Sommarföräldrar 2019

@Energi
"Kanske sparkar den mot din rygg – då känner du den inte. Det är först efter vecka 26 som du bör känna av bebisen ett par gånger per dygn."

Förstår att du är orolig, men det är säkert ingen fara.
 
Idag har jag inte känt några rörelser alls = är hysteriskt rädd.

Tror inte du behöver vara det😊 tycker också att det är ganska stora skillnader i rörelser och styrka från dag till dag och tror det är ganska normalt😊 men förstår ändå att du blir orolig, man vill ju inte att det skall hända något!

Var på v.20-information hos min barnmorskemottagning i fredags och hon pratade väldigt mycket om just det här med rörelser. Hon var väldigt noga med att säga att det är så individuellt hur mycket man känner och när! Hon sa att man från v 24/25 kan börja lära känna bebisens rörelsemönster men att det återigen kan skilja sig mycket från person till person. Hon lyfte problematiken som finns kring rörelser och hur vi gravida pratar om det på ett annat sätt nu mot hur man gjorde för och att det skapar en oro som inte alltid är nödvändig (sociala medier är en stor bov i detta). Nu är jag lyckligt lottade som både har min moderkaka i bakvägg och får känna av rörelser i olika former dagligen så kan inte riktigt sätta mig in i hur det är att inte känna😕 men jag tror att allt är bra med din lilla bebis:heart
 
Tror inte du behöver vara det😊 tycker också att det är ganska stora skillnader i rörelser och styrka från dag till dag och tror det är ganska normalt😊 men förstår ändå att du blir orolig, man vill ju inte att det skall hända något!

Var på v.20-information hos min barnmorskemottagning i fredags och hon pratade väldigt mycket om just det här med rörelser. Hon var väldigt noga med att säga att det är så individuellt hur mycket man känner och när! Hon sa att man från v 24/25 kan börja lära känna bebisens rörelsemönster men att det återigen kan skilja sig mycket från person till person. Hon lyfte problematiken som finns kring rörelser och hur vi gravida pratar om det på ett annat sätt nu mot hur man gjorde för och att det skapar en oro som inte alltid är nödvändig (sociala medier är en stor bov i detta). Nu är jag lyckligt lottade som både har min moderkaka i bakvägg och får känna av rörelser i olika former dagligen så kan inte riktigt sätta mig in i hur det är att inte känna😕 men jag tror att allt är bra med din lilla bebis:heart

+ 1, Min barnmorska var också noga med att poängtera detta med fosterrörelser.

Jag förstår att det kan vara skönt att ventilera sin oro här, men jag skulle uppskatta om vi kan bespara varandra att fokusera på dessa i inläggen utan fokusera på att vi alla faktiskt väntar bebis :)

V. 22 nu och jag har varit iväg på semester, såklart med ett dundervirus i kroppen som har gjort mig mestadels sängliggande under resan.. försenade och ändrade flyg med extra mellanlandningar hit var en riktig pina, och idag är det totalt snökaos och jag fasar för hemvägen idag :nailbiting: jag har fortfarande en liten mage men den växer och börjar ändra form, mina magmuskler håller på att säras och det är inte skönt när man hostat som en dåre.. Börjar kunna kommunicera med tjejen och får ibland buffar tillbaka vilket är så mysigt :love:
 
V 19 här, ska på ultraljud om några dagar, känns kul! Jag mår bra, kan nån gång ibland få för mig att jag känner något i magen men absolut inget tydligt.

Håller förövrigt med @bigwig angående fosterrörelser, förstår också att det är skönt att ventilera men skulle också uppskatta om vi kanske kan sluta fokusera så mycket på det i tråden och oroa varandra.
 
Jag kan förstå att det är jobbigt att höra på andras (mitt) ältade och oro så jag väljer att lämna tråden, eftersom oro och ältande är vad min graviditet består av.

Lycka till alla!
 
Tråkig stämning här. :(. Självklart ska man vara glad och se fram emot sitt barn. Men det finns dagar och stunder av oro, och det är såklart viktigt att man får ur sig det. Det går snabbt att bläddra förbi saker man inte vill läsa och man kan ignorera andra användare om man vill det. Lyckost er som inte behövt ha missfall och slippa känna den oron det ger i framtiden, eller kan bortse från den.

Jag tycker att det är tråkigt om du känner att du behöver lämna @Energi. Om du vill så får du gärna uppdatera mig hur det går via pm, det skulle jag uppskatta. Och du får vara hur orolig och älta så mycket du vill :heart
 
Vi fick en Letter board i julklapp av sambons faster. Blev rätt självklart vad vi skulle skriva där. :)
20190203_152229.jpg
 
@Klura
Haha. Jag hade ett annat användarnamn förr, men eftersom jag kände några IRL med det användarnamnet så bytte jag när jag började skriva här om att skaffa barn och inte ville att nån skulle veta. Mitt "hemliga" användarnamn blev då Under en sten (om någon annan missat :p)
 
Jag kan förstå att det är jobbigt att höra på andras (mitt) ältade och oro så jag väljer att lämna tråden, eftersom oro och ältande är vad min graviditet består av.

Lycka till alla!

Inte behöver du väl lämna tråden för det :) Om det är det din graviditet består av ändrar jag mig gärna och tycker att du ska få skriva om det såklart. Jag kan välja att inte läsa om det om jag tycker att det smittar av sig.
 
Tråkig stämning här. :(. Självklart ska man vara glad och se fram emot sitt barn. Men det finns dagar och stunder av oro, och det är såklart viktigt att man får ur sig det. Det går snabbt att bläddra förbi saker man inte vill läsa och man kan ignorera andra användare om man vill det. Lyckost er som inte behövt ha missfall och slippa känna den oron det ger i framtiden, eller kan bortse från den.

Jag tycker att det är tråkigt om du känner att du behöver lämna @Energi. Om du vill så får du gärna uppdatera mig hur det går via pm, det skulle jag uppskatta. Och du får vara hur orolig och älta så mycket du vill :heart

Bara för att man inte varit med om ett missfall själv behöver inte det betyda att man inte har erfarenhet av det på annat sätt och kan relatera. Jag tar hand om patienter med missfall på mitt jobb vilket är riktigt jobbigt, framförallt när man är gravid själv. Så bortse från det kan jag absolut inte och jag oroar mig också vilket jag tror de flesta gör någon gång i en graviditet. Förminskar inte andras oro på något sätt.
 
Förminskar inte andras oro på något sätt.

Det gör jag inte, det är din tolkning.
Som du såg så skrev jag att det finns dagar av stunder av oro, och då menade jag ju inte bara de som haft missfall. Jag förstår att man kan vara sjukt orolig ändå. Vissa kan såklart känna det värre än andra och hantera det på olika sätt.
 
Jag kan förstå att det är jobbigt att höra på andras (mitt) ältade och oro så jag väljer att lämna tråden, eftersom oro och ältande är vad min graviditet består av.

Lycka till alla!

Jag hoppas att du väljer att återkomma och självklart får du för min del skriva om precis vad du vill :heart
 
Det gör jag inte, det är din tolkning.
Som du såg så skrev jag att det finns dagar av stunder av oro, och då menade jag ju inte bara de som haft missfall. Jag förstår att man kan vara sjukt orolig ändå. Vissa kan såklart känna det värre än andra och hantera det på olika sätt.

Det var det här stycket som gjorde att jag svarade som jag gjorde: ”Lyckost er som inte behövt ha missfall och slippa känna den oron det ger i framtiden, eller kan bortse från den.”
 
Det var det här stycket som gjorde att jag svarade som jag gjorde: ”Lyckost er som inte behövt ha missfall och slippa känna den oron det ger i framtiden, eller kan bortse från den.”

Jag tror ju inte att det är en slump att jag och energi vart dom som nojjat mest i den här tråden.
Det sätter spår.
När jag var på RUL och innan vi fick bebisen så var allt jag kunde tänka på den gången då vi var på ultraljud och fostret inte levde.
 
Jag tror ju inte att det är en slump att jag och energi vart dom som nojjat mest i den här tråden.
Det sätter spår.
När jag var på RUL och innan vi fick bebisen så var allt jag kunde tänka på den gången då vi var på ultraljud och fostret inte levde.

Full förståelse och som jag skrev till Energi så ändrar jag mig såklart om det är så att ni känner ett behov av att skriva av er om det i tråden. Det jag menade var bara att er oro kanske smittar av sig men jag väljer från och med nu att bläddra förbi om jag känner mig triggad :)
 
Jag tycker man ska kunna skriva om allt här, och hade inte reflekterat över att det var negativ stämning här innan någon skrev, men håller med när jag fått tänka efter lite. Så himla svårt att veta var gränsen går för när det blir onyttigt, min sambo tycker nog redan det för han har sagt åt mig att sluta läsa på buke 🤫.

För min del får alla skriva om vad de vill men tycker man också ska respektera ifall någon blir triggad och mår dåligt av det, svår balans. Samtidigt känner jag att depression under och efter graviditet är vanligt och det är viktigt att kunna lufta sina tankar någonstans.

Kanske kan det skapas en tråd där man kan nojja helt fritt? Jag skriver ju också en hel del sådana inlägg.
 
Inte behöver du väl lämna tråden för det :) Om det är det din graviditet består av ändrar jag mig gärna och tycker att du ska få skriva om det såklart. Jag kan välja att inte läsa om det om jag tycker att det smittar av sig.

Tack, men dels vill jag självklart inte trigga andra och dels blev jag rätt ledsen. Det är nog mina hormoner som gör det men det känns inte längre som en plats där jag kan vara öppen med min oro och mitt mående. Då känns det bättre att lämna.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
11 901
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 591
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 151
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 352
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp