Sommarföräldrar 2019

Känt hicka nedåt och tycker det är sparkar uppåt så hoppas hon lagt sig rätt nu.

Ang kläder var vi bara på BB 1 dygn sist så behövde inte så mycket ombyte. Det jag åkte in med och rena underkläder räckte typ.
 
Härligt 😊 måste vara skönt ha en tid att ställa in sig på. vi är inte alls klara med saker till bebis men är ju bara i v 32. Men då det troligt blir en tidig bebis får vi skynda på lite så man är redo sen 😊
Har du fött före bf tidigare eller varför tror du att denna kommer tidigt?
Jag var inte heller klar med bebisgrejerna I vecka 32. Faktum är att jag inte hade köpt något alls förens jag fick mitt snitt beviljat. Mentalt var det som en spärr att jag inte ens vågade eller orkade planera längre.

Vissa grejer fattas hos oss också, ska man ha en bröstpump tex? Vissa säger att det är en räddare i nöden och andra att den inte behövs alls. Hur ska ni göra?
 
Har du fött före bf tidigare eller varför tror du att denna kommer tidigt?
Jag var inte heller klar med bebisgrejerna I vecka 32. Faktum är att jag inte hade köpt något alls förens jag fick mitt snitt beviljat. Mentalt var det som en spärr att jag inte ens vågade eller orkade planera längre.

Vissa grejer fattas hos oss också, ska man ha en bröstpump tex? Vissa säger att det är en räddare i nöden och andra att den inte behövs alls. Hur ska ni göra?

Jag har två barn, med ett barnet var bröstpump räddare i nöden och med ett så behövdes den inte alls. Så det behöver inte vara lätt att veta ens om man testat förut.

Mitt bästa tips är att butikerna står kvar även efter att barnet är fött :D Det är få saker (möjligtvis undantaget blöjor) som det uppstår akuta behov av. Ha is i magen och införskaffa saker allt eftersom ni märker att det behövs :) Just bröstpump hade jag absolut avvaktat med innan jag vet att jag behöver den.

Sen att det är roligt att förbereda sig är en annan sak ;)
 
Har du fött före bf tidigare eller varför tror du att denna kommer tidigt?
Jag var inte heller klar med bebisgrejerna I vecka 32. Faktum är att jag inte hade köpt något alls förens jag fick mitt snitt beviljat. Mentalt var det som en spärr att jag inte ens vågade eller orkade planera längre.

Vissa grejer fattas hos oss också, ska man ha en bröstpump tex? Vissa säger att det är en räddare i nöden och andra att den inte behövs alls. Hur ska ni göra?

Läste i din andra tråd, vad skönt att få det klart med snittet! :heart

Jag som har en vårbebis kan ju lätt säga att bröstpumpen och babyskyddet till bilen är de två saker vi absolut inte klarat oss utan. Tillbringar löjligt mycket tid med min bröstpump just nu :laugh: MEN, min man var och köpte den Efter att dottern var född, när vi konstaterat att amningen inte ville fungera alls.
 
Har du fött före bf tidigare eller varför tror du att denna kommer tidigt?
Jag var inte heller klar med bebisgrejerna I vecka 32. Faktum är att jag inte hade köpt något alls förens jag fick mitt snitt beviljat. Mentalt var det som en spärr att jag inte ens vågade eller orkade planera längre.

Vissa grejer fattas hos oss också, ska man ha en bröstpump tex? Vissa säger att det är en räddare i nöden och andra att den inte behövs alls. Hur ska ni göra?
Förra graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning och fick sättas igång v 36. Nu i v 32 har jag redan högt blodtryck och fått tillbringa 2 dagar på förlossningen. Är hemma med ordination vila. Så det måste inte bli en tidig bebis men de har förberett mig på det. På tal om bröstpump så tyckte jag det var super bra att ha.
 
Läste i din andra tråd, vad skönt att få det klart med snittet! :heart

Jag som har en vårbebis kan ju lätt säga att bröstpumpen och babyskyddet till bilen är de två saker vi absolut inte klarat oss utan. Tillbringar löjligt mycket tid med min bröstpump just nu :laugh: MEN, min man var och köpte den Efter att dottern var född, när vi konstaterat att amningen inte ville fungera alls.

Tack! Jag trodde aldrig att jag skulle få det beviljat, så det är en enorm lättnad! Jag hade nog på riktigt gått under ifall dom nekat mig snittet. 😱

Vi avvaktar med bröstpumpen då, men känns egentligen som att jag borde ha en. Vill def amma, det är ju både bekvämt, bra för barnet och bra för att livmodern ska dras ihop. Men kanske kommer kompensera med ersättning också så att pappan kan passa barnet utan att hon bryter ihop om jag ska till stallet eller liknande.
 
Tack! Jag trodde aldrig att jag skulle få det beviljat, så det är en enorm lättnad! Jag hade nog på riktigt gått under ifall dom nekat mig snittet. 😱

Vi avvaktar med bröstpumpen då, men känns egentligen som att jag borde ha en. Vill def amma, det är ju både bekvämt, bra för barnet och bra för att livmodern ska dras ihop. Men kanske kommer kompensera med ersättning också så att pappan kan passa barnet utan att hon bryter ihop om jag ska till stallet eller liknande.

Skönt att du fått ditt snitt beviljat.

Angående bröstpump var det inget vi köpte innan dottern föddes. Jag hade dock krångel med amningen i början så en bröstpump införskaffades ganska tidigt efter förlossningen för att kunna avlasta. Användandet av den glesades dock ut men nu är det väl skönt att den finns där ifall den behövs :)
 
Tack! Jag trodde aldrig att jag skulle få det beviljat, så det är en enorm lättnad! Jag hade nog på riktigt gått under ifall dom nekat mig snittet. 😱

Vi avvaktar med bröstpumpen då, men känns egentligen som att jag borde ha en. Vill def amma, det är ju både bekvämt, bra för barnet och bra för att livmodern ska dras ihop. Men kanske kommer kompensera med ersättning också så att pappan kan passa barnet utan att hon bryter ihop om jag ska till stallet eller liknande.

Vad glad jag blir att du fått snittet beviljat!

Angående bröstpump så hade jag det till första barnet men inte nu till andra. Mina bröst vägrar släppa mjölk till pump tyvärr. Skaffa det sen när bebisen kommit, om du känner behov av det då.
 
Sådär ja då har förlossningen satt igång:o vaknade av att vattnet gick imorse och sen fortsatte läcka under förmiddagen. Var in på kontroll men eftersom värkarna inte kommit igång så fick vi åka hem igen, så skönt! Men senast tisdag blir det av då dom sätter igång mig om det inte hunnit bli något innan🙃

Har ni andra haft en fin midsommar?😃
 
Sådär ja då har förlossningen satt igång:o vaknade av att vattnet gick imorse och sen fortsatte läcka under förmiddagen. Var in på kontroll men eftersom värkarna inte kommit igång så fick vi åka hem igen, så skönt! Men senast tisdag blir det av då dom sätter igång mig om det inte hunnit bli något innan🙃

Har ni andra haft en fin midsommar?😃

Åh vad spännande! Lycka till!
 
Sådär ja då har förlossningen satt igång:o vaknade av att vattnet gick imorse och sen fortsatte läcka under förmiddagen. Var in på kontroll men eftersom värkarna inte kommit igång så fick vi åka hem igen, så skönt! Men senast tisdag blir det av då dom sätter igång mig om det inte hunnit bli något innan🙃

Har ni andra haft en fin midsommar?😃

Lycka till!!
 
Sådär ja då har förlossningen satt igång:o vaknade av att vattnet gick imorse och sen fortsatte läcka under förmiddagen. Var in på kontroll men eftersom värkarna inte kommit igång så fick vi åka hem igen, så skönt! Men senast tisdag blir det av då dom sätter igång mig om det inte hunnit bli något innan🙃

Har ni andra haft en fin midsommar?😃

Stort lycka till!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 405
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 217
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp