Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså @Omega och @MalanMjöl vet ni vilken panik ni ger mig som pratar om igångsättning och öppen 3 cm?! Det innebär ju att det är nära, och är det nära för er så närmar det sig ju obönhörligen för mig också! :nailbiting: Jag tror verkligen inte att jag kommer greppa vad som händer innan vattnet går där ute på gården (är övertygad om att jag, naiv i min övertygelse om att allt är som vanligt) kommer gå där sista dagen och skrota.

Har haft lite mensvärk typ idag och igår. Kommer och går, är det nån mer som har det? Går in i vecka 29 imorgon.
 
Alltså @Omega och @MalanMjöl vet ni vilken panik ni ger mig som pratar om igångsättning och öppen 3 cm?! Det innebär ju att det är nära, och är det nära för er så närmar det sig ju obönhörligen för mig också! :nailbiting: Jag tror verkligen inte att jag kommer greppa vad som händer innan vattnet går där ute på gården (är övertygad om att jag, naiv i min övertygelse om att allt är som vanligt) kommer gå där sista dagen och skrota.

Har haft lite mensvärk typ idag och igår. Kommer och går, är det nån mer som har det? Går in i vecka 29 imorgon.

Låter som när jag har förvärkar.. Mensvärk som kommer och går..
Jag har haft det en del de senaste dagarna. Igår satt de i ganska regelbundet och jag kunde precis säga när det kom och när det sluta. Pch ibland gjorde det tom ont. Övervägde att ringa förlossingen, men det la sig..
Hade det tidigt med sonen också..

Jag har 99 dagar kvar till BF. Avundas er som närmar er, vill ha det överstökat.
Får lite halv panik över att det börjar bli varmt och att jag typ dör av värmeslag redan nu, när jag ska behöva gå hela sommaren.. Hemska tanke!
 
Låter som när jag har förvärkar.. Mensvärk som kommer och går..
Jag har haft det en del de senaste dagarna. Igår satt de i ganska regelbundet och jag kunde precis säga när det kom och när det sluta. Pch ibland gjorde det tom ont. Övervägde att ringa förlossingen, men det la sig..
Hade det tidigt med sonen också..

Jag har 99 dagar kvar till BF. Avundas er som närmar er, vill ha det överstökat.
Får lite halv panik över att det börjar bli varmt och att jag typ dör av värmeslag redan nu, när jag ska behöva gå hela sommaren.. Hemska tanke!
Väntar på att min BM-kompis ska ringa upp, skrev och frågade lite grejor innan, bland annat om mensvärken. Trodde bara det var växtvärk...

Drygt 80 dygn kvar och ligger och glassar i brassestolen efter jobbet med en iskall alkoholfri Mariestad i handen. Ska till en kompis o fika snart. :p
 
Väntar på att min BM-kompis ska ringa upp, skrev och frågade lite grejor innan, bland annat om mensvärken. Trodde bara det var växtvärk...

Drygt 80 dygn kvar och ligger och glassar i brassestolen efter jobbet med en iskall alkoholfri Mariestad i handen. Ska till en kompis o fika snart. :p
Om du inte märker någon rytm i det så är det sannolikt bara växtvärk. Livmodern är ju i en tillväxtfas nu.
 
Alltså @Omega och @MalanMjöl vet ni vilken panik ni ger mig som pratar om igångsättning och öppen 3 cm?! Det innebär ju att det är nära, och är det nära för er så närmar det sig ju obönhörligen för mig också! :nailbiting: Jag tror verkligen inte att jag kommer greppa vad som händer innan vattnet går där ute på gården (är övertygad om att jag, naiv i min övertygelse om att allt är som vanligt) kommer gå där sista dagen och skrota.

Har haft lite mensvärk typ idag och igår. Kommer och går, är det nån mer som har det? Går in i vecka 29 imorgon.

Typ en av tio förlossningar startar med att vattnet går så sannolikheten är inte jättestor att du blir så överaskad pang bom :)
 
Jag har 99 dagar kvar till BF. Avundas er som närmar er, vill ha det överstökat.
Får lite halv panik över att det börjar bli varmt och att jag typ dör av värmeslag redan nu, när jag ska behöva gå hela sommaren.. Hemska tanke!
Vi har typ 25 grader i solen idag, precis varit ute och handlat och kände mig väldigt tacksam för att slippa vara höggravid hela sommaren... :bow: Lider med er!!

@Omega @MalanMjöl Jag kommer bli sjukt grinig om ni två får era ungar innan min tittar ut! :mad:

:D
Haha känns som väldigt liten risk eftersom du väl snart är över tid (?) och jag har 2,5 vecka kvar till BF och typ inga förvärkar eller liknande. Lite mensvärkstendenser on/off men inget som jag kan säga att nu startar det och nu slutar det.
Ska väl vara om något inte ser ut som det ska på måndag och de sätter igång mig tidigare...

@Fritidsryttare, åhh jag önskar mig en brassestol. Funderade på att gå ut och sätta mig i gården eftersom där år skugga nu. Men kom på att jag ju inte kan ligga på mage, rygg är heller inte så behagligt någon längre stund och då är där bara hårda trädgårdsstolar kvar vilket heller inte lockar så mycket, hmm men man borde utnyttja vädret!!
 
@MalanMjöl själv är jag nog hellre gravid på sommaren än nyförlöst (med badförbud) med nyföding ;)
Men som jag lyckats tajma det nu riskerar jag att behöva utstå både och. Jag har köpt en plaskpool till dottern som är tillräckligt stor så att även jag kan sitta i den och den ska jag fylla med kaaallt vatten :p
 
Typ en av tio förlossningar startar med att vattnet går så sannolikheten är inte jättestor att du blir så överaskad pang bom :)

Fast min förlossning startade exakt så! Inga förvärkar eller nånting, kändes precis som vanligt på dagen. Var ute och gick lång promenad med hunden och sen satt jag och tittade på ridlektioner i ridhuset på kvällen. Sen just när jag höll på att somna på kvällen så knäppte det till och vattnet gick, sen tog det bara en halvtimme-timme så hade jag regelbundna värkar:D Dock inte så att hela förlossningen gick supersnabbt för det.. 12 timmar från att vattnet gick tills sonen låg i famnen:love: Men jag var helt inställd på att gå två veckor över tiden, hade en vecka kvar till bf när han föddes:)
 
Fast min förlossning startade exakt så! Inga förvärkar eller nånting, kändes precis som vanligt på dagen. Var ute och gick lång promenad med hunden och sen satt jag och tittade på ridlektioner i ridhuset på kvällen. Sen just när jag höll på att somna på kvällen så knäppte det till och vattnet gick, sen tog det bara en halvtimme-timme så hade jag regelbundna värkar:D Dock inte så att hela förlossningen gick supersnabbt för det.. 12 timmar från att vattnet gick tills sonen låg i famnen:love: Men jag var helt inställd på att gå två veckor över tiden, hade en vecka kvar till bf när han föddes:)

Min förlossning startade också med vattenavgång utan minsta förvarning. Men att en av tio, dvs en liten del, gör det är ju inte samma sak som att det inte händer :)
 
Jag har ungefär 10 v kvar och peppar mig dagligen med att det egentligen är längre.
Höggravid är kass när det än är tycker jag. Men att ha nyfödingar i sommarvädret är inte så kul heller.
 
@MalanMjöl själv är jag nog hellre gravid på sommaren än nyförlöst (med badförbud) med nyföding ;)
Men som jag lyckats tajma det nu riskerar jag att behöva utstå både och. Jag har köpt en plaskpool till dottern som är tillräckligt stor så att även jag kan sitta i den och den ska jag fylla med kaaallt vatten :p

Nä håller med, sonen är född i slutet av Juni och det var inte heller kul. Varmt med plutte bebis och så bad förbud..

Plaskpool låter toppen, det ska jag införskaffa till sonen (läs mig).. Då har jag honom (oss) på ett stället och slipper springa efter honom. Han älskar vatten så lär inte lämna poolen om han absolut måste..
 
Alltså @Omega och @MalanMjöl vet ni vilken panik ni ger mig som pratar om igångsättning och öppen 3 cm?! Det innebär ju att det är nära, och är det nära för er så närmar det sig ju obönhörligen för mig också! :nailbiting: Jag tror verkligen inte att jag kommer greppa vad som händer innan vattnet går där ute på gården (är övertygad om att jag, naiv i min övertygelse om att allt är som vanligt) kommer gå där sista dagen och skrota.

Har haft lite mensvärk typ idag och igår. Kommer och går, är det nån mer som har det? Går in i vecka 29 imorgon.

Jag har också haft mensvärk sen runt vecka 30-31. Tänkte att det var en växtspurt för hade det mycket i början men nu har jag märkt att det mest kommer i samband med sammandragningar. Förvärkar helt enkelt. Ibland gör det ordentligt ont. BM var inte alls orolig när jag sa att det handlade om 5-10 om dagen. "Hade du sagt 50 hade jag kanske oroat mig".

Fy FAN vad trött jag är på att vara gravid nu. Vägde in på 80 kg hos BM i onsdags (57 är min normalvikt). Fötterna svullnar ur skorna om dagen, fotsulorna gör ont, jag svettas som en gris och halsbrännan har nått helt nya nivåer. Det fräter och svider så att jag vill gråta och novalucolen hjälper i ca 3-4 minuter.

Har också nyligen kommit till insikt att jag kommer ha badförbud typ hela badsäsongen. Hur värdelöst?

Haha fattar inte hur jag ska stå ut i 6 eller värsta fall 8 veckor till! Hoppas på 4. Max....
 
Älskar att ha en kompis med stenkoll som jag kan fråga. :love: Inga konstigheter med mensvärken så länge den inte är ihållande, kommer som värkar typ var 10e minut och jag inte har blödning eller slempropp, växtvärk kändes som en trolig förklaring. Upplever jag stora problem eller något av ovanstående så är det att ringa förlossningen men det är ingen risk.

Herregud vad den håller på i magen min bebis alltså! Den sparkar och snurrar runt och för ett himla liv, måste ha gjort några riktigt fina miner på Ica när den sparkade mig rakt i mellangärdet.:D Mysigt ändå på nåt vis, blir glad att den gör väsen av sig.
Träffade några vänner på Ica som också tror det är en kille där inne magen.
ALLA tror kille, vad förvånad jag skulle bli om det dök upp en flicka. :p Jag förhåller mig neutral i frågan.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Jag har också haft mensvärk sen runt vecka 30-31. Tänkte att det var en växtspurt för hade det mycket i början men nu har jag märkt att det mest kommer i samband med sammandragningar. Förvärkar helt enkelt. Ibland gör det ordentligt ont. BM var inte alls orolig när jag sa att det handlade om 5-10 om dagen. "Hade du sagt 50 hade jag kanske oroat mig".

Fy FAN vad trött jag är på att vara gravid nu. Vägde in på 80 kg hos BM i onsdags (57 är min normalvikt). Fötterna svullnar ur skorna om dagen, fotsulorna gör ont, jag svettas som en gris och halsbrännan har nått helt nya nivåer. Det fräter och svider så att jag vill gråta och novalucolen hjälper i ca 3-4 minuter.

Har också nyligen kommit till insikt att jag kommer ha badförbud typ hela badsäsongen. Hur värdelöst?

Haha fattar inte hur jag ska stå ut i 6 eller värsta fall 8 veckor till! Hoppas på 4. Max....
Inte kul alls när allt sväller.
Tänk vilken tur att det inte är så illa i alla nio månader...

Värmen tar död på mig idag by The way.
 
Stackars er som inte gillar värmen! Jag har haft en glassig dag, fastnade ännu en stund o solen med kompisen som är lika solfrälst som jag. Hennes unge är dock på utsidan vid det här laget
18527474_1954170751275260_1334694066373989884_o.jpg
Ska ut mot betena nu o kolla till lillskitarna:)
 
@MalanMjöl själv är jag nog hellre gravid på sommaren än nyförlöst (med badförbud) med nyföding ;)
Men som jag lyckats tajma det nu riskerar jag att behöva utstå både och. Jag har köpt en plaskpool till dottern som är tillräckligt stor så att även jag kan sitta i den och den ska jag fylla med kaaallt vatten :p
Du har en poäng, det där hade jag faktiskt inte tänkt på... :banghead: Bara att hoppas på att avslaget försvinner fort och enbart uppsöka stränder med duschar man kan svalka sig i :p
smart med plaskpool!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 161
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
22 251
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 947
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 665
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp