Sommarföräldrar 2019

Varje morgon vaknar jag kl 04 och kan inte somna om förrän framåt 06 när dottern vill gå upp :banghead: Så typiskt!

Va jobbigt:meh: Själv har jag problem med enormt varma fötter😳 har fått köpa kylande liniment som jag smörjer in dem med innan jag lägger mig annars kan jag inte somna:laugh:

I övrigt så känns det verkligen att det börjar närma sig nu, kroppen känns tyngre och jag märker att kroppen och huvudet inte kan samsas kring energinivån:angel:
 
Det börjar ju närma sig för en del nu. Själv har jag bara 23 dagar kvar till BF :o. Men jag räknar med att gå över en vecka minst :D.

Jag mår fortfarande väldigt bra, har dock börjat få problem med yrsel.
Fick nån sorts yrselattack igår, hade varit ute med hunden och satte mig sen i bilen och skulle till min syster men blev varm/illamående/skakig och fick stanna bilen på en bussficka. Trodde jag skulle svimma. Fick ringa sambon som fick köra hem mig.
Idag hade jag besök hos BM. Min ordinare var sjuk och vi skulle egentligen prata förlossning då, men då jag fick ombokning fick jag höra att det skulle vara en vanlig kontroll. Det blev förlossningssnack ändå, det var jag lite oförberedd på och sambon missade detta och jag fick inte med mig de punkterna som jag hade skrivit ner tyvärr. Men jag fick en bra BM ändå som vi hade på föräldragruppen och jag tror jag fick med det mesta jag tänkt på i sammafattningen.
När jag låg på britsen och hon kände på barnet/lyssna på hjärtljud och mätte sf mått så blev jag yr igen så allt var lite svårt att genomföra. Jag har alltså fått besvär av Vena cava. Var lite yr förra gången hos BM på britsen (nått som jag inte nämde för BM då) men annars ligger jag aldrig på rygg så har inte märkt av det annars. Hon skrev in det i sammanfattningen iaf, så förlossningen vet.
Kunde tyvärr inte känna om barnet var fixerat idag då jag hade svårt att ligga kvar. Men hon hade svårt att mäta mitt sf mått då hon hade svårt att veta om det var blygbenet eller barnets huvud hon kände så den ligger långt ner iaf :up:.

Hur mår ni? :)
 
Bebis har sjunkit, är v33 idag. Avlastar övre magen så slipper lika mycket sammandragningar men pressen nedåt är rejäl. Precis som förra gången ligger mina värden och balanserar precis under/över gränserna.

Gud vad skönt med bara 23 dgr kvar! kan inte fatta hur fort det gått, minns att jag satt och vääääntade på att få kliv in i tråden :)

fick du några tips på hur du avlastar?
 
Jag fick tips att ta det lugnt, jag känner själv att jag skulle ha vilat på soffan efter promenaden och inte åkt direkt. Använda stödstrumpor, har slarvat lite. Äta och dricka tätt.
 
Jag är i vecka 34+5 idag. Har fram tills inatt känt mig märkligt "ogravid", bortsett ifrån att jag är tjock och har en livlig krabat i magen, men inatt hände något. Det gjorde ont och var obekvämt och imorse hade jag riktigt kraftiga förvärkar. Nu när jag har varit igenom en förlossning så vet jag ju hur dom riktiga värkarna ska kännas för mig jämfört med det jag förra gången trodde var förvärkar. Mina riktiga värkar sitter enbart i ryggen och känns väldigt speciella, det jag förra gången trodde var förvärkar var bara kraftiga sammandragningar. Har även haft som en molande mensvärk under fm. Sen släppte det och har inte känts sen dess, men jag är väldigt trött. Tror att kroppen behöver mer vila nu.

Sista jag var hos BM sa hon att hon hoppas att vi hinner ses en gång till innan bebis kommer. Är inbokad 13/6, men har ju inte BF förrän 4/7 så vi borde verkligen hinnas ses tycker jag. :)
 
V. 30 (29+1) idag och här är det ganska tungt men känner mig ändå fräsch! Ca 75 dagar kvar, känns ju jättekort?
Tiden efter KUB har fullkomligt sprungit iväg alltså!

Jobbar 3 pass till i rad nu from imorgon och en tenta kvar nästa vecka, sen är det ledigt ända till bäbis kommer!
Ska bli enormt skönt! :love:

Fortfarande bra värden och här sparkar bebis för fullt, mest mitt emot naveln eller neråt blåsan, är konstant kissnödig oavsett hur lite eller mycket jag dricker tycker jag :rofl:

Älskar att känna sparkarna och kommer att sakna/längta efter dom när han är ute tror jag, får bli ett snabbt syskon tror jag bestämt ;)
 
Hoppar in en snabbis i tråden. På fredag ska vi på bedömning inför igångsättning, så senast nästa vecka kommer kanske första sommarbebisen!

Åh vad spännande! Vilken vecka är du i då? :love:

Jag sitter nu med sjukt ont i fogen framtill, gjorde misstaget att springa några meter för att hinna med tåget igår och efter det har jag knappt kunnat gå alls... Var till vc i förmiddags och fick ett par kryckor av fysioterapeuten, så nu tar jag mig fram iallafall. Hoppas verkligen det här går över med vila, annars blir det lååånga dagar fram tills bf. Vecka 35+0 idag!

Vi var inne på förlossningen i söndags fm för minskade fosterrörelser, igen, så nu fick vi även gjort ett ultraljud och allt såg jättebra ut. Bara jag som verkligen inte kunde känna att han rörde sig, men efter besöket kom han igång och har skött sig nu måndag+tisdag. Låg +3% i storlek, så väldigt normalstor för sin ålder, beräknades väga ca 2,5 kg. Han har lagt sig tillrätta med huvudet neråt också, känns skönt att veta! :bump:
 
Kul med ett inhopp från dig! Och spännande att det är på gång, känns det bra?

Det känns väldigt bra att få bli igångsatt, det minskar oron otroligt mycket! Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att inte veta exakt när jag kommer bli igångsatt, hade varit skönt att veta att det blir fredagen.
 
Åh vad spännande! Vilken vecka är du i då? :love:

Jag sitter nu med sjukt ont i fogen framtill, gjorde misstaget att springa några meter för att hinna med tåget igår och efter det har jag knappt kunnat gå alls... Var till vc i förmiddags och fick ett par kryckor av fysioterapeuten, så nu tar jag mig fram iallafall. Hoppas verkligen det här går över med vila, annars blir det lååånga dagar fram tills bf. Vecka 35+0 idag!

Vi var inne på förlossningen i söndags fm för minskade fosterrörelser, igen, så nu fick vi även gjort ett ultraljud och allt såg jättebra ut. Bara jag som verkligen inte kunde känna att han rörde sig, men efter besöket kom han igång och har skött sig nu måndag+tisdag. Låg +3% i storlek, så väldigt normalstor för sin ålder, beräknades väga ca 2,5 kg. Han har lagt sig tillrätta med huvudet neråt också, känns skönt att veta! :bump:

På fredag är jag i vecka 37+6, men jag vet inte helt säkert om igångsättningen startar just på fredag.
 
Det känns väldigt bra att få bli igångsatt, det minskar oron otroligt mycket! Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att inte veta exakt när jag kommer bli igångsatt, hade varit skönt att veta att det blir fredagen.

Ja det här med att inte veta när bebis kommer tycker jag också är jobbigt. Förstår att det blir värre när ni ändå har en plan. Kommer säkert gå jättebra! Har ingen erfarenhet av att bli igångsatt men en nära vän blev det med sitt barn och det var inga konstigheter. Det gick fort när det väl kom igång :)
 
Åh vad spännande @Energi 😍

På fredag är sista dagen på jobbet för mig, då är jag i v. 38+0. Mår väldigt bra och känns konstigt att gå hem, men har inte hunnit förbereda hemmet något pga renoveringen så har att sysselsätta mig med!

Måste även börja ställa mig in på att förlossningen kan dra igång närsom nu och ladda mentalt, just nu lever jag i tron om att det är låång tid kvar att förbereda mig på vilket det knappast är 😂
 
Var tvungen att leta reda på listan för att se hur det ser ut. Hoppas jag fick fram den senaste listan.

Ja, @bigwig du är ju först på tur här enligt listan. Spännande! :love:.

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Tänkte jag ska hoppa in i tråden nu :) Har varit in och läst då och då bara, så har följt er lite i hemlighet 😉

Bebis är beräknad till 23e augusti, så jag är sist ut verkar det som!

Jag har inte märkt av min graviditet särskilt mycket hittills, kanske lite för att jag alltid haft en klen mage och illamående, trög mage etc regelbunden hela livet typ så för mig är det inget jag reagerar på att det varit lite oftare liksom. Förutom nu då, nu trycker ju magen på (är 28+0 idag) så nu är det halsbränna varje eftermiddag och kväll. Börjar känna av lite trötthet i höfter när jag varit extra aktiv och lite obekvämt att ligga ner ibland osv... Och allt detta blir väl bara sakta men stadigt värre fram till BF gissar jag 😅 känner mig så stor på kvällarna också, då har jag en del sammandragningar och känner mig uppblåst... och magen ska ju bli mycket större 😧 hur ska det gå liksom!? Det är första barnet, ja, och jag är kort, och jag har så svårt att fatta hur magen ska få plats på lilla jag haha
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 380
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 018
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 066
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 215
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp