Sommarföräldrar 2019

Jag var dum nog att ge mig på att kratsa hovarna på ungponnyn igår. Det skulle jag nog låtit bli för det smärtade till i ryggen så benen vek sig och efter det hugger det till så fort jag böjer mig framåt, sitter snett eller lyfter något. Väldigt irriterande när jag är själv hemma med en 20 månaders på dagarna som inte alltid gör som mamma vill :meh:

Nu börjar jag verkligen se fram emot att vara ickegravid och kunna äta och röra mig som jag vill utan att få en rejäl halsbränna och ont i kroppen. Mindre än 9 veckor kvar till bf nu :)


Usch, hoppas att du återhämtar dig snabbt! Ja, jag ser också fram emot att ha bebis på utsidan nu. Känns skönt att det här är sista tiden som gravid för mig. Även om jag inte har några större problem som gravid så är det inte heller något jag njuter av. :)
 
Oj nu närmar det sig verkligen för några av oss:o har ni packat BB-väskan än? Vad har ni i den?☺

Jag packade min i helgen. Ska dock komplettera lite dom närmaste veckorna. Jag har med;

Till mig;

- Sköna kläder som inte sitter åt någonstans och som främjar hud mot hud.

- Torrschampo och hårborste

- Eget (mjuuuuuukt!) toapapper

- Dator (för att kolla serier om det blir segdraget. Den här gången kommer vi troligtvis åka hem tidigare än förra men det blir ändå rätt mycket dötid där i början när bebis mest sover och vi hade ingen tv varken i förlossningsrummet eller eftervårdsrummet).

- Godis, eller rättare sagt lakrits. Det här är det viktigaste av allt i bb-väskan, har länge drömt om all lakrits jag ska äta när hon väl är ute och har noggrant valt ut det som ska med. Har handlat på tre olika affärer bara för att få med allt. :p

- Multi-mam och multi-gyn kompresser. Fick tips om det i förra graviditeten men behövde inte använda det då sonen kom med akut snitt (=ej ont i underlivet) och jag ammade med amningsnapp (=inga ömma bröstvårtor).

- Några bindor (på BB Stockholm höll dom med sånt under tiden man var där, kan vara värt att kolla upp dock för det är inte alla som gör det).

- "Snäll" underlivstvål (finns bara sån där standardtvål på förlossningen).

- Amningsinlägg (även fast mjölken lär rinna till hemma) så har jag med några för säkerhetsskull.

- Mobilladdare.

- Tandborste och tandkräm.

Till bebis;

- Två uppsättningar kläder (omlottbody + leggings) i storlek 50 och 56.

- Två mössor

- En mjuk filt

- Extra blöjor (om det skulle hända något i bilen hem, på förlossningen håller dom med det)

- Våtservetter (se ovan)

- babyskydd

Till mannen (det här är inte packat än);

- Några ombyten

- Tandborste

- Energidryck, vanlig dryck, nötter, bars (dom är generellt dåliga på att hjälpa/erbjuda mannen något och det är inte alltid han vill springa ifrån, så snabb energi lättillgängligt är guld värt! Mig var dom duktiga på att passa upp på under förlossningen men jag ville å andra sidan inte ha något.. Fick en milkshake när jag var öppen 8 cm som många andra har beskrivit som himmelriket. Min var vidrig och det allra mesta hamnade i papperskorgen efter en snabb vända i magen :angel:)

Typ så ser vår väska ut. Det är skönt att ha varit med en vända och veta vad man hade användning för och vad som var onödigt. :)
 
Glöm inte hårsnoddar i väskan om du inte har superkort hår :D.
Jag har med eget schampo, duschkräm och underlivstvål. Ser redan fram emot duschen efteråt :laugh:.
Tofflor såklart. Jag använder ju dem nu, så de ligger inte i väskan så hoppas jag inte glömmer dem.
Multigyn kompresser eller xylocain har jag tänkt att skaffa (för ömmande underliv) så det ska jag försöka få med också.

Bra att veta är att vissa förlossningar har förbud mot att ha med nötter med tanke på allergi.
 
12 dagar kvar.... Känns som en evighet 🙈..
Svullen som en jag-vet-inte-vad i händer, vader och fötter. Måste bero på att solen och värmen har gjort entré.

Har haft mensvärk av och till och varje gång så sköljer en våg av förväntan, oro, glädje in. Men ännu inget ihållande, hoppas att det snart kickar igång👏. Komsikomsi bäbis, vi längtar så efter dig❤️
 
Så spännande @Energi. Hoppas du snart får träffa din bebis :heart.

Jag mår fortfarande väldigt bra. Har inga förvärkar/sammandragningar. Räknar med att gå tiden ut och tror säkert jag får gå över minst en vecka
 
Lite uppdatering från mig. Förlossningen har tid för min igångsättning tidigast eftermiddag/kväll, men sen en dryg timme tillbaka har jag börjar få värkar.

Oerhört spännande! Och sjukt att det är så nära nu för många. Hoppas det går bra och att det kommer igång!
 
Här gick vi precis in i vecka 31 så drygt 8 veckor kvar.. 😍
Tycker att den känslan är lite skum, ”datum mässigt” har vi heeeela sommaren framför oss men det är ändå bara drygt 69 dagar, måste vara det att vi är just vuxna som gör att sommaren går så fort?! 😁❤️
 
Lite uppdatering från mig. Förlossningen har tid för min igångsättning tidigast eftermiddag/kväll, men sen en dryg timme tillbaka har jag börjar få värkar.

Jag hör inte i tråden men tjuvkikar och har både läst och svarat i dina trådar, jag håller tummar och tår att du får en, inte bara bra, men fullständig wow-upplevelse av förlossningen och en härlig första tid med bebisen :heart

Lycka till!
 
@Sedär
Packade bb-väskan för typ en vecka sedan. Var sambon som fick panik när jag berättade hur många bebisar som fötts i min facebookgrupp, vissa med BF efter mig :D.

Till mig: Toalettartiklar, bl a lypsyl (hört att man blir torr av läpparna av lustgas) mjukt toapapper. Purelankräm. Amningskupor.
En amningsklänning, tunna sköna byxor och två amningslinnen, en tröja, amningsbhar. Vetekudde.
Till bebis: Två uppsättningar kläder i 50 samt två i 56 (body, byxor, mössa, pyjamas). Filtar.
Till sambon: Tandborste. Ska lägga i nån t-shirt eller skjorta.
En flaska med sugrör.
Och så ska jag slänga i lite snacks.

Tror det var ungefär vad jag fått med.

Glöm inte duschhandduk!

Mvh
Torkade sig med papper första gången
 
Lever i tron om att hon kommer senare än BF så vi har bara skrivit ner vad vi tänker oss att vi ska ha med än så länge 😅
Utöver kläder, hygienartiklar och elektronik har vi tänkt att packa ner:
Sjal (hoppas att det finns någon på BB som kan visa oss hur man gör)
Filtar
Mat och dryck
Tofflor
Babynest och amningskudde i bilen så att vi kan hämta in om behov uppstår
Resorb

Imorgon ska jag åka och handla allt ”bra att ha som nyförlöst/ mamma och till bebis” på apoteket, räknar med en rejäl shoppingtur!

Sheriproct...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
10 991
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 427
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 291
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp