Sommarföräldrar 2019

Länge sedan jag skrev något, men läser det mesta.

Jag har varit på rutinultraljud idag och allt såg bra ut. Det är något särskilt att få se den som bor där inne och känna rörelser samtidigt som det går att se på skärmen vad som händer :heart

Åh va roligt!:love: Ja visst är det häftigt:love:
 
Men usch! Jag har som du hade i första graviditeten :o hormoner som en tonåring.

V16 och jag har rätt ont i magmuskeln på ena sidan högt upp. Vet inte om det är pga jag lyfter 3åringen osv eller bara för att magen växt på sig ordentligt och trycker upptill.

Helt klart kommer jag inte vara lika oberörd denna gång, skottade idag och det var tungt för kroppen. Sist var jag rätt oberörd fram till sista månaden.

Jobbigt med ont! Är det konstant eller kommer och går?
 
Jag drömmer också mycket! Varierar dock väldigt om vad, en blandad kompott helt enkelt! Men slipper för det mesta hemska drömmar utan det är mer konstiga saker som inte är rimliga alls:meh:

I övrigt tycker jag allt rullar på ganska bra just nu! Aptiten är tillbaka och energin finns så jag orkar hålla igång träningen med:) var däremot en väldigt känslofylld vecka förra veckan då min farmor gick bort i början och sen hade vi rul:en 3 dar efter. Att känslor kan äta så mycket energi och framförallt att kastas mellan sorg och glädje. Som sagt en konstig vecka.

Beklagar sorgen! :( Mysigt med RUL dock, vi har vårat på fredag och jag längtar så! Är så nyfiken på om det är en kille eller en tjej därinne. Förra graviditeten drömde jag EN gång innan RUL att det var en pojke (har i båda graviditeterna drömt väldigt lite om barnet) och kände mig då ganska säker på att det var just en pojke, vilket det också var.

Den här gången har jag också drömt EN gång om bebis, men då var det så tydligt en hen. :confused: Vet inte hur jag ska tolka det riktigt? O_o:p
 
Beklagar sorgen! :( Mysigt med RUL dock, vi har vårat på fredag och jag längtar så! Är så nyfiken på om det är en kille eller en tjej därinne. Förra graviditeten drömde jag EN gång innan RUL att det var en pojke (har i båda graviditeterna drömt väldigt lite om barnet) och kände mig då ganska säker på att det var just en pojke, vilket det också var.

Den här gången har jag också drömt EN gång om bebis, men då var det så tydligt en hen. :confused: Vet inte hur jag ska tolka det riktigt? O_o:p

Tack!

Verkar som du vill veta vad det är så jag hoppas att det inte blir som för oss att den inte vill visa;) haha konstiga drömmar alltså:rofl:
 
Tack!

Verkar som du vill veta vad det är så jag hoppas att det inte blir som för oss att den inte vill visa;) haha konstiga drömmar alltså:rofl:

Neeeej, det får inte hända! Då måste vi ha ett extra UL (:D), vi är så otroligt nyfikna och jag tyckte i förra graviditeten att det var så otroligt mycket lättare att knyta an till bebis när han blev en "han" istället för en "hen". :)
 
Neeeej, det får inte hända! Då måste vi ha ett extra UL (:D), vi är så otroligt nyfikna och jag tyckte i förra graviditeten att det var så otroligt mycket lättare att knyta an till bebis när han blev en "han" istället för en "hen". :)

Tycker jag med! min sambo vill egentligen inte veta men jag vill så han får reda på det också. Sist var jag bombsäker på en tjej tills det visade sig vara en kille på RUL så denna gången gissar jag inte. Hoppas mest att det bara är 1! Pga ålder är risken för tvillingar högre.

Det bubblar rätt bra i magen numer, är nog kombinerat tarmar men jag känner även bebis en del. Kände tidigt sist också, bär bebis rätt högt och långt fram.
 
Neeeej, det får inte hända! Då måste vi ha ett extra UL (:D), vi är så otroligt nyfikna och jag tyckte i förra graviditeten att det var så otroligt mycket lättare att knyta an till bebis när han blev en "han" istället för en "hen". :)

Precis lika för mig och min man, från att inte ha knutit an till ”den” inne i magen och inte vågat planera har vi sedan vi fick veta att det är en tjej verkligen börjat smälta att vi faktiskt ska bli föräldrar, vi pratar med henne och gör upp planer för hennes ankomst :love:

Imorgon v. 23 och idag 14:e sjukdomsdagen och jag börjar bli rejält trött på detta. Så extremt yrslig och matt så jag knappt klarar av att ta mig till köket utan att lägga mig på golvet på vägen. Allt pekar på en viros som jag har svårare att bekämpa nu när immunförsvaret är sämre, jag som vanligtvis aldrig är sjuk :cool:
Längtar efter att kunna ta i alla fall en liten promenad i friska luften med hundarna men just nu känns det lååångt borta..
 
Bara halvägs i graviditeten och jag har redan ångest hur man ska lägga upp det med föräldradagar :banghead:.
Man vill ju inte låta barnet börja förskola hur tidigt som helst samt att man vill ju ha lite föräldradagar kvar när barnet blir större. Samtidigt måste man ju få ihop det ekonomiskt...
Får avsätta lite tid att sitta och prata igenom med sambon.
Och chefen har redan varit på mig och undrat hur länge jag funderar på att vara borta, så hon vet hur hon ska planera med ersättare. Inte så lätt att svara på redan :confused:
 
Bara halvägs i graviditeten och jag har redan ångest hur man ska lägga upp det med föräldradagar :banghead:.
Man vill ju inte låta barnet börja förskola hur tidigt som helst samt att man vill ju ha lite föräldradagar kvar när barnet blir större. Samtidigt måste man ju få ihop det ekonomiskt...
Får avsätta lite tid att sitta och prata igenom med sambon.
Och chefen har redan varit på mig och undrat hur länge jag funderar på att vara borta, så hon vet hur hon ska planera med ersättare. Inte så lätt att svara på redan :confused:

Överlag så tycker jag inte man behöver spara allt för mycket. Det är svårt att ta 6-7v ledigt väl tillbaka. Om man går omlott går det att få rätt långa somrar ändå.
 
Behöver få lite input från andra gravida känner jag. Kommer nästa vecka (vecka 16) åka iväg med några kompisar och de har föreslagit långfärdsåkning med skridskor. Jag har inte åkt skridskor på säkert 10 år och blir osäker på om det är en bra idé att ge mig på det nu, men vill samtidigt inte vara mesig. Rider ju fortfarande och tränar styrketräning men där känner jag mig bekväm. Hur hade ni gjort?
 
Behöver få lite input från andra gravida känner jag. Kommer nästa vecka (vecka 16) åka iväg med några kompisar och de har föreslagit långfärdsåkning med skridskor. Jag har inte åkt skridskor på säkert 10 år och blir osäker på om det är en bra idé att ge mig på det nu, men vill samtidigt inte vara mesig. Rider ju fortfarande och tränar styrketräning men där känner jag mig bekväm. Hur hade ni gjort?

Jag hade gjort det men tagit det lugnt om jag känt mig osäker under själva åkningen. Jag skulle även använda stavar som extrastöd. Det finns ju de som är superduktiga på att åka långfärdsskridskor och då går det riktigt fort, jag hade inte hängt på i deras tempo isåfall ;)
 
@Klura har inte åkt långfärdsskridskor så många gånger i mitt liv men man står relativt stadigt och kommer snabbt in i åkningen, svårigheten är att lära sig stanna så ”lagom fart” i början är att rekommendera :D
 
Igårkväll kände jag det sparka i magen. Så lustigt, har ju haft lite svårt att känna andra rörelse men de här små sparkarna kändes väldigt tydligt och plötsligt så hela jag ryckte till lite först :up:.

Halsbränna smyger sig på ibland :down:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 140
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 962
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 189
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp