Bukefalos 28 år!

Känns mer som han undviker samtalsämnet. Ska inte skriv mer om det. Tapeter gillar jag ju och nu hade han hittat gammelsvenska kollektionen. Jo intressant! Men tog bort fokuset av vad jag skrev först 🙄

Fast om det nu skulle vara något på ämnet som han är obekväm kring, så blir det ju knappast lättare att få ur sig i en chattkonversation pang på rödbetan? Jag pratar gärna öppet om det mesta, men något som ligger på gränsen hade förmodligen få mig att bli en mussla om jag hade fått frågan i det formatet...
 
Fast om det nu skulle vara något på ämnet som han är obekväm kring, så blir det ju knappast lättare att få ur sig i en chattkonversation pang på rödbetan? Jag pratar gärna öppet om det mesta, men något som ligger på gränsen hade förmodligen få mig att bli en mussla om jag hade fått frågan i det formatet...
Ja helt rätt
 
Jag kan känna mig mer öppen i textformat än i tal dvs irl. Tar in så jäkla mycket irl så ibland får jag inte ut mig det jag vill ha sagt.
Tyvärr!
Därför gillar jag skrift. Är så ärlig. Så öppen. Så nu. Inte då. Inte sen utan nu!!
 
Kan vi inte skita i att gradera andras sexuella preferenser? Man måste inte vara hur äventyrlig som helst i sängen, helt ohämmad och hänga på swingersklubb. Det är otroligt påfrestande för någon som redan känner sig utlämnad i sexuella situationer att få läsa att man fortfarande är en trist sexpartner, trots alla ev ansträngningar. Vi har olika erfarenheter och vissa trauman som följer med in i sängkammaren.
 
Är det så det är är det helt ok för mig!
Skulle nog snarare bli glad än ledsen om detta uttrycktes. Nu känns det mer att det är något jag gör eller har gjort som är felet

Jag tycker mest det låter som han känner sig pushad om något som han inte känner sig bekväm med. Han kanske inte vet till 100% varför han känner som han gör? eller vet inte hur han ska uttrycka sig och helt plötsligt vill du ha ett svar via sms.

Jag är obekväm med oralsex. Det finns ingen direkt anledning med det och det är totalt strunt samma vad en eventuell partner tycker, jag blir inte mer bekväm bara för att min partner gillar det. Jag tycker det måste få vara ok att känna sig obekväm med något utan att man även ska ta ansvar för att ens partner skuldbelägger sig själv. För mig har det aldrig handlat om min partner
 
Kan vi inte skita i att gradera andras sexuella preferenser? Man måste inte vara hur äventyrlig som helst i sängen, helt ohämmad och hänga på swingersklubb. Det är otroligt påfrestande för någon som redan känner sig utlämnad i sexuella situationer att få läsa att man fortfarande är en trist sexpartner, trots alla ev ansträngningar. Vi har olika erfarenheter och vissa trauman som följer med in i sängkammaren.
På vilket sätt hjälper detta inlägg mig och min partner?
 
Jag gillar inte att få oralsex. Jag känner mig utsatt och obekväm och kan verkligen inte släppa tankarna på hur jag eventuellt smakar eller luktar. Nej nix och nope, det förstör hela moodet för mig.
Kan gärna ge om partnern gillar det, men skulle det visa sig att ingen av oss gillade det skulle jag inte gråta floder direkt. :D

@karamelldrottningen Jag tror du gör honom jätteförvirrad med dina mess. 😅 Själv hade jag inte begripit någonting!
 
Jag gillar inte att få oralsex. Jag känner mig utsatt och obekväm och kan verkligen inte släppa tankarna på hur jag eventuellt smakar eller luktar. Nej nix och nope, det förstör hela moodet för mig.
Kan gärna ge om partnern gillar det, men skulle det visa sig att ingen av oss gillade det skulle jag inte gråta floder direkt. :D

@karamelldrottningen Jag tror du gör honom jätteförvirrad med dina mess. 😅 Själv hade jag inte begripit någonting!
Haha möjligt han undrar om jag är riktigt i form ens 😅
Tapeter går iofs alltid hem 👌😂😍
 
  • Haha
Reactions: Sel
Äh, sånt är väl oavsett strunt samma och subjektivt. För mig låter det mest påtagligt att ni borde försöka kommunicera lite bättre bara.
Jag tycker jag har sagt vad jag går igång på. Jo massa jag jag och jag hela tiden. Men det är ju det som jag kan står för. Vad han vill ha och går igång på måste han ju vara tydligare med?!
Även fast mycket kommer fram såklart. Men detta med sugeriet känns knepigt. Just för att jag vet inte vad som som gäller! Han säger en sak men menar något annat? Hur ska jag veta då?
Kommer prata om detta imorgon och tillsvidare som sagt undvika vidare munaktivitet med personens könsorgan
 
Jag tycker jag har sagt vad jag går igång på. Jo massa jag jag och jag hela tiden. Men det är ju det som jag kan står för. Vad han vill ha och går igång på måste han ju vara tydligare med?!
Även fast mycket kommer fram såklart. Men detta med sugeriet känns knepigt. Just för att jag vet inte vad som som gäller! Han säger en sak men menar något annat? Hur ska jag veta då?
Kommer prata om detta imorgon och tillsvidare som sagt undvika vidare munaktivitet med personens könsorgan

fast han är ju tydlig. Han är obekväm
 
Det kan ju vara så enkelt att man tycker om att ge oralsex men inte är speciellt förtjust i att få.
Ja och som glassliknelsen så kan det vara så att hen kanske genrellt inte är sugen på glass, men nån enstaka gång verkligen gillar glass. Då är det lämpligen så att man utgår från att hen inte vill ha glass tills hen på något vis aktivt visar att hen vill ha glass just denna gång
Det är inte så konstigt tycker jag
 
Jag tycker jag har sagt vad jag går igång på. Jo massa jag jag och jag hela tiden. Men det är ju det som jag kan står för. Vad han vill ha och går igång på måste han ju vara tydligare med?!
Även fast mycket kommer fram såklart. Men detta med sugeriet känns knepigt. Just för att jag vet inte vad som som gäller! Han säger en sak men menar något annat? Hur ska jag veta då?
Kommer prata om detta imorgon och tillsvidare som sagt undvika vidare munaktivitet med personens könsorgan
Haha, alltså det låter ju kanske inte som så mycket till dialog? Mer som två monologer liksom.
 
Fast du skriver ju gång på gång att han är obekväm, alltså har du uppfattat det. Det är en helt annan sak att du inte tycker att han förklarar varför han är obekväm
Nånting är det. Hade bara önskat mer tydlighet. Frågar jag vill du jag suger av dig? Och han svarar ja då tar jag det som ett ja och sen känns det ändå liksom konstigt som att något inte stämmer. Han avbryter.
Alltså detta med känna sig fräsch det är bara skitsnack. Spelar ingen roll ifall nyduschad eller inte. Jag måste såklart acceptera självklart! Men stör mig på dessa dubbla signaler hela tiden vad fan ska jag göra!
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 368
Senast: hundtant
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 523
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 013
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 312
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp