fråga först, samtycke, är väl egentligen inte märkligt?
Ja det är möjligt att jag ska tänka om helt!
 
Ett problem med mig själv är jag tagit vissa saker för givet och sen blivit förvånad när det visar sig inte stämma. Det tar jag helt och fullt på mig! Och vill göra bättre hädanefter
 
Jag har också funderat på om detta har med sex öht att göra.
Ju mer jag tänker på det ju mer nej känns det som. Och ju mer jag tänker på hur saker och ting har varit genom åren så är de samlande punkten jag. Det vill säga det är JAG som är problemet.
 
Det är nog ingen fara, man lär sig och det är jättebra att ni pratar 🙂

När jag var yngre hade jag en skev uppfattning om sex. Det var mest på killens intiativ, behov, preferenser och jag tänkte de va bra.

Det kanske inte alls är så för dig men att anta att killar t.ex alltid älskar avsugningar eller ofta vill ha sex är ju en fel bild samhället ger en. Via filmer och endel skeva tidningar man läste som yngre. Eller endel porr

Ta de inte personligt, lyssna på honom 🙂
 
Jag är liknande 🙋‍♀️ Alltid tyckt att oralsex är jobbigt att få, allt fokus på mig och en känsla att behöva leverera. Det blir ju ännu värre när aversionen framställts som konstig/avvikande/alla andra tjejer jag slickat älskar det/det är tråkigt att du inte vill för jag vill osv. Jag vill absolut inte bli jämförd med tidigare sexpartners lustar och behov.

Efter flera år i ett tryggt förhållande kan jag njuta av det, men under rätt förutsättningar. Självförtroendet behöver vara på topp, nyduschad, absolut ingen fis på gång ;) och jag är mentalt på en bra plats. Det har tagit lika lång tid att övertyga min partner att min vilja att ge är genuin och att det är givande även för mig, så han kan slappna av.

Så mina råd är väl att se tiden an. Men alla utvecklas inte åt samma håll och jag tex kommer förmodligen aldrig att kunna få orgasm av oralsex och det har jag tidigare skämts mycket över, för det känns som att det förväntas.
 
Det är nog ingen fara, man lär sig och det är jättebra att ni pratar 🙂

När jag var yngre hade jag en skev uppfattning om sex. Det var mest på killens intiativ, behov, preferenser och jag tänkte de va bra.

Det kanske inte alls är så för dig men att anta att killar t.ex alltid älskar avsugningar eller ofta vill ha sex är ju en fel bild samhället ger en. Via filmer och endel skeva tidningar man läste som yngre. Eller endel porr

Ta de inte personligt, lyssna på honom 🙂
Lyssnar absolut på honom!
Denna tråden har faktiskt fått mig att tänka mer. Problemet ligger kanske hos mig som så mycket annat. Jag som gör enligt manualen, som lyssnar men inte tillräckligt.
Jag vet att han älskar mig så som han aldrig gjort förut och jag likaså.
Orgasm av oralsex har jag nog aldrig fått. Så exotiskt är det inte mer att jag vill ge tillbaka när jag själv har fått och då få nobben känns så konstigt.
 
Men alltså.. . Som svar får jag en förvånad gubbe och sen en kommentar om en tapet från 1700-talet som är nyproducerad.
Men VAD HAR DET MED NÅNTING ATT GÖRA :arghh:
 
Träffar honom imorgon irl så ska försöka ta upp detta icke problem då! Kommer nog inte orka Linda in det fint utan rätt och slätt ta upp detta som tråden handlar om ✌️
En bra utgångspunkt är att be honom berätta, med egna ord, vad han gillar. Vad tycker han om att du gör, vad tycker han om att han gör och vad tycker han om bara ibland. Finns det något han inte gillar (som att känna sig ofräsch) och finns det något som är tvärnej? Han kan t ex kanske gilla att se dig tänd, men ändå inte vara överförtjust i själva känslan av oralsex. För att ta ett exempel. Men man kan aldrig gissa sig till någon annans tankar särskilt bra, det är mycket bättre att prata.
 
I grunden är ju tanken på att ha någons könsorgan i munnen ganska äcklig, man måste vara ganska "igång" för att den spärren skall släppa. Jo, jag vet att vissa inte bryr sig ett dugg om vad de stoppar i munnen men det varierar mycket. Och många killar tycker det är extra äckligt att kyssa en tjej som precis haft en k*k i munnen, även om det råkar vara deras egen. Om ni nu vill ha ett manligt perspektiv på saken.
 
I grunden är ju tanken på att ha någons könsorgan i munnen ganska äcklig, man måste vara ganska "igång" för att den spärren skall släppa. Jo, jag vet att vissa inte bryr sig ett dugg om vad de stoppar i munnen men det varierar mycket. Och många killar tycker det är extra äckligt att kyssa en tjej som precis haft en k*k i munnen, även om det råkar vara deras egen. Om ni nu vill ha ett manligt perspektiv på saken.
Njäää i grunden inte alls äckligt utan dofter kan vara en stark drivkraft. Men vi är besatta av renlighet numera, och ovana vid dofter. Så med ett modernt sätt är att tänka är det ofräscht. Men det har varit uppe förut hur mycket "runtom" som ingår i begreppet oralsex och för många är det även en bit bakom själva könet. Är man bara tvättad sedan senaste toabesök för nr 2 och vid behov rakad så är det ju rent?
 
I grunden är ju tanken på att ha någons könsorgan i munnen ganska äcklig, man måste vara ganska "igång" för att den spärren skall släppa. Jo, jag vet att vissa inte bryr sig ett dugg om vad de stoppar i munnen men det varierar mycket. Och många killar tycker det är extra äckligt att kyssa en tjej som precis haft en k*k i munnen, även om det råkar vara deras egen. Om ni nu vill ha ett manligt perspektiv på saken.
Men det är väl inte äckligare än att slicka sin partner/kompis eller vad det är?
Fattar ju inte. Ok om han tyckt det var svinäckligt att slicka mig av nån anledning men det gör han ju inte? Utan bara när jag vill ge tillbaka?! Alltså oavsett vart i sexakten vi befinner oss i. Jag måste verkligen inte vara igång! Utan snarare blir mer igång sen
 
Men det är väl inte äckligare än att slicka sin partner/kompis eller vad det är?
Fattar ju inte. Ok om han tyckt det var svinäckligt att slicka mig av nån anledning men det gör han ju inte? Utan bara när jag vill ge tillbaka?! Alltså oavsett vart i sexakten vi befinner oss i. Jag måste verkligen inte vara igång! Utan snarare blir mer igång sen
Det kan ju vara så enkelt att man tycker om att ge oralsex men inte är speciellt förtjust i att få.
 
I grunden är ju tanken på att ha någons könsorgan i munnen ganska äcklig, man måste vara ganska "igång" för att den spärren skall släppa. Jo, jag vet att vissa inte bryr sig ett dugg om vad de stoppar i munnen men det varierar mycket. Och många killar tycker det är extra äckligt att kyssa en tjej som precis haft en k*k i munnen, även om det råkar vara deras egen. Om ni nu vill ha ett manligt perspektiv på saken.
Har hittills inte stött på någon med den attityden (tack och lov) men skulle jag göra det så kommer jag självklart respektera det och acceptera ett -för mig- fattigare sexliv.
Iaf för ett tag, tråksex är -för mig- inte hållbart i längden..
 
Nu kanske ni tänker att vi har skittråkigt sex iom tråden. Och det får ni väl tro men så är ju inte fallet alls utan tvärtom många gånger!
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 329
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 810
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 048
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 830
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp