Sommarföräldrar 2019

Välkomna hit @Lia_ och @Maria123 :banana:

Var hos BM på första besöket i fredags, blev så mycket verkligare på något sätt. Helt plötsligt finns det dokumenterat vilket känns lite läskigt men framförallt väldigt stort! Ska dit på UL 13/12, samtidigt som vi firar 10 år ihop:love: hoppas att det blir en glad årsdag! Btw så är den lille beräknad, iaf än så länge, till vår bröllopsdag:D
 
Igår fick jag gå hem från jobbet. Nu börjar det. Har semester resten av veckan så jag hoppas att jag ändå ska må skapligt så jag och sonen kan hitta på lite saker.
Så märkligt illamående. Har inte spytt än, blir bara helt utslagen. Blek, svettas, skakar och har spyan i halsen liksom. Likadant förra graviditeten. Spydde inte överdrivet mycket men heeelt utslagen. 😓
 
Jag fick för mig att läsa igenom min journal igår om mitt senaste missfall (partiell mola, galet mycket blod som kom) för jag kom inte ihåg om jag hade blivit skrapad då eller om det bara var första missfallet. Inatt drömde jag därför att jag började blöda :crazy:. Tyckte tom att jag kände blod när jag vaknade, men det var bara inbillning som tur var.

Mina symtom har hållt sig ganska frånvarade sen förra måndagen nu. Lite svullen i magen och ont av tarmarna emellanåt och kanske lite lätt illamående ibland, men känner mig definitivt inte gravid. Vi får väl se. När jag var ute med hunden dock var jag nära att kräkas. Är förkyld nu också så vet inte om det beror på slemmigheten i kombination att jag tog dom där äckliga omega 3 tabletterna vid frukost :yuck:. Får nog köpa hem lite fiskbullar istället :D. Är sjukt osugen på allt som har med fisk att göra dock :down:
 
Är det någon som kan känna kanten på livmodern ännu?

Vecka 12 imorgon och nu när blödningarna slutat så roar jag mig med att noja över att inte känna livmodern..
4 dagar kvar till ul!
 
@Energi Är lite bakom dig, v.10, och har ingen aning om hur jag skall känna:angel: tycker jag känner något hårt och spänt men det kan lika gärna vara något annat!

Va spännande! Hoppas dessa dagar går fort nu!

Efter att min vecka med magsmärtor (känsla av magkatarr) så upplever jag endast trötthet och extrem hunger fast jag blir supermätt snabbt. Inget illamående vilket jag är sååååå tacksam för!
 
Är det någon som kan känna kanten på livmodern ännu?

Vecka 12 imorgon och nu när blödningarna slutat så roar jag mig med att noja över att inte känna livmodern..
4 dagar kvar till ul!

Oj, den kunde jag inte känna ens under min första graviditet och han är nu 3 år så det behöver inte vara någon fara tror jag😊

Är det någon mer än jag som antingen fryser (ihjäl!) eller svettas hela tiden? Det är ett himla kastande med täcke och pyjamasar på nätterna 😒
 
Åhhh vad jag är less på att må såhär illa nu! Både igår och idag har jag brutit ihop och gråtit riktiga lilleskutt-tårar över att det är SÅÅÅ synd om mig. :angel: En 10-månaders, tre företag, renovering simultant av kök, målning och fönster + gravidillamående blev lite övermäktigt känner jag, konstigt va? :meh::banghead::cool: Hoppas att ni andra mår bättre och trevlig helg på er! :heart
 
@Sofie_B
Usch, låter inget vidare :(. Jag kanske inte ska klaga på att jag mår för bra.

Är det någon mer än jag som knappt kan borsta insidan av tänderna på morgonen? Kommer jag åt tungan så kräks jag :yuck:. Mår ju bra för övrigt.
 
Det är okej att bryta ihop och komma igen @Sofie_B !

Jag har varit sjukligt trött senaste veckorna men trott att det vad vanlig gravidtrötthet + hög arbetsbelastning på jobbet + vår renovering som har varit boven i dramat. Var hos BM förra veckan och järnvärdet är redan kasst så det var bara att börja med järntabletter :meh: men hoppas nu att det kan hjälpa och att jag får tillbaka lite energi! Positiv grej är att illamåendet nästan är borta, såååå skönt!

Nästa vecka är en vecka jag/ vi har längtat till, på tisdag 12+0 och på fredag väntar första ultraljudet (KUB) :love:
 
Jag har så svårt att slappna av och njuta. Känner mig övertygad att något kommer hända eftersom min första graviditet resulterade i ett friskt barn så känns det som att det inte är möjligt att det skulle gå bra en andra gång också 😓
Nästa vecka ska jag på UL, är då vecka 8+1. Hoppas hoppas på att få se ett tickande hjärta.❤️
 
@bigwig och @Gretagris vad härligt att ni har ultraljud snart :).

Jag har precis kräkts för första gången, är man tokig att bli glad över nått sånt? Äntligen ett symtom som inte kan misstas. Är dock nöjd om det kan håller sig till den enstaka gången :D.
Ska ha 30års fest idag så blir oundvikligt att mina närmsta vänner får veta. Min familj vet redan.
 
Jag hoppar också in i tråden nu! Är väldigt tidigt, vecka 5, så vi får väl se hur det går. Första barnet och första graviditeten! Jag och sambon har suttit och läst på hela förmiddagen haha. Har redan ringt BM och bokat tid i mitten av december för hälsosamtal.

De enda symptom jag har är som lite mensvärk som kommer och går samt att jag har lite orolig sömn. När brukar övriga symptom som illamående/trötthet komma?
 
Puttar upp listan lite så nya lättare kan fylla i :)

Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
13- Energi, 26, 2a barnet
15- Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
 
@Klura Grattis!

Ne det finns ingen direkt mall på hur allt det här fungerar (hade varit väldigt praktiskt:D). Jag har tex inte haft något direkt illamående som gjort att jag kräkts, har däremot en konstant obehagskänsla som gör att jag inte är sugen på något..:cool:

Någon mer än jag som fått förändrade smaklökar? Alltså jag ÄLSKAR mat i vanliga fall och kan verkligen längta efter vissa måltider och rätter men nu är det som bortblåst. Allt smakar tråkigt och ja inget alls typ..:(
 
Jag hoppar också in i tråden nu! Är väldigt tidigt, vecka 5, så vi får väl se hur det går. Första barnet och första graviditeten! Jag och sambon har suttit och läst på hela förmiddagen haha. Har redan ringt BM och bokat tid i mitten av december för hälsosamtal.

De enda symptom jag har är som lite mensvärk som kommer och går samt att jag har lite orolig sömn. När brukar övriga symptom som illamående/trötthet komma?

Grattis!

Min första graviditet hade jag inga symtom alls, förutom just lite mensvärk i början. Nu andra graviditeten så började jag må illa i vecka 6, tröttheten kom vecka 9. Nu i vecka 12 är illamåendet borta men obehagskänsla och avsmaken för vissa saker är kvar.
 
@Klura Grattis!

Ne det finns ingen direkt mall på hur allt det här fungerar (hade varit väldigt praktiskt:D). Jag har tex inte haft något direkt illamående som gjort att jag kräkts, har däremot en konstant obehagskänsla som gör att jag inte är sugen på något..:cool:

Någon mer än jag som fått förändrade smaklökar? Alltså jag ÄLSKAR mat i vanliga fall och kan verkligen längta efter vissa måltider och rätter men nu är det som bortblåst. Allt smakar tråkigt och ja inget alls typ..:(

Känner igen obehagskänslan, men inte förändrade smaklökar. Vad konstigt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 362
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 014
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 064
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 212
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp