Sommarföräldrar 2019

Såg att vi fick en påminnelse från moderator om att diskutera sjalar och bärselar i en egen tråd - jag ska inte fördjupa mig något vidare i detta, jag ska bara säga att det är så individuellt. Jag och mannen har ju såklart samma bebis (:p) i vår 14-månaders, för mig och bebis fungerade sjal super, sele mindre bra och för mannen och bebis var det precis tvärtom. Kanske lite dyrt att investera i både sele och sjal och helt ärligt har vi inte använt någon av dom sådär överdrivet mycket, men jag är ändå glad att vi haft dom. :)

Jag går in i vecka 28 idag och känner noll lust att förbereda inför bebis ankomst. Jag hade aldrig någon lust att "boa" i förra graviditeten heller, men då var jag i alla fall pepp på att handla kläder. Inte ens det är jag denna gång. :grin:
 
Usch, var vaken nästan hela natten med hemsk halsbränna som till slut ledde till att jag kräktes på morgonkvisten :crazy: Första gången i hela mitt liv som jag kräkts, kan verkligen inte minnas att jag någonsin gjort det. Inte roligt hur som helst. Någon som har några bra tips mot halsbrännan?

Fick rekommenderat Gaviscon på Apoteket, så köpte på mig det idag och ska prova ikväll. Känner mig tveksamt inställd till tuggtabletter (blä) men vad gör man inte..

Annars mår jag ganska bra, fogarna gör dock rätt ont och två dagar på Göteborg horse show var kanske inte jättebra för dom - men det var roligt för psyket. Hur mår ni andra nu och vilken vecka är ni i? :) Jag är i 27+5.
 
Usch, var vaken nästan hela natten med hemsk halsbränna som till slut ledde till att jag kräktes på morgonkvisten :crazy: Första gången i hela mitt liv som jag kräkts, kan verkligen inte minnas att jag någonsin gjort det. Inte roligt hur som helst. Någon som har några bra tips mot halsbrännan?

Fick rekommenderat Gaviscon på Apoteket, så köpte på mig det idag och ska prova ikväll. Känner mig tveksamt inställd till tuggtabletter (blä) men vad gör man inte..

Annars mår jag ganska bra, fogarna gör dock rätt ont och två dagar på Göteborg horse show var kanske inte jättebra för dom - men det var roligt för psyket. Hur mår ni andra nu och vilken vecka är ni i? :) Jag är i 27+5.
För mig har bara omeprazol funkat.
 
Usch, var vaken nästan hela natten med hemsk halsbränna som till slut ledde till att jag kräktes på morgonkvisten :crazy: Första gången i hela mitt liv som jag kräkts, kan verkligen inte minnas att jag någonsin gjort det. Inte roligt hur som helst. Någon som har några bra tips mot halsbrännan?

Fick rekommenderat Gaviscon på Apoteket, så köpte på mig det idag och ska prova ikväll. Känner mig tveksamt inställd till tuggtabletter (blä) men vad gör man inte..

Annars mår jag ganska bra, fogarna gör dock rätt ont och två dagar på Göteborg horse show var kanske inte jättebra för dom - men det var roligt för psyket. Hur mår ni andra nu och vilken vecka är ni i? :) Jag är i 27+5.

Jobbigt! Jag mår bra, red dressyrlektion idag och var lite nervös för hur det skulle gå då magen börjar bli lite i vägen. Men gick bra! Hoppas man slipper halsbränna 😫.
Vecka 24 idag
 
@Skuggviol
Håller med de andra, bara Omeprazol som funkat bra på mig.

Jag är i v 29+3 idag. Mår väldigt bra. Börjar få lite ont i fötterna efter några timmar på jobbet och tycker det börjar bli lite småjobbigt att göra vissa arbetsuppgifter där jag behöver typ krypa på golvet bara. Men är bara två veckors jobb kvar innan jag går hem på gravidpenning.
 
Usch, var vaken nästan hela natten med hemsk halsbränna som till slut ledde till att jag kräktes på morgonkvisten :crazy: Första gången i hela mitt liv som jag kräkts, kan verkligen inte minnas att jag någonsin gjort det. Inte roligt hur som helst. Någon som har några bra tips mot halsbrännan?

Fick rekommenderat Gaviscon på Apoteket, så köpte på mig det idag och ska prova ikväll. Känner mig tveksamt inställd till tuggtabletter (blä) men vad gör man inte..

Annars mår jag ganska bra, fogarna gör dock rätt ont och två dagar på Göteborg horse show var kanske inte jättebra för dom - men det var roligt för psyket. Hur mår ni andra nu och vilken vecka är ni i? :) Jag är i 27+5.

Håller med om omeprazol:up:

Mår fortfarande väldigt bra! Hoppas ja inte jinxar något nu:o känner av lite svullnad i fötterna vissa dagar men inte så det påverkar mig speciellt mycket. Och jag är VARM! Jag som annars är ganska frusen av mig och gärna sover fullt inbäddad i täcket vill helst slipps ha det i närheten av mig. 🙄

Vi har inte köpt så mycket än. Vagn, babyskydd +Isofix och lite kläder. Har däremot fått lite saker av några vänner vilket är tacksamt☺

Är i v 28+3 o har besök hos BM på fredag☺ därefter ska vi dit varannan vecka, känns som tiden går otroligt fort nu! 😳

Och just det! Det räckte inte med fyra bröllop i sommar, i veckan kom den femte inbjudan:angel:
 
Varit inne på babyproffsen idag för att hämta ut min babybox och köpt lite småsaker. Så mycket fint där :love:. Dock lite väl saftiga priset på det mesta.
Kom hem med:
Sommarsuflett till barnvagnen (halva priset :up:)
Överdrag till babynestet (fått ett rosa av kompisar, lite tråkigt om det blir en kille samt bra att kunna tvätta smidigt. Också halva priset :up:)
Rätt start kudde till spjälsäng samt ett vitt örngott till.
Candide pandakudde tänkt till barnvagnen.
Ljusgrå gallerfilt.
Muslinfilt från elodie details.

Lite roligt att den känslan jag fått av att gå i en hästbutik nu kan uppenbara sig i en babybutik, tiderna förändras :D
 
Jag har inte börjat handla något än till bebis. Men jag har mycket tid kvar, snart v 22. Har en hel del saker kvar från barn nr 1. Sen ska jag få lite saker från en i släkten 😊 min foglossning är fortfarande jobbig. Jag kan gå bra nu men det känns som jag blivit misshandlad ordentligt runt hela bäckenet. Värker som tusan. Barnmorskebesök i veckan, har ett extra inbokat pga jag ligger lite högre i blodtryck.
 
Varit inne på babyproffsen idag för att hämta ut min babybox och köpt lite småsaker. Så mycket fint där :love:. Dock lite väl saftiga priset på det mesta.
Kom hem med:
Sommarsuflett till barnvagnen (halva priset :up:)
Överdrag till babynestet (fått ett rosa av kompisar, lite tråkigt om det blir en kille samt bra att kunna tvätta smidigt. Också halva priset :up:)
Rätt start kudde till spjälsäng samt ett vitt örngott till.
Candide pandakudde tänkt till barnvagnen.
Ljusgrå gallerfilt.
Muslinfilt från elodie details.

Lite roligt att den känslan jag fått av att gå i en hästbutik nu kan uppenbara sig i en babybutik, tiderna förändras :D

Kul! Gallerfilt tyckte jag var toppen. Hade du också en superviking? Jag velar mellan om sommarsuflett kommer vara det bästa ever eller helt värdelöst :D
 
Har åkt på magsjuka 👎 blä. Blir så orolig att det kan vara bakterier som kan vara skadliga för bebisen.

Stackare, jag var magsjuk i förra veckan och det är verkligen inte roligt! Huah. Krya på dig!

Idag har jag gjort glukosbelastningen. Är ju ingen hit det där tycker jag, men det såg bra ut i alla fall så jag behöver varken lägga om kosten eller utredas vidare. Skönt! Det hjälper mig att ha en ettåring hemma, det gör det svårare att nattäta och ger mig mer motion än i förra graviditeten. :angel:
 
Har åkt på magsjuka 👎 blä. Blir så orolig att det kan vara bakterier som kan vara skadliga för bebisen.

Du behöver inte vara orolig för bebis skull, men för din egen hoppas jag att det går över snabbt!

Nu är föräldrautbildningen över för vår del. Fullärd inför föräldraskapet är att ta i (och det är såklart att man inte blir genom att bara gå f.utb.) men både jag och min man har ändå uppskattat tillfällena och gruppen. Mycket fokus på förlossningen, jag hade önskat lite mer om första tiden som föräldrar.

Märker att det inte är ett litet foster som sparkar i magen längre utan ett ganska så stort barn, hela magen flyger åt alla håll och kanter 😂 men är verkligen tacksam över rörelserna även fast det ibland kan vara svårt att koncentrera sig på arbetet eller sova när hon röjer runt :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
12 732
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 909
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 238
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 478
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp