Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2019

Hoppas att det vänder snart @Sofie_B !

@underensten ljust blått eller grönt är ju toppen som bas, nästan allt passar ju till det! :up:
Längtar så tills det är dags för oss att välja färg i bebisens rum! Vi håller på att totalrenovera + bygga ut vårt hus sedan 4 år tillbaka, totalt blir huset på 280kvm när allt är klart så det tar sin lilla tid. Vår förhoppning är att allt är iordning tills liten kommer, än så länge håller vi vår fullspäckade plan :D

Vi slog till på barnvagn i helgen, kampanj där babyskydd ingick och det blev ju trots allt 2500kr ”billigare”. Blev en Cybex Priam Lux 2019 som vi hämtar ut i April- Maj :love:

Tack! :heart Och härligt med vagn! :love:
 
Fin vagn @bigwig

Vi funderar på om det är värt att köpa syskonvagn. Dottern på 15 månader har använt sin barnvagn dagligen och sover alltid sin nap där så vi ser ju verkligen behovet. Hur har ni andra gjort? T.ex @Sofie_B , har ni tänkt nåt på det? :)


Vi har inte tänkt så mycket mer på det än att vi nog måste ha det. :) Sonen kommer ju vara 15 månader när bebis kommer och kommer således inte orka gå några längre sträckor själv. Vi har en Britax go big nu som jag ÄLSKAR. Är verkligen super, supernöjd med den vagnen så det svider lite i hjärtat att byta. Har inte orkat sätta mig in i syskonvagnsmarknaden alls än, men måste väl göra det snart. :)
 
Hur mycket har ni gått upp än så länge? Jag är lite orolig över min viktuppgång, har redan gått upp 3 kg och är bara i vecka 11. Äter ganska nyttigt med mycket frukt men äter definitivt mer än normalt då jag är så himla hungrig. Är långt ifrån överviktig men blir orolig att jag gått upp för mycket?

I förra graviditeten gick jag upp mycket och några kilo redan tidigt. Totalt landade vågen på +24 kg. Den här graviditeten följer inte alls den andra, jag hade sist jag vägde mig bara gått upp 0,3 kg (då var jag i vecka 13) och magen är mindre den här vändan. Hade gått ner i stort sett allt från förra graviditeten, vägde 0,4 kg mer när denna startade så det känns ju som en marginell skillnad.

I förra graviditeten fick jag dock förstadiet till graviddiabetes och sattes igång i vecka 39 för att jag spåddes få en stor bebis. Det jag gjorde "fel" i den graviditeten var att jag åt mycket frukt och drack mycket söta drycker (mycket juicer, ingen läsk och liknande). Det har jag skippat helt den här graviditeten. Äter max en frukt om dagen och har helt uteslutit söta drycker. Så det kan vara värt att tänka på om du känner dig lite orolig. :) Banta ska man ju dock absolut inte göra och så länge du äter för att du är hungrig och äter riktig mat tycker jag inte alls att du ska oroa dig!
 
Tack! :heart Gör inte det, njuuut istället! Så var det i min förra graviditet. :)

Vi har fortfarande inget barnrum hemma hos oss, trots att vi nu har en 11-månaders hemma. Jag fick aldrig något sug efter att boa i förra graviditeten utan det kändes mest som ett jobbigt måste så vi sket i det. Är glad för det idag för han sover fortfarande hos oss och kommer göra länge till om jag får bestämma och vi har hunnit flytta så att fixa ett rum i förra huset hade varit onödigt. Jag kan dock få dåligt samvete ibland när jag ser jättefina barnrum och känna att jag inte ger mitt barn det bästa. Så knäpp och ologisk känsla, han fattar ju inte ens något av det. :grin:

Tycker också att man kan ha blått till båda könen, det är jättefint!

Ja, barnen struntar fullständigt i om de har ett eget rum när de är så små. Är mest för min egen skull . Antar att våran också kommer sova inne hos oss ett bra tag till att börja med. Men vi får barnrummet vägg i vägg och som sagt mest för min egen skull att försöka göra lite fint där inne och kunna förvara kläder och leksaker och så vidare :)
 
Vi har inte tänkt så mycket mer på det än att vi nog måste ha det. :) Sonen kommer ju vara 15 månader när bebis kommer och kommer således inte orka gå några längre sträckor själv. Vi har en Britax go big nu som jag ÄLSKAR. Är verkligen super, supernöjd med den vagnen så det svider lite i hjärtat att byta. Har inte orkat sätta mig in i syskonvagnsmarknaden alls än, men måste väl göra det snart. :)

Vi har inte heller funderat så mycket mer än att vi måste börja fundera på det, typ :D Haha! Vi har en Emmaljunga som vi också tycker väldigt mycket om, vet att Emmaljunga har en syskonvagn så får kanske kika lite på den.
 
I förra graviditeten gick jag upp mycket och några kilo redan tidigt. Totalt landade vågen på +24 kg. Den här graviditeten följer inte alls den andra, jag hade sist jag vägde mig bara gått upp 0,3 kg (då var jag i vecka 13) och magen är mindre den här vändan. Hade gått ner i stort sett allt från förra graviditeten, vägde 0,4 kg mer när denna startade så det känns ju som en marginell skillnad.

I förra graviditeten fick jag dock förstadiet till graviddiabetes och sattes igång i vecka 39 för att jag spåddes få en stor bebis. Det jag gjorde "fel" i den graviditeten var att jag åt mycket frukt och drack mycket söta drycker (mycket juicer, ingen läsk och liknande). Det har jag skippat helt den här graviditeten. Äter max en frukt om dagen och har helt uteslutit söta drycker. Så det kan vara värt att tänka på om du känner dig lite orolig. :) Banta ska man ju dock absolut inte göra och så länge du äter för att du är hungrig och äter riktig mat tycker jag inte alls att du ska oroa dig!

Frukt äter jag mycket så det skulle jag kunna dra ned på men är typ det enda jag får i mig till frukost. Får försöka tänka lite mer på vad jag äter helt enkelt och prata med barnmorskan. Tack för svar!
 
@Klura känner igen mig angående vikten!
på grund av illamående åt jag 24/7 mellan vecka 6-13, gick upp 5 kg på den tiden :o pratade med min barnmorska om det och hon sa att det inte är helt ovanligt, ”vi följer bara utvecklingen så det inte fortsätter i den takten”. När illamåendet försvann har jag kunna gått tillbaka till normala mattider och har mellan v. 13-18 gått upp drygt 1 kg (och det är nog mest pga julmaten), så det verkar plana ut sig som tur är :)
 
Själv har jag vägrat våg den här graviditeten pga ätstörningar. Tror barnmorskan letade upp en tidigare vikt hon hittade i min journal.

Måste säga att jag blir lite triggad av viktprat, är det möjligt att kanske skapa en egen tråd om vikt under graviditet så jag kan fortsätta hänga här med er utan att få trista tankar om sånt? :)
 
Själv har jag vägrat våg den här graviditeten pga ätstörningar. Tror barnmorskan letade upp en tidigare vikt hon hittade i min journal.

Måste säga att jag blir lite triggad av viktprat, är det möjligt att kanske skapa en egen tråd om vikt under graviditet så jag kan fortsätta hänga här med er utan att få trista tankar om sånt? :)

Håller med. Det är ju så otroligt individuellt hur mycket man går upp och det går ibland prestige i hur lite man går upp vilket kan bli lite tokigt :)
 
Själv har jag vägrat våg den här graviditeten pga ätstörningar. Tror barnmorskan letade upp en tidigare vikt hon hittade i min journal.

Måste säga att jag blir lite triggad av viktprat, är det möjligt att kanske skapa en egen tråd om vikt under graviditet så jag kan fortsätta hänga här med er utan att få trista tankar om sånt? :)

Absolut, var inte meningen att skada någon med frågan eller att det skulle bli fråga om prestige utan var genuint orolig.
 
Absolut, var inte meningen att skada någon med frågan eller att det skulle bli fråga om prestige utan var genuint orolig.

Jag förstår verkligen att det inte fanns någon tanke på att skada.

Jag tycker inte att du ska oroa dig för vikten alls, alla går upp olika. Jag brukar öka fort i början för att sedan plana ut. Är du sugen på frukt så ät det!
 
Vi har köpt barnvagn! (redan :o).

En Emmaljunga super viking grå lounge, begagnad från -17. Jag ville väldigt gärna köpt ny, men min sambo har vart anti. Den här går att använda som syskonvagn i framtiden om det skulle behövas och jag har hört och läst så bra om super viking så när vi såg den här på facebook så kunde vi inte låta bli...
 
Vi har köpt barnvagn! (redan :o).

En Emmaljunga super viking grå lounge, begagnad från -17. Jag ville väldigt gärna köpt ny, men min sambo har vart anti. Den här går att använda som syskonvagn i framtiden om det skulle behövas och jag har hört och läst så bra om super viking så när vi såg den här på facebook så kunde vi inte låta bli...
Hoppar in från hösttråden, men måste bara säga att jag har en precis likadan och vi är jättenöjda :) smidig vagn som vi köpte till adapter till babyskyddet också, det kan jag verkligen rekommendera!
 
Hur mår ni allihopa?

Jag har börjat få ont i ländryggen. Känner igen smärtan från första graviditeten. Gör svinont att lyfta benen när jag ligger på rygg. Vecka 18 nu!
 
Hur mår ni allihopa?

Jag har börjat få ont i ländryggen. Känner igen smärtan från första graviditeten. Gör svinont att lyfta benen när jag ligger på rygg. Vecka 18 nu!

Jag mår helt okej, kräks oftast en gång på morgonen men mår inte illa resten av tiden. Längtar till ultraljud om drygt 2 veckor!
 
Jag mår helt okej, kräks oftast en gång på morgonen men mår inte illa resten av tiden. Längtar till ultraljud om drygt 2 veckor!

Vilken vecka är du i nu? Orkar inte bläddra tillbaka till listan.
Jag har ultraljud den 23e, känns jättesent?
 
Vilken vecka är du i nu? Orkar inte bläddra tillbaka till listan.
Jag har ultraljud den 23e, känns jättesent?

Jag har också ultraljud den 23e :). Kul med samma dag! Jag är i vecka 11. Men då har du gjort flera ultraljud innan fick jag för mig? Detta är mitt första ultraljud.
 
Jag har också ultraljud den 23e :). Kul med samma dag! Jag är i vecka 11. Men då har du gjort flera ultraljud innan fick jag för mig? Detta är mitt första ultraljud.

Spännande!
Ja precis, gjorde ultraljud i vecka 8 och vecka 12. Så för mig är det RUL nästa :)
 
Vi har också köpt vagn:o kändes dumt o inte slå till när tillfället dök upp (beg till bra pris, bekant som sålde)!

Jag mår bra:) lite trött i ryggen och fortfarande svårt med maten men det känns som små saker. Går in i v.17 imon och vi har rul den 31/1, blir v.20 ( 19+ 3)för oss då. När har ni andra? I vilken vecka är normalast att ha rul? :)

Åhh spännande fråga, vill ni ta reda på kön? :d
 
Spännande!
Ja precis, gjorde ultraljud i vecka 8 och vecka 12. Så för mig är det RUL nästa :)

Hade gärna gjort ett tidigare ultraljud. Mitt första blir i vecka 13, hade gärna tagit en kik tidigare så man visste att allt stod rätt till och slapp oroa sig. Men oroa mig skulle jag nog iofs göra ändå :D.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
13 306
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 515
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp