Sommarföräldrar 2019

Igår var de första 12v avklarade, sån lättnad. Idag har jag haft rätt ont i magen, troligen nåt magknip men man blir ju orolig direkt. Svårt annars att förstå att det redan är trimester 2 och månad 4. Jösses, det börjar bli verkligt!

Jag minns inte hur första rörelserna kändes riktigt, nu känner jag ibland hur nånting liksom vänder sig men antar att det är tarmarna som spelar mig spratt. Fick kallelse till RUL, 6 mars vilket känns som eeeevigheter.
 
Igårkväll när jag låg i sängen och råkade röra händerna längs med magen insåg jag att jo, jag börjar faktisk få en liten mage. Det kanske är nån därinne trots allt :).

Idag har jag varit och handlat kläder. Hade nån sorts illusion om att jag kunde köpa hem ett gäng kläder i L (istället för min vanliga M) och att gravidkläder var ingen idé att kolla på nu, för de kommer vara gigantiska. Eller hur :angel:. Vågade mig knappt in på mammaavdelningen till att börja med, bor i liten stad och även fast det inte är någon hemlighet att jag är gravid så kändes det hemligt och fel. Slutade med att jag prova plagg efter plagg därifrån och nu kan jag erkänna mig till mammaskjorta och leggings världen :D
20190114_145549.jpg
 
@Pontevecchio
Finns ju en hel del begagnade liggdelar ute till salu i jättefint skick om ni inte vill köpa ny :up:.

Jag tänker att jag ska skaffa en adapter till babyskyddet så blir det toppen sen :). Lite stor är ju vagnen, men smidigare än syrrans NXT90. Jämförde Super viking och viking på babyproffsen och viking kändes som en dockvagn i jämförelse :laugh:. Dock säkert väldigt smidigt med lite mindre :)
 
Jag vet inte om jag känner av bäbis nu för första gången, eller om det är nått annat jag känner. Aldrig känt nått liknande förut. Det känns som det vibbrerar långt ner i magen.
Har försökt googla runt lite på hur det ska kännas och såg en som beskev det liknande. Ni som fått barn innan, hur skulle ni förklara hur ni kände de första rörelserna?
Gick in i v 18 idag :)
Jag tyckte det kändes som bubblor som sprack i början.
 
@Pontevecchio
Finns ju en hel del begagnade liggdelar ute till salu i jättefint skick om ni inte vill köpa ny :up:.

Jag tänker att jag ska skaffa en adapter till babyskyddet så blir det toppen sen :). Lite stor är ju vagnen, men smidigare än syrrans NXT90. Jämförde Super viking och viking på babyproffsen och viking kändes som en dockvagn i jämförelse :laugh:. Dock säkert väldigt smidigt med lite mindre :)

Ja detta är vår 6e vagn :o så jag har rätt bra koll på marknaden. Det är mest om man åker hiss eller buss som man inte kan packa ihop sig så bra. Men det löser vagn nr 7 är tanken :D
 
Jag vet inte om jag känner av bäbis nu för första gången, eller om det är nått annat jag känner. Aldrig känt nått liknande förut. Det känns som det vibbrerar långt ner i magen.
Har försökt googla runt lite på hur det ska kännas och såg en som beskev det liknande. Ni som fått barn innan, hur skulle ni förklara hur ni kände de första rörelserna?
Gick in i v 18 idag :)

I min första graviditet hade jag också den känslan, men det var dock inte bebis för min del. När bebis rörde sig i början kändes det mer som att jag hade en fisk i magen som sprattlade till typ. Så svårt att beskriva känslan. :p Jag har känt av bebisen i magen en gång hittills, är i vecka 16 nu. :)
 
Igår var de första 12v avklarade, sån lättnad. Idag har jag haft rätt ont i magen, troligen nåt magknip men man blir ju orolig direkt. Svårt annars att förstå att det redan är trimester 2 och månad 4. Jösses, det börjar bli verkligt!

Jag minns inte hur första rörelserna kändes riktigt, nu känner jag ibland hur nånting liksom vänder sig men antar att det är tarmarna som spelar mig spratt. Fick kallelse till RUL, 6 mars vilket känns som eeeevigheter.

Skönt! Jag har i båda graviditeterna kunnat få riktigt, riktigt ont i magen. Stress har magen inte alls gillat och då har det huggit till direkt. Även tryck på magen (för tighta byxor, sonen som sitter på den etc) kan ge dom symptomen. Och ibland bara av ingen uppenbar anledning. I första graviditeten blev jag rätt orolig, nu har jag vant mig vid att det kan vara så. Så länge det inte kommer blod försöker jag att inte oroa mig. :)
 
Skönt! Jag har i båda graviditeterna kunnat få riktigt, riktigt ont i magen. Stress har magen inte alls gillat och då har det huggit till direkt. Även tryck på magen (för tighta byxor, sonen som sitter på den etc) kan ge dom symptomen. Och ibland bara av ingen uppenbar anledning. I första graviditeten blev jag rätt orolig, nu har jag vant mig vid att det kan vara så. Så länge det inte kommer blod försöker jag att inte oroa mig. :)

Bytte till gravidbyxor idag för att slippa tryck. Känns tidigt men går inte att förneka att magen kom tidigare denna gången :o
 
I min första graviditet hade jag också den känslan, men det var dock inte bebis för min del. När bebis rörde sig i början kändes det mer som att jag hade en fisk i magen som sprattlade till typ. Så svårt att beskriva känslan. :p Jag har känt av bebisen i magen en gång hittills, är i vecka 16 nu. :)

Jag tror inte det var bäbis jag kände sist. Men igår kändes det lite som bubblor och nått som "snärta" till emellanåt. Så den gången tror jag faktiskt det var bäbis :up:
 
Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
6 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet

Så var RUL avklarat u.a. :love::love: Såå kul att se vår lilla TJEJ därinne! Liksom vid KUB inte helt samarbetsvillig så fick även denna gång en extra lång stund vilket vi bara blev glada för :D

Vi båda andades verkligen ut efter ultraljudet, allt såg bra ut och vi ska faktiskt bli föräldrar! :love:
 
18+4 idag och en vecka kvar till RUL. Vet ni om dom oavsett storlek kommer stå fast vid dateringen som var samma både vecka 8 och vecka 12, eller är det RUL som avgör dateringen?

Mitt mående är väldigt upp och ner just nu. Ju närmre RUL jag kommer desto mer orolig blir jag. Känner fortfarande inte av bebis alls och det är nog det som oroar mig mest just nu. Googlar man (jag vet, dont do it) så känner alla av sina bebisar typ 7 veckor innan dom ens är gravida.

Pendlar mellan hopp och att vara helt säker på att bebisen är död. Jag har en tid till BM en vecka efter ultraljudet och ska nog be om att få prata med en psykolog.
 
18+4 idag och en vecka kvar till RUL. Vet ni om dom oavsett storlek kommer stå fast vid dateringen som var samma både vecka 8 och vecka 12, eller är det RUL som avgör dateringen?

Mitt mående är väldigt upp och ner just nu. Ju närmre RUL jag kommer desto mer orolig blir jag. Känner fortfarande inte av bebis alls och det är nog det som oroar mig mest just nu. Googlar man (jag vet, dont do it) så känner alla av sina bebisar typ 7 veckor innan dom ens är gravida.

Pendlar mellan hopp och att vara helt säker på att bebisen är död. Jag har en tid till BM en vecka efter ultraljudet och ska nog be om att få prata med en psykolog.

Jag förstår dig till hundra procent. Varierar mellan att tänka att allt är bra och vara glad till att vara säker på att bebisen är död. Min sambo har gett mig google-förbud men det bryter jag ändå hehe.

Längtar så till ultraljud nästa vecka så man får veta!
 
@Energi
När jag var på 13-veckors ultraljud så sa min barnmorskan att hon kunde sätta ett datum om huvudet var över ett visst mått (som det var på våran) och att de inte skulle komma att ändras på nästa ultraljud då.

Det är helt förståerligt att du känner som du gör. Jag håller alla tummar och tår att det ser bra ut på ditt ultraljud och att det då kan lugna dig :heart
 
@Klura och @Energi , jag förstår er båda till 100%. Vi gjorde ju ett privat UL i vecka 9 för att få mig lugn. Var lugn i två veckor.... Idag har vi KUB och nu på morgonen slog oron till med full kraft. Trots att brösten ömmar, magen växer så jag behöver mammajeans, jag har inte ont och inga blödningar.... INGA indikationer på att något är fel, och UL i vecka 9 var toppen. Ändå tänker jag att idag får vi reda på att det gått åt skogen....
Det är väl så här det kommer att vara tills ungen flyttat hemifrån. Om det ens går över då 😉
Men att gå till psykolog och få lite verktyg för oron tror jag är bra. Jag jobbar själv som psykolog, och tycker att ACT och mindfulnessövningar är hjälpsamma när oron slår till.
Peppkram!
 
Jag förstår dig till hundra procent. Varierar mellan att tänka att allt är bra och vara glad till att vara säker på att bebisen är död. Min sambo har gett mig google-förbud men det bryter jag ändå hehe.

Längtar så till ultraljud nästa vecka så man får veta!

Skönt att höra att jag inte är ensam. Hur hanterar du dina katastroftankar?

Jag längtar inte alls till ultraljudet. Är så säker på att hjärtat inte slår..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 160
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 459
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 300
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp