Sommarföräldrar 2019

Ja, välkommen @kolfinnur!

Igår kväll trodde jag nästan att det var på gång. Bollade det lite i en mammagrupp jag är med i på fb och där var det flera som tyckte att jag skulle ringa in. Jag ville dock inte ropa varg och det kändes inte fullt ut som skarpt läge ändå, så jag avvaktade och tur var det för än har det inte kommit någon bebis. :p Vill helst inte att hon ska komma såhär tidigt (är i vecka 35 + 0 idag), för då finns det risk att vi blir kvar på bb och det skulle kännas väldigt jobbigt att bli ifrån sonen som är 16 månader längre än nödvändigt.
 
Ja, välkommen @kolfinnur!

Igår kväll trodde jag nästan att det var på gång. Bollade det lite i en mammagrupp jag är med i på fb och där var det flera som tyckte att jag skulle ringa in. Jag ville dock inte ropa varg och det kändes inte fullt ut som skarpt läge ändå, så jag avvaktade och tur var det för än har det inte kommit någon bebis. :p Vill helst inte att hon ska komma såhär tidigt (är i vecka 35 + 0 idag), för då finns det risk att vi blir kvar på bb och det skulle kännas väldigt jobbigt att bli ifrån sonen som är 16 månader längre än nödvändigt.

Jag får också känslan av att det blir tidigare denna gång, det blir det oftast men inte riktigt så tidigt. Tror det är att man dels känner igen tecknen och dels att ens kropp är ...mer förberedd liksom. Så här tydligt kände jag inte att barn nr 1 sjönk tex
 
Jag får också känslan av att det blir tidigare denna gång, det blir det oftast men inte riktigt så tidigt. Tror det är att man dels känner igen tecknen och dels att ens kropp är ...mer förberedd liksom. Så här tydligt kände jag inte att barn nr 1 sjönk tex

Tror också det. Den här gången vet man ju också vad som är ”på riktigt” (dvs riktiga förvärkar) och vad som inte är det (kraftiga sammandragningar). Känns skönt att det har lugnat sig för min del igen, jag ser gärna att hon stannar där inne i två veckor till i alla fall. Barnmorskan var osäker på om vi skulle hinna ses en gång till, jag är inbokad på besök 13/6 och är då i vecka 37+6. Vet inte riktigt vad hon hade för belägg för det dock, det är väl bara en känsla. 😅
 
Den här veckan gör jag i ordning allting på jobbet inför bebis ankomst. Jag kommer att jobba på så länge hon är på insidan, men det känns skönt att ha allting färdigt så får hon komma när hon kommer. Drömmer jättemycket om att jag föder henne nu så kanske är det något på gång snart, i vart fall förbereder sig kroppen. :)
 
Härligt att det börjar närma sig för vissa nu! Känns fortfarande långt bort för mig. Jag mår fortfarande bra, märker inte av magen mycket och bebis är väldigt lugn där inne. Har dock börjat vakna kl 4 varje natt, lite störigt.
 
Den här veckan gör jag i ordning allting på jobbet inför bebis ankomst. Jag kommer att jobba på så länge hon är på insidan, men det känns skönt att ha allting färdigt så får hon komma när hon kommer. Drömmer jättemycket om att jag föder henne nu så kanske är det något på gång snart, i vart fall förbereder sig kroppen. :)
Vad lyxigt att kunna göra klart! Jag har insett att jag bara har åtta (eventuellt sju) arbetsdagar kvar, men det trillar in en massa nya saker hela tiden. Jag har dock världens duktigaste medarbetare så de kommer att hantera allt på ett toppensätt när jag är ledig, men vill ju ge dem så bra förutsättningar som möjligt.
 
Härligt att det börjar närma sig för vissa nu! Känns fortfarande långt bort för mig. Jag mår fortfarande bra, märker inte av magen mycket och bebis är väldigt lugn där inne. Har dock börjat vakna kl 4 varje natt, lite störigt.

Jag har också den vakenstunden. Vaknar av att sonen vill amma, men sen tar det typ en timme innan jag somnar. Sjukt ovärt! :down:
 
Vad lyxigt att kunna göra klart! Jag har insett att jag bara har åtta (eventuellt sju) arbetsdagar kvar, men det trillar in en massa nya saker hela tiden. Jag har dock världens duktigaste medarbetare så de kommer att hantera allt på ett toppensätt när jag är ledig, men vill ju ge dem så bra förutsättningar som möjligt.

Ja, jätteskönt! Jag kommer dock fortsätta jobba 60 % när hon är här då jag är egen och inte riktigt kan checka ut helt, men då kommer jag jobba hemifrån så jag kommer i alla fall gå hem ett tag. :)
 
Jag var dum nog att ge mig på att kratsa hovarna på ungponnyn igår. Det skulle jag nog låtit bli för det smärtade till i ryggen så benen vek sig och efter det hugger det till så fort jag böjer mig framåt, sitter snett eller lyfter något. Väldigt irriterande när jag är själv hemma med en 20 månaders på dagarna som inte alltid gör som mamma vill :meh:

Nu börjar jag verkligen se fram emot att vara ickegravid och kunna äta och röra mig som jag vill utan att få en rejäl halsbränna och ont i kroppen. Mindre än 9 veckor kvar till bf nu :)
 
11 dagar kvar till BF och första dagen hemma! Veckan är fullplanerad av roliga aktiviteter, idag har jag gått en härlig promenad med hundarna tillsammans med en vän, fikat med en annan kompis och nu sitter jag och får håret fixat hos frisören 😍

Låter helt underbart! Skönt med så få dagar kvar 😍
 
Jag är i vecka 34+5 idag. Har fram tills inatt känt mig märkligt "ogravid", bortsett ifrån att jag är tjock och har en livlig krabat i magen, men inatt hände något. Det gjorde ont och var obekvämt och imorse hade jag riktigt kraftiga förvärkar. Nu när jag har varit igenom en förlossning så vet jag ju hur dom riktiga värkarna ska kännas för mig jämfört med det jag förra gången trodde var förvärkar. Mina riktiga värkar sitter enbart i ryggen och känns väldigt speciella, det jag förra gången trodde var förvärkar var bara kraftiga sammandragningar. Har även haft som en molande mensvärk under fm. Sen släppte det och har inte känts sen dess, men jag är väldigt trött. Tror att kroppen behöver mer vila nu.

Sista jag var hos BM sa hon att hon hoppas att vi hinner ses en gång till innan bebis kommer. Är inbokad 13/6, men har ju inte BF förrän 4/7 så vi borde verkligen hinnas ses tycker jag. :)
Samma här, fram till nu (v35), jag råkade dock ut för en olycka i slutet av februari och var sjukskriven på halvtid hela mars och nästan hela april pga bruten arm, och hade inga tunga arbetsuppgifter utan bara datorarbete, det var rätt tungt att börja jobba "på riktigt" igen i v.30 även om jobbet inte är så tungt och det tunga bara är på halvtid..
Jag har varit rätt rörlig och smidig fram till nu också, ligger precis på mitten på SF-kurvan så magen i sig är ju inte liten men den känns ändå behändig jämfört med andras i samma vecka, så antar att jag har anatomisk tur på ngt vis.

Men jag är överjävla trött på att vara gravid nu, jag vill liksom äga min kropp igen. Totalt avundsjuk på ett sätt på er som väntar andra/tredje osv barnet och som uttryckt att det är sista gången. Ska vi ha fler måste vi nästan bestämma det inom 1-2 år, och jag vill aldrig vara gravid igen ;)
 
11 dagar kvar till BF och första dagen hemma! Veckan är fullplanerad av roliga aktiviteter, idag har jag gått en härlig promenad med hundarna tillsammans med en vän, fikat med en annan kompis och nu sitter jag och får håret fixat hos frisören 😍

Oj nu närmar det sig verkligen för några av oss:o har ni packat BB-väskan än? Vad har ni i den?☺
 
Men jag är överjävla trött på att vara gravid nu, jag vill liksom äga min kropp igen. Totalt avundsjuk på ett sätt på er som väntar andra/tredje osv barnet och som uttryckt att det är sista gången. Ska vi ha fler måste vi nästan bestämma det inom 1-2 år, och jag vill aldrig vara gravid igen ;)

Jag förstår dig precis. Hade exakt samma känsla under min första graviditet. Vi hade tidigt bestämt oss för att försöka få två barn men efter första graviditeten sa min make att om jag inte vill vara gravid en gång till så behöver jag inte eftersom graviditeten varit så jobbig. Nu ville jag ha ett barn till men vill ha dem tätt så perioden av graviditeter och småbarnsår inte drar ut på tiden.

En fördel är att den ena graviditeten sällan är exakt lik den andra. Jag har inte exakt samma problem denna gång som jag hade första graviditeten. Denna gång har jag inte heller tänkt lika mycket på att jag är gravid eftersom första barnet kräver en del uppmärksamhet så jag har annat att tänka på.
 
@Sedär
Packade bb-väskan för typ en vecka sedan. Var sambon som fick panik när jag berättade hur många bebisar som fötts i min facebookgrupp, vissa med BF efter mig :D.

Till mig: Toalettartiklar, bl a lypsyl (hört att man blir torr av läpparna av lustgas) mjukt toapapper. Purelankräm. Amningskupor.
En amningsklänning, tunna sköna byxor och två amningslinnen, en tröja, amningsbhar. Vetekudde.
Till bebis: Två uppsättningar kläder i 50 samt två i 56 (body, byxor, mössa, pyjamas). Filtar.
Till sambon: Tandborste. Ska lägga i nån t-shirt eller skjorta.
En flaska med sugrör.
Och så ska jag slänga i lite snacks.

Tror det var ungefär vad jag fått med.
 
Oj nu närmar det sig verkligen för några av oss:o har ni packat BB-väskan än? Vad har ni i den?☺

Lever i tron om att hon kommer senare än BF så vi har bara skrivit ner vad vi tänker oss att vi ska ha med än så länge 😅
Utöver kläder, hygienartiklar och elektronik har vi tänkt att packa ner:
Sjal (hoppas att det finns någon på BB som kan visa oss hur man gör)
Filtar
Mat och dryck
Tofflor
Babynest och amningskudde i bilen så att vi kan hämta in om behov uppstår
Resorb

Imorgon ska jag åka och handla allt ”bra att ha som nyförlöst/ mamma och till bebis” på apoteket, räknar med en rejäl shoppingtur!
 
Jag förstår dig precis. Hade exakt samma känsla under min första graviditet. Vi hade tidigt bestämt oss för att försöka få två barn men efter första graviditeten sa min make att om jag inte vill vara gravid en gång till så behöver jag inte eftersom graviditeten varit så jobbig. Nu ville jag ha ett barn till men vill ha dem tätt så perioden av graviditeter och småbarnsår inte drar ut på tiden.

En fördel är att den ena graviditeten sällan är exakt lik den andra. Jag har inte exakt samma problem denna gång som jag hade första graviditeten. Denna gång har jag inte heller tänkt lika mycket på att jag är gravid eftersom första barnet kräver en del uppmärksamhet så jag har annat att tänka på.

Och jag har ju haft en totallätt graviditet fysiskt hittills där det eg är först nu i v.35 som jag börjar känna mig begränsad i vardagen och behöver tänka på att jag är gravid mer än när jag är sugen på snus och vin , så den biten kan ju bara bli värre om man gör om det;)
 
@bigwig och @underensten tack för att ni delar med er, känner mig lite vilsen i det här med vad som ska med. Flaska var ett bra tips! Ska komma ihåg det:up: har inte packat något än men tänkte få det gjort i helgen iaf! ☺ Måste däremot göra som @bigwig och ta en shoppingtur på apoteket i dagarna!

Hade besök av svärföräldrar och makens bror med sambo i helgen o helt plötsligt utökades bebisens garderob med det dubbla typ:o tur att vi inte köpt såååå mycket själva:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 085
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 438
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 299
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp