Skk uppfödare missköter 145 hundar.

Exakt. Det handlar helt enkelt om att hon är en väldigt "framgångsrik" uppfödare med SKK mått och det är sånt som gör att det är en så oerhört oetisk förening detta.
Och känner så för länstyrelsen också. Om det inte är tillräckligt grovt att ha 60 hundar för mycket, att de aldrig går ut och ens rastas utan får göra det där de sover. Då vet jag inte vad som är tillräckligt för att stoppa någon. hon fick ju flera chanser att levla upp med fick flera anmärkningar på "uppföljningskontrollerna.....och hon säljer valpar nu. Ofattbart.
Länsstyrelsen är ju 21 egna myndigheter dock.
En kontrollrapport hade som sagt varit intressant..
 
Och känner så för länstyrelsen också. Om det inte är tillräckligt grovt att ha 60 hundar för mycket, att de aldrig går ut och ens rastas utan får göra det där de sover. Då vet jag inte vad som är tillräckligt för att stoppa någon. hon fick ju flera chanser att levla upp med fick flera anmärkningar på "uppföljningskontrollerna.....och hon säljer valpar nu. Ofattbart.
Men Lst kan väl inte ha släppt ärendet? Bör ligga föreläggande om i vart fall att tillståndet inte följs.
 
Men Lst kan väl inte ha släppt ärendet? Bör ligga föreläggande om i vart fall att tillståndet inte följs.
Nä, men det var länge sedan de här började och de har givit den här varelsen tid att åtgärda utan att hon gjort det och de har ännu inte stoppat henne. Inte SKK heller...så...
 
´Ja, det är helt ofattbart. Jag skrev till henne för några dagar sedan under en valpannons hon hade på fb.
Frågade hur det var möjligt.
Och det är helt otroligt att inte SKK henne. Och länsstyrelsen? Fattar inte.... hon har ju fått många chansetr att rätta till och det var inga små missförhållanden.
Men när det är utställning så badar hon och fluffar till hundarna, ställer och vinner priser...och sådant gillar ju SKK.
Sådant vidrigt hyckleri.

När jag kollade stamtavlorna så stod det tomt ut i många av dom, så verkar bara vara ett visst antal som ställs ut.
 
När jag kollade stamtavlorna så stod det tomt ut i många av dom, så verkar bara vara ett visst antal som ställs ut.
Ok. Ja...svårt att hinna ta hand om så många hundar (även om de ej går ut för varken rastning eller aktiviteter så blir det väldigt mycket städ och bad om de kissar och bajsar inomhus hela gänget) och samtidigt ställa ut alla. Så ofattbart detta.
 
Har SKK uttalat sig någonstans om varför de låter denna uppfödare finnas kvar.
Alltså jag fattar ju varför, men undrar över deras förklaring och ifall den finns tillgänglig någonstans.
 
Har SKK uttalat sig någonstans om varför de låter denna uppfödare finnas kvar.
Alltså jag fattar ju varför, men undrar över deras förklaring och ifall den finns tillgänglig någonstans.
Inte sett någonting mer om detta vansinniga ärende det sopades väl under mattan.
 
Har det registrerats fler kullar alltså? I så fall är det ju komplett vansinne. Jag förutsatte att detta blivit ett ämne för Disciplinnämnden...
Jag såg henne sälja hundar för 2 månader sedan och för en månad sedan...
Men hoppas du har rätt om det är så att hon ej kan ta nya kullar!! Det var på tiden.
 
Jag vet inte alls, jag bara förutsatte. Jag tyckte det var så självklart att SKK skulle agera åtminstone den här gången... men det borde de förstås gjort tidigare också. :meh:
Aja, vi hoppas.
Jag tycker inte bara SKK handlat slarvigt utan givetvis Länstyrelsen...herre gud! Inte 2 hundar för mycket, utan 10-tals (!!).
Ingen av dessa 140 hundar kan rimligtvist fått leva ett någolunda normalt hundliv.
Jag tänker att om SKK har stoppat henne tillräckligt hårt (alltså inte bara varningar) och LS sagt att det får vara nog....ja, då hade vi sett annonser från LS med alla hundar.
Ungefär som det blev med några Yorkisar för länge sedan och ibland blir än idag (inte bara från uppfödare såklart, sist såg jag någon turistverksamhet som blev av med massa polarspetsar/draghundar).
 
Skärmavbild 2023-12-08 kl. 08.12.42.png

Jag antar att det är denna uppfödare tråden handlar om. I senast publicerade protokoll från SKK/UKK fanns denna punkt med och som synes så är uppfödaren anmäld till SKKs diciplinnämnd.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 438
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 064
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 178
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 390
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp