Skimmel? Född svart

Sv: Skimmel? Född svart

Jag har också en stickelhårig pålle.
Brun, men hon får mycket mer stickelhår på sommaren än vad hon har på vintern.

Men är det någon här som vet om det måste stå i passet att hon är stickelhårig?
För det gör det inte just nu iaf.
Hästen är 10 och varit stickelhårig de 4 år jag haft den.
 
Sv: Skimmel? Född svart

Det skulle vara intressant om du lade in bilder på hur din häst ser ut på vinter resp sommar. Jag har inte sett någon stickelhårig häst som markant har blivit vitare vissa årstider, bara konstantskimlar.

Är hästen stickelhårig så ska det framgå av passet. Båda mina stickelhåriga har "sth" angivna i sina pass, efter färgen. Och konstantskimmeln är förstås angiven som "brskm"
 
Sv: Skimmel? Född svart

Tyvärr så har jag inga andra bilder än de som är tagna förra veckan.
 
Sv: Skimmel? Född svart

Hmm...nu har jag inga bilder där detta syns bra, och kan inte ta några just nu heller då hon är iväg på betäckning.

Men alltså det är inte så att det blir mer vita hår för varje år utan bara det att där är färre på vintern och fler på sommaren, kanske har att göra med tjocklek på pälsen?

Okey, ja för i hennes pass står där inte att hon är stickelhårig, men man ser tydligt att hon är det och hennes pappa är också det.

Men det kan kanske ha varit så att det inte syntes när hon var föl och att det därför inte står i passet?
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 537
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 889
Senast: honung
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 091
Senast: Djurvän
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 145
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp