Sommarföräldrar 2019

Mitt illamående är så jävla irriterande. Jag har kopplat ihop med med vissa smaker och platser. Kardemumma, kanel och Cola är det värsta, får kväljningar av bara tanken. Men det är ju lätt att undvika.
Inte lika lätt att undvika sambon som jag tycker STINKER, tvålen i badrummet har gjort att jag mår illa så fort jag går in där, trots byte av tvål, och starka "rena" lukter är vidriga.
 
@Klura Grattis!

Ne det finns ingen direkt mall på hur allt det här fungerar (hade varit väldigt praktiskt:D). Jag har tex inte haft något direkt illamående som gjort att jag kräkts, har däremot en konstant obehagskänsla som gör att jag inte är sugen på något..:cool:

Någon mer än jag som fått förändrade smaklökar? Alltså jag ÄLSKAR mat i vanliga fall och kan verkligen längta efter vissa måltider och rätter men nu är det som bortblåst. Allt smakar tråkigt och ja inget alls typ..:(
Grattis!

Min första graviditet hade jag inga symtom alls, förutom just lite mensvärk i början. Nu andra graviditeten så började jag må illa i vecka 6, tröttheten kom vecka 9. Nu i vecka 12 är illamåendet borta men obehagskänsla och avsmaken för vissa saker är kvar.
@Klura Grattis!
Det finns nog tyvärr inget direkt svar på den frågan, mer än att alla graviditeter är olika :)

Haha ja det vore skönt om det fanns en mall! Men skönt att höra att det kan vara så olika.

Jag ser att fler här skriver om tidigt ultraljud, får ni det via landstinget eller har ni betalat det själva?
 
Mitt illamående är så jävla irriterande. Jag har kopplat ihop med med vissa smaker och platser. Kardemumma, kanel och Cola är det värsta, får kväljningar av bara tanken. Men det är ju lätt att undvika.
Inte lika lätt att undvika sambon som jag tycker STINKER, tvålen i badrummet har gjort att jag mår illa så fort jag går in där, trots byte av tvål, och starka "rena" lukter är vidriga.

Åh vad jobbigt det låter! Speciellt det med sambon. Hoppas det släpper framöver!
 
Haha ja det vore skönt om det fanns en mall! Men skönt att höra att det kan vara så olika.

Jag ser att fler här skriver om tidigt ultraljud, får ni det via landstinget eller har ni betalat det själva?

Jag har gått privat. Iaf här får man inte tidigt ultraljud om det inte är något speciellt.
 
Mitt illamående är så jävla irriterande. Jag har kopplat ihop med med vissa smaker och platser. Kardemumma, kanel och Cola är det värsta, får kväljningar av bara tanken. Men det är ju lätt att undvika.
Inte lika lätt att undvika sambon som jag tycker STINKER, tvålen i badrummet har gjort att jag mår illa så fort jag går in där, trots byte av tvål, och starka "rena" lukter är vidriga.

Förlåt att jag skrattar men stackars din sambo:rofl:
 
@Klura
Angående tidigt ultraljud så fick jag det pga två tidigare missfall där det senaste var misstänkt partiell mola. Nu får alla i min region möjlighet till ultraljud i v 13 också (något nytt), antar att det är i samband med KUB.
Förra graviditeten tog jag tidigt Ultraljud privat i Gbg.
 
Flyttar mig lite på listan

Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
13- Energi, 26, 2a barnet
15- Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
23 - Sedär, 28, 1a barnet
24 - Underensten, 30, 1a barnet. 2 Missfall.
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
 
@Klura i min första graviditet började symtomen innan jag testade positivt, sedan accelererade dom i en väldig fart.
Denna grav. började illamåendet och tröttheten i vecka 6 ungefär och har ökat gradvis.

Jag har sån ångest över mitt jobb. Jag klarar egentligen inte av att jobba just nu, är helt utslagen. Men samtidigt känns det inte bra att vara hemma. :(
 
Längesedan jag uppdaterade såg jag. Allt rullar på här och tiden går plötsligt superfort.
Jag fick göra ett tidigt UL i vecka 9 (8+3) och visst var det ett litet pyre där med tickande hjärta 😍.
Barnmorskan flyttade fram oss 2 dagar. Ska bli spännande nästa vecka om nästa barnmorska (gjorde första UL privat) håller med för då gör vi Kubtest.

Har fortfarande knappt några symptom mer än en svag mensvärk som kommer med några dagars mellanrum.
Och jag tycker mig redan känna att långt ner i magen så är det spänt och en liten kula som börjar breda ut sig.😮😍
Så jag borde vara nöjd men det är väldigt svårt för mig att inte tänka för mycket. (Jag har haft 2st missfall innan och fött en frisk dotter så därav min rädsla).
Tog upp detta med min barnmorska på inskrivningssamtalet men hon var alldeles för stressad för att lyssna på mig tyvärr.
Men men på något sätt så går ju dagarna ändå, och nu just idag är jag i vecka 12 (11+3) så började kanske känna en liten lättnad i hjärtat.
Hur känner ni som har haft missfall innan? Var ni också oroliga hela graviditeten?


Kram till er mammor!
(Jag ändrade mitt datum i listan)

Flyttar mig lite på listan.

Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
13- Energi, 26, 2a barnet
13- Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
23 - Sedär, 28, 1a barnet
24 - Underensten, 30, 1a barnet. 2 Missfall.
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
 
Det är okej att bryta ihop och komma igen @Sofie_B !

Jag har varit sjukligt trött senaste veckorna men trott att det vad vanlig gravidtrötthet + hög arbetsbelastning på jobbet + vår renovering som har varit boven i dramat. Var hos BM förra veckan och järnvärdet är redan kasst så det var bara att börja med järntabletter :meh: men hoppas nu att det kan hjälpa och att jag får tillbaka lite energi! Positiv grej är att illamåendet nästan är borta, såååå skönt!

Nästa vecka är en vecka jag/ vi har längtat till, på tisdag 12+0 och på fredag väntar första ultraljudet (KUB) :love:

Tack snälla! :heart

Åh vad mysigt med ultraljud, längtar tills vi är där! :love:
 
@Klura Grattis!

Ne det finns ingen direkt mall på hur allt det här fungerar (hade varit väldigt praktiskt:D). Jag har tex inte haft något direkt illamående som gjort att jag kräkts, har däremot en konstant obehagskänsla som gör att jag inte är sugen på något..:cool:

Någon mer än jag som fått förändrade smaklökar? Alltså jag ÄLSKAR mat i vanliga fall och kan verkligen längta efter vissa måltider och rätter men nu är det som bortblåst. Allt smakar tråkigt och ja inget alls typ..:(

Så var det för mig stora delar av första graviditeten. Inte än så länge denna gång, håller tummarna för att det inte ska dyka upp heller!
 
Det var ju väldigt tidigt för mig, så vågade inte riktigt tro att det skulle gå vägen. Och nu har det kommit så pass mycket blod att jag är säker på missfall. Visst rekommenderas det att man väntar ett tag innan man försöker igen? Någon som vet varför?
 
Det var ju väldigt tidigt för mig, så vågade inte riktigt tro att det skulle gå vägen. Och nu har det kommit så pass mycket blod att jag är säker på missfall. Visst rekommenderas det att man väntar ett tag innan man försöker igen? Någon som vet varför?

Beklagar :heart

Det rekommenderas enbart för att lättare kunna datera nästa graviditet. Annars är det ingenting som hindrar att försöka direkt igen om man själv vill och orkar.
 
Beklagar :heart

Det rekommenderas enbart för att lättare kunna datera nästa graviditet. Annars är det ingenting som hindrar att försöka direkt igen om man själv vill och orkar.
Intressant. Datera graviditeten känns mindre viktigt för min del... kanske fel att resonera så. Lite osäker på det här med orken, om det går vägen tror jag det kan underlätta att gå vidare. Men ytterligare missfall vore nog inte så bra direkt.
 
Intressant. Datera graviditeten känns mindre viktigt för min del... kanske fel att resonera så. Lite osäker på det här med orken, om det går vägen tror jag det kan underlätta att gå vidare. Men ytterligare missfall vore nog inte så bra direkt.

Vi har gjort båda varianter, alltså dels försökt direkt och dels avvaktat en menscykel. För mig har inte dateringen heller varit viktigt, däremot att få ett helt blankt graviditetstest innan en börjar försöka igen .

Jag hoppas att det går bättre nästa gång oavsett när vi väljer att försöka igen. Jag vet hur det känns :heart
 
Vi har gjort båda varianter, alltså dels försökt direkt och dels avvaktat en menscykel. För mig har inte dateringen heller varit viktigt, däremot att få ett helt blankt graviditetstest innan en börjar försöka igen .

Jag hoppas att det går bättre nästa gång oavsett när vi väljer att försöka igen. Jag vet hur det känns :heart
Ledsamt att så många behöver gå igenom det ❤
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
11 275
Senast: Fille
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 499
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 117
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 312
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp