Sommarföräldrar 2019

Vi har också köpt vagn:o kändes dumt o inte slå till när tillfället dök upp (beg till bra pris, bekant som sålde)!

Jag mår bra:) lite trött i ryggen och fortfarande svårt med maten men det känns som små saker. Går in i v.17 imon och vi har rul den 31/1, blir v.20 ( 19+ 3)för oss då. När har ni andra? I vilken vecka är normalast att ha rul? :)

Åhh spännande fråga, vill ni ta reda på kön? :d

I mitt landsting görs RUL mellan vecka 18 och 20. Har inte mitt bokat än.

Vi ska inte ta reda på kön, vill ha det som överraskning :)!
 
Vi har också köpt vagn:o kändes dumt o inte slå till när tillfället dök upp (beg till bra pris, bekant som sålde)!

Jag mår bra:) lite trött i ryggen och fortfarande svårt med maten men det känns som små saker. Går in i v.17 imon och vi har rul den 31/1, blir v.20 ( 19+ 3)för oss då. När har ni andra? I vilken vecka är normalast att ha rul? :)

Åhh spännande fråga, vill ni ta reda på kön? :d

Kul med vagn! Vad blev det? Jag vågar inte köpa innan RUL.

Kommer vara i 20+5 vid vårat RUL, tror det var något liknande med första barnet. Är glad att jag gjort ultraljud tidigare för det känns skitsent att inte få veta något förrän i vecka 21.

Är SÅ tveksam att ta reda på kön. Sambon ville vid första graviditeten men jag vägrade. Nu vill vi båda eventuellt ta reda på det. Vi har namn klara och ser känns lättare att prata med storasyskonen om bebisen om vi vet namn. Hur tänker du? :)
 
@Klura vi hade också vårt första i v.13 :)

Då är det som här! På ett sätt blev det här väldigt bra tajmat, tycker Jan-påsk (april) känns så sega, långa, gråa och mörka så lite inbokade bebiskollsbesök i olika former gör ändå att jag ser fram emot månaderna som kommer:)

Spännande! Vi kan inte hålla oss så vi kommer ta reda på de:angel:
 
Hade gärna gjort ett tidigare ultraljud. Mitt första blir i vecka 13, hade gärna tagit en kik tidigare så man visste att allt stod rätt till och slapp oroa sig. Men oroa mig skulle jag nog iofs göra ändå :D.

Haha jag känner igen det där! :D
Har inför varje ultraljud tänkt att "om allt är bra då så ska jag sluta oroa mig". Det har jag kunnat hålla i max två dagar och sen är oron tillbaka igen.

Nu är jag inställd på att jag kommer sluta oroa mig när jag känner tydliga rörelser.
 
@Energi en britax go Big:) fick med både liggdel, sittdelen, babyskydd och Isofix så det känns skönt att ha det klart men lite läskigt eftersom det är så tidigt:crazy:

Oj ja det är nog ganska sent ändå:o skönt att ha gjort det tidigare iaf!

Vi var överens om att ta reda på det så det var ändå skönt. jag har för stort kontrollbehov för att inte göra det:angel: men kan ibland känna pirret i att inte göra det i typ två sekunder o sen ångrar ja mig:D
 
Kul med vagnen @Sedär :up:

Vecka 19 nu och mår väldigt bra! Förutom att jag vaknar på nätterna för toabesök och inte kan somna om..

RUL v. 20 (19+3) den 16:e januari :love:
 
Har inför varje ultraljud tänkt att "om allt är bra då så ska jag sluta oroa mig". Det har jag kunnat hålla i max två dagar och sen är oron tillbaka igen.

Precis samma här :D.
Jag såg dessutom på en serie igår då huvudpersonen som var gravid började blöda. Gissa vad jag drömde att jag gjorde? Är ju inte direkt första gången :cool:.

Jag har mått väldigt bra de senaste veckorna. Kände i helgen nu att jag fått tillbaka lite trötthet, och igår var jag illamående på kvällen igen och igår och nu på morgonen har jag fått spänningshuvudvärk igen.

Vi ska inte ta reda på kön.
RUL har vi ju 31/1 och jag är då i v 19+6

.....
Satt och skrev på det här inlägget förut när jag plötsligt kaskadspydde och huvudvärken blev ännu värre :yuck:. Blir hemma från jobbet idag och kryper ner i sängen igen :down:
 
Vecka 15 här (plus några dagar) och mår bra! Inte så illamående längre och känner mig inte urtrött. Vi har RUL i början av januari och vi sla inte ta reda på kön den här gången :)
 
Vecka 8 och mår mer el mindre illa hela tiden. Otroligt trött. Samtidigt orolig för missfall igen. Men håller tummarna det går vägen denna gång. Mår betydligt sämre denna graviditet än den som slutade i missfall. Är så avundsjuk på er som är runt v 20 och fixar vagn och sånt 😍
 
@Energi en britax go Big:) fick med både liggdel, sittdelen, babyskydd och Isofix så det känns skönt att ha det klart men lite läskigt eftersom det är så tidigt:crazy:

Oj ja det är nog ganska sent ändå:o skönt att ha gjort det tidigare iaf!

Vi var överens om att ta reda på det så det var ändå skönt. jag har för stort kontrollbehov för att inte göra det:angel: men kan ibland känna pirret i att inte göra det i typ två sekunder o sen ångrar ja mig:D

Vi har en Go Big till sonen och är supernöjda!

Vi tog reda på kön förra vändan och kommer göra det igen. På KUB:en tittade hon och tyckte att det såg ut som en tjej, även om det är var för tidigt för att hon skulle våga säga säkert. Vi hoppas på en tjej, vi har tre grabbar hemma redan (mannens två sedan tidigare och vår gemensamma) så det skulle kännas mysigt att avsluta med en tjej. :)
 
Hoppar in i tråden även fastän jag hade tänkt vänta tills första ul var gjort. Det är inbokat i nästa vecka och jag är supernervös för att det ska vara för tidigt då jag enligt vad jag tror kommer vara i vecka 11+0 den dagen. Jag är beräknad enl. (typ icke existerande) mens att vara två veckor längre gången. Läste någonstans att ul:et i vecka 13 tidigast kan utföras efter 11 hela veckor.

Lägger till mig på listan med det datumet jag själv tror:

Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
6 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Hoppar in i tråden även fastän jag hade tänkt vänta tills första ul var gjort. Det är inbokat i nästa vecka och jag är supernervös för att det ska vara för tidigt då jag enligt vad jag tror kommer vara i vecka 11+0 den dagen. Jag är beräknad enl. (typ icke existerande) mens att vara två veckor längre gången. Läste någonstans att ul:et i vecka 13 tidigast kan utföras efter 11 hela veckor.

Lägger till mig på listan med det datumet jag själv tror:

Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
6 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
Välkommen 😊 roligt med en till i augusti.
 
Nu hoppar jag också in här! Jag har varit nervös från att vi började prata om barn... Jag har pcos, och slutade med yasmin28 i september. Plussade 16 november och trodde knappt att det var sant. Var superglad i ett par veckor och sedan slog oron till. Märkligt nog inte oro för missfall utan för missed abortion. Jag har läst för mycket på familjeliv.... Oron gick ner något när jag började läsa riktiga studier istället men riktigt lugn fick jag när vi bokade ett privat tidigt UL i vecka 8+2 och vi fick se den lille 😍
Den barnmorskan förbjöd mig att googla, och tyckte att jag var i vecka 8+4 och att allt såg perfekt ut.
Mitt illamående har nu lagt sig lite, tröttheten också och jag har gått in i vecka 12. Kissar tre ggr per natt, har gått upp ett par kilo och blir väldigt andfådd när jag tränar.... Men tror ni inte oron väckts igen??? Var ju lugn minst ett par veckor efter UL. Nu har vi KUB den 16 januari och jag är rädd att den inte lever längre. Försöker tänka att jag gått in i vecka 12 och inte haft en enda liten blödning, att jag lever vettigt och äter vettigt och att hjärtat slog så himla fint i vecka 9. Men det hjälper föga. Blir väl lugn när jag känner bebisen....
Nu nojar jag ju över att jag inte känner livmodern, men magen växer ju. Suck!
MEN: Det roliga är att vi är superlyckliga både jag och sambon. Och våra föräldrar 😁 så när jag inte oroar mig njuter jag!

Lägger till mig på listan efter vad jag tror från uppgifterna på UL:


Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
6 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet[/QUOTE]
 
Nu hoppar jag också in här! Jag har varit nervös från att vi började prata om barn... Jag har pcos, och slutade med yasmin28 i september. Plussade 16 november och trodde knappt att det var sant. Var superglad i ett par veckor och sedan slog oron till. Märkligt nog inte oro för missfall utan för missed abortion. Jag har läst för mycket på familjeliv.... Oron gick ner något när jag började läsa riktiga studier istället men riktigt lugn fick jag när vi bokade ett privat tidigt UL i vecka 8+2 och vi fick se den lille 😍
Den barnmorskan förbjöd mig att googla, och tyckte att jag var i vecka 8+4 och att allt såg perfekt ut.
Mitt illamående har nu lagt sig lite, tröttheten också och jag har gått in i vecka 12. Kissar tre ggr per natt, har gått upp ett par kilo och blir väldigt andfådd när jag tränar.... Men tror ni inte oron väckts igen??? Var ju lugn minst ett par veckor efter UL. Nu har vi KUB den 16 januari och jag är rädd att den inte lever längre. Försöker tänka att jag gått in i vecka 12 och inte haft en enda liten blödning, att jag lever vettigt och äter vettigt och att hjärtat slog så himla fint i vecka 9. Men det hjälper föga. Blir väl lugn när jag känner bebisen....
Nu nojar jag ju över att jag inte känner livmodern, men magen växer ju. Suck!
MEN: Det roliga är att vi är superlyckliga både jag och sambon. Och våra föräldrar 😁 så när jag inte oroar mig njuter jag!

Lägger till mig på listan efter vad jag tror från uppgifterna på UL:


Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
6 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
[/QUOTE]

Grattis och välkommen till tråden! Jag förstår precis vad du menar, jag har läst massor om MA och är väldigt orolig att det har hänt mig. 2 veckor kvar till ultraljud..

Hoppas du kan njuta av graviditeten också!
 
Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
6 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet

Skuttar också in i tråden, är i v12. Hade inskrivningsamtal och tester idag. Inget UL eller liknande, vi har även tackat nej till KUB så får vackert vänta tills RUL. Men det är andra gången så känns lite lugnare denna gången. Deltar i ett intressant projekt som heter "min barnmorska", innebär att man har ett team på 3 barnmorskor som följer en och en av dem kommer delta under förlossningen.

Har en son som är drygt 3. Kände knappt av den graviditeten men denna har varit betydligt tuffare, mått mer eller mindre konstant illa och varit sjukt trött. Det har lättat senaste veckan så hoppas få lugnt en period nu. Har lagt på mig säkert 5 kg pga illamåendet men men.. Vagn har vi kvar, köpte en Superviking i jan -17 när sonen växte ur sin tidigare. Sen blev den knappt använd så ska kompletteras mes liggdel bara. Köpte babyskydd förra veckan, var 50% rea så slog till. I övrigt har vi det mesta sen förra gången.
 
Grattis och välkomna @Pontevecchio och @Muninn och @Lakritsnapp :up:. Så roligt med flera här.

Fick gladaste nyheten på telefonen precis. Min lillebror ringde och berättade att han och hans tjej är gravida med deras första barn :banana:. De fick missfall förra året, så jag är så glad att det tagit sig igen. Håller tummarna för att det går bättre den här gången och så kul att få en till så nära som blir mammaledig :).
 
Så kul att vi blir fler i tråden :love:

Igår damp det ner en ny kallelse till RUL, de har bokat om oss pga personalbrist till tisdag istället för onsdag nästa vecka! Blev plötsligt jättefå dagar kvar tills vi ska få se människovalpen igen :love:
Vi ska ta reda på kön, längtar efter att få vara personlig och kunna säga ”hon/ han” istället för ”den” som magen just nu mest kallas. Könet i sig helt oväsentligt, vill bara veta att den är frisk.
 
Jag vet inte om jag känner av bäbis nu för första gången, eller om det är nått annat jag känner. Aldrig känt nått liknande förut. Det känns som det vibbrerar långt ner i magen.
Har försökt googla runt lite på hur det ska kännas och såg en som beskev det liknande. Ni som fått barn innan, hur skulle ni förklara hur ni kände de första rörelserna?
Gick in i v 18 idag :)
 
Jag vet inte om jag känner av bäbis nu för första gången, eller om det är nått annat jag känner. Aldrig känt nått liknande förut. Det känns som det vibbrerar långt ner i magen.
Har försökt googla runt lite på hur det ska kännas och såg en som beskev det liknande. Ni som fått barn innan, hur skulle ni förklara hur ni kände de första rörelserna?
Gick in i v 18 idag :)

Jättesvårt att förklara.. Jag tyckte det kändes som en långsam vändning typ? Som en liten boll som långsamt roterar under vatten. Skitsvårt att förklara!

Jag gick in i vecka 19 idag och känner ingenting. Ny oro..
 
Verkar som att många känner det olika, och det beror väl kanske på hur man har livmodern, moderkakan och sådär. Får se om jag fortsätter känna så när jag ligger ner, då kan man kanske misstänka att det är den lilla.
@Energi Inte så hemskt långt kvar till ultraljudet då så du får se att bäbis mår bra :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 113
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 447
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 299
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp