Skicka iväg häst på inridning

M

Midlingur

Tänkte höra era erfarenheter om att skicka iväg en häst på inridning? Hur hittade ni inridaren? Är ni nöjda med resultatet? Hur mycket fick ni betala?
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

Först och främst ska det vara någon du litar på eller verkligen känner -det här känns rätt, jag har sett alldeles för många hästar som varit borta på inridning och kjommer tillbaxs väldugt konstiga, försök satsa på ett större mer omtalad ställe, som Strömsholm eller Flyinge m.m det kosstar pengar, tror det gick runt 5000 på Strömsholm, om jag inte har fel, det är det bästa om du inte känner någon som är duktig och som du har förtroende för, att hjälpa dej eller rida in hästen.

Kan också säga att rida in....är inte det svåra, utan det är sedan när utbildningen ska börja.
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

Hej! Min tränare skickade iväg sin häst på inridning till johan Becker. Hon var nöjd.
Han tog 6500 + moms för 4 veckor eller 6 veckor. det var vad jag fick för pris iaf.

Jag tror han är rätt bra. Han bor neråt någonstans.

Mvh Michaela
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

Se till att få referenser som du kan ringa/träffa och få prata med. Och då inte mostern eller bästa väninnan utan lite olika gamla kunder.

Se till att ha papper på allt. Vad händer om hästen gör illa sig där borta, vilken utbildnings-ståndpunkt ska uppnås?
Faktiskt inte helt fel att veterinärbesiktiga hästen och fotografera den innan den åker så man kan jämföra efteråt vad som hänt (både positiva och negativa förändringar).

Betala en klumpsumma för att få ett visst resultat tillbaka eller per månad/vecka.
Allt mellan 2500 och 8000 per månad är rimligt beroende på utbildarens kapacitet, hur mycket skötsel och annat som ska ingå. Himla skillnad att ha den i sommarhagen och jobba en halvtimme om dagen eller att stå på stall med full service ect.

Men om igen! Be om referenser!! Åk dit och titta när utbildaren jobbar med andra hästar och se om du gillar metoden, har du möjlighet så följ din häst under tiden hos utbildaren. Gör små besök och se på hur det går o hur den avancerar, det lär man sig massor på.

Lycka till!
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

Hej.

Jag skickade min häst till Olof Smith, och jag måste säga att jag har nog aldrig vart nöjdare någonsin! Fick hem en helt underbar kuse!
Olof har ju dessutom varit chefs beridare på Flyinge för några år sen.
Han tar 6000 + moms. Men de e det verkligen värt!:banana:
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

Cut3Leo skrev:
Hej! Min tränare skickade iväg sin häst på inridning till johan Becker. Hon var nöjd.
Han tog 6500 + moms för 4 veckor eller 6 veckor. det var vad jag fick för pris iaf.

Jag tror han är rätt bra. Han bor neråt någonstans.

Mvh Michaela



Johan becker bor nu utan för Norrköping på en super fin gård :) han ska visa min 3 årining på 3årstestet nu i helgen, kan verkligen rekomenderashonom :)
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

Jag tycker också att det är bra om du kan få komma och rida din häst lite innan du hämtar hem den. Då kan du få råd om hur hästen fungerar och hur du ska lösa eventuella promblem som kan uppstå.
Jag har det som ett absolut KRAV att hästägaren ska ha suttit på sin häst innan jag släpper iväg den.
 
Sv: Skicka iväg häst på inridning

min förra pålle var hosmalinn här på forumet kom dock inteihåg vad vi gav.

Min nuvarande var hos henrik tapper i fyra veckor precis innan jag fick henne vetinte vad han tog men det va lite dyrare tror jag.

är kanonnöjd med båda två.
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 161
Senast: Mia_R
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 466
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 319
Senast: Araminta
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp