Sommarföräldrar 2019

Ett stycke magbild från idag, som synes v 28+3. Känns som att jag har ganska så liten mage än sålänge om jag jämför med andras magbilder. Å andra sidan beror det ju mycket på kroppsbyggnad osv :).
27509


Igår följde jag med min syster på bytesmarknad som anordnades i stan. Jag har (tyvärr) alltid varit ganska skeptisk mot begagnade kläder och så, men gick utanför min comfort zone och kom hem med ett gäng bodys, byxor och en pyjamas med styckpris på mellan 5-30 kr :up:.
Idag var min bror och hans tjej på ultraljud och lillkusin är beräknad till den 21/8, på dagen två månader efter våran :laugh:.
På torsdag ska vi alla tillsammans på en förlossningsföreläsning som hålls av två barnmorskor som jobbar på förlossningen på "mitt" sjukhus. Ska bli väldigt spännande :).
 
@underensten Jag har definitivt större mage ön dig, den har fullkomligt exploderat de senaste veckorna 😄

Nu har vi äntligen fått tag i den syskonvagn vi ville ha. Det var inte helt enkelt om man inte bodde i Stockholmsområdet... Ska hämta den under veckan :)
 
@Guldaskig
Jag kanske tar igen det längre fram :p.
Å andra sidan kanske det betyder att jag inte får någon bamsebebis, så det är ju lite posetivt. Min lille vägde nått på 900g (kommer inte ihåg exakt) när jag var inne på kontroll för minskade fosterrörelser och förväntad vikt var 1,1 kg då så är nog inte så stor. Än :D.

Vad blir det för vagn?
 
@Guldaskig
Jag kanske tar igen det längre fram :p.
Å andra sidan kanske det betyder att jag inte får någon bamsebebis, så det är ju lite posetivt. Min lille vägde nått på 900g (kommer inte ihåg exakt) när jag var inne på kontroll för minskade fosterrörelser och förväntad vikt var 1,1 kg då så är nog inte så stor. Än :D.

Vad blir det för vagn?

Nej det går nog inte att avgöra alls :) BM tyckte jag var relativt normalstor förra graviditeten och trodde bebis skulle väga runt 3500 g. Bebis vägde 4200 (eller var det 4300?) haha!

En Donkey Duo.
 
@underensten fin:love:

@Guldaskig håller med om att det känns som magen helt plötsligt blivit väldigt stor o otymplig:o men kollad på en bild från i helgen o då ser den inte så stor ut.. hmm.. men senaste dagarna har varit tunga och kroppens känns trött. Antar att det är någon tillväxtfas☺
 
@Guldaskig
Jag kanske tar igen det längre fram :p.
Å andra sidan kanske det betyder att jag inte får någon bamsebebis, så det är ju lite posetivt. Min lille vägde nått på 900g (kommer inte ihåg exakt) när jag var inne på kontroll för minskade fosterrörelser och förväntad vikt var 1,1 kg då så är nog inte så stor. Än :D.

Vad blir det för vagn?

Jag tycker tvärtom, stor bebis är att föredra. De är liksom rejälare, oftare starkare i nacke och kropp och piggare väl ute.
Jag är betydligt större redan nu i v24+6. Har iofs haft barn innan, det märks skillnad denna gång. Plus har moderkakan i framkant och gör som sagt stora barn.
 
Jag tycker tvärtom, stor bebis är att föredra. De är liksom rejälare, oftare starkare i nacke och kropp och piggare väl ute.
Jag är betydligt större redan nu i v24+6. Har iofs haft barn innan, det märks skillnad denna gång. Plus har moderkakan i framkant och gör som sagt stora barn.

Ja, sen blir det väl mer tryck ut med en stor också. Tyngdlagen hjälper väl till lite också. Vi får se vad det blir för en :).
Jag har också moderkaka i framkant.
 
Ja, sen blir det väl mer tryck ut med en stor också. Tyngdlagen hjälper väl till lite också. Vi får se vad det blir för en :).
Jag har också moderkaka i framkant.

Min poäng är att det är tråkigt med hetsen om små magar. Det är lite man kan göra för att påverka det och tex bristningar men ändå är alla så himla hetsiga på det. "hej tjockis" säger man inte till nån som inte är gravid och jag fattar inte behovet av att kommentera nån annans storlek på magen?
 
Min poäng är att det är tråkigt med hetsen om små magar. Det är lite man kan göra för att påverka det och tex bristningar men ändå är alla så himla hetsiga på det. "hej tjockis" säger man inte till nån som inte är gravid och jag fattar inte behovet av att kommentera nån annans storlek på magen?

Det där är ett intressant fenomen. När en blir gravid är det plötsligt fritt fram att rakt ut kommentera hur någon ser ut. Sjukt märkligt och SJUKT provocerande!
 
Min poäng är att det är tråkigt med hetsen om små magar. Det är lite man kan göra för att påverka det och tex bristningar men ändå är alla så himla hetsiga på det. "hej tjockis" säger man inte till nån som inte är gravid och jag fattar inte behovet av att kommentera nån annans storlek på magen?

Har alls inte menat det som nått posetivt att min mage är "liten". Jag hade gärna haft lite större mage. Bara funderat på att min ser så liten ut jämfört med många andra. Men jag har några kilon övervikt från början, så då blir magen inte lika utstickande heller.
Det om att bebisen inte är så stor var mest lite svammel :).
 
Det där är ett intressant fenomen. När en blir gravid är det plötsligt fritt fram att rakt ut kommentera hur någon ser ut. Sjukt märkligt och SJUKT provocerande!

Ja det är märkligt. För ökad vikt och stor mage är aldrig positivt i vår värld men nu får man gärna kommentera det av nån anledning.
 
Min poäng är att det är tråkigt med hetsen om små magar. Det är lite man kan göra för att påverka det och tex bristningar men ändå är alla så himla hetsiga på det. "hej tjockis" säger man inte till nån som inte är gravid och jag fattar inte behovet av att kommentera nån annans storlek på magen?

Och jag som har en liten mage tycker ju iof att det är väldigt smidig, men är hela tiden orolig för om bebis verkligen växer som den ska, så hade gärna haft lite större. Men å andra sidan hade jag väl hittat något annat att oroa mig för då. Aldrig är man nöjd:)
 
Jag tycker inte liten mage framställs som positivt. Får hela tiden kommentarer om hur liten mig mage är, att det knappt syns att jag är gravid osv. Men folk har väl åsikter oavsett storlek på mage..
 
Ja det är märkligt. För ökad vikt och stor mage är aldrig positivt i vår värld men nu får man gärna kommentera det av nån anledning.

Och ta på andras magar bara sådär :crazy:.

@Bee
Jag håller helt med dig där, känner lite så också. Nu fick jag ju bekräftelse att allt såg ok ut när jag var inne för minskade fosterrörelser, annars hade jag ju funderat mer antagligen.

Jag som är förstföderska är ju också lite fascinerad av den växande magen, även om det är smidigt att den inte är större. Efter 25 när jag går hem på gravpenning får den gärna börja växa lite mer :D
 
Ikväll har jag gosat med en av mina närmaste vänners 4-månaders bebis. Jag vet inte om det är mina gravidhormoner som kickar in, eller om han på riktigt är världens sötaste bebis :love: (än sålänge förstås ;)).

Fick en hård kick på revbenen förut som överraskade mig så jag hoppade till :laugh:.

Och jag upptäckte efter dusch att jag börjar få en svag sån där hormonrand på magen, linea nigra, vilket jag tycker är lite charmigt ☺.
 
@Klura
Få se nu :idea:
* Barnvagn (ska köpa till sommarsuflett)
* Skötbord, skötbordsunderlägg
* Två filtar
* Kläder (strumpor, byxor, bodys, pyjamas, mössor) i strl 50-62. Lite osäker på mängd just nu. Bodys kanske mellan 5-10 st per storlek
* Babyskydd
* Babysitter
* Babynest
* Gåbord
* Amningskudde
* Badbalja
* Snuttefilt, skallra, gosedjur
* Skötväska
* Lakan
* Spjälsäng
* Babygym
* Termometer

Blandat av köpt (nytt och begagnat), fått, lånat (babyskydd).

Ska köpa kuddar, babyvakt, fler filtar och så blöjor, våtservetter osv till omvårdaden.

Hm, vad har jag missat? :confused:
 
@Klura
Få se nu :idea:
* Barnvagn (ska köpa till sommarsuflett)
* Skötbord, skötbordsunderlägg
* Två filtar
* Kläder (strumpor, byxor, bodys, pyjamas, mössor) i strl 50-62. Lite osäker på mängd just nu. Bodys kanske mellan 5-10 st per storlek
* Babyskydd
* Babysitter
* Babynest
* Gåbord
* Amningskudde
* Badbalja
* Snuttefilt, skallra, gosedjur
* Skötväska
* Lakan
* Spjälsäng
* Babygym
* Termometer

Blandat av köpt (nytt och begagnat), fått, lånat (babyskydd).

Ska köpa kuddar, babyvakt, fler filtar och så blöjor, våtservetter osv till omvårdaden.

Hm, vad har jag missat? :confused:

En bärsele/sjal kanske? Det hade iaf vi väldig nytta av :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 750
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 556
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 141
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 349
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp