Sparmål 2024

Någon här som har tips på bank med hög ränta på sparkonto och ränteutbetalning varje månad? Fria uttag är ett plus 😊
 
Tipsar bara att kolla upp att det finns insättningsgaranti och att villkoren är rimliga. För några år sedan var det mycket vanligt med finansbolag som lockade med höga räntor och sen förlorade man istället alla pengar när deras högriskobligationer gick i stöpet.
 
Hög och hög... Men Avanza har i samarbete med Collector 3,7 % ränta som man får månadsvis och det är fria uttag.

Tror Sevenday stämmer in! 3.70% i ränta just nu. Hade högsta räntan på den typen av konto när jag skapade kontot för några år sedan.

Tack för tips! Får lägga på minnet och kolla upp😊
Jag har 3,85% på coop nu men då är det ränteutbetalning en gång per år. Man får väl räkna på vad som ger bäst, några procent högre ränta eller månadsutbetalning.
 
Mina sparmål blir nog pausade 😅 Verkar ligga mycket bättre till i bostadskön än jag trodde så hoppas på att flytta till större lägenhet under 2024. Eventuellt kan mina omkostnader efter det dock bli lägre men blir dyrt att flytta med önskemål om större säng, en soffa och skrivbord+stol. De senare två kanske går att lösa begagnat men säng och soffa tycker jag spontant känns krångligt utan att beställa med leverns/i paket på Ikea. Har fått tips om tiptap (?) dock.

Och först ska jag ju få en lägenhet 😅
 
Mina sparmål blir nog pausade 😅 Verkar ligga mycket bättre till i bostadskön än jag trodde så hoppas på att flytta till större lägenhet under 2024. Eventuellt kan mina omkostnader efter det dock bli lägre men blir dyrt att flytta med önskemål om större säng, en soffa och skrivbord+stol. De senare två kanske går att lösa begagnat men säng och soffa tycker jag spontant känns krångligt utan att beställa med leverns/i paket på Ikea. Har fått tips om tiptap (?) dock.

Och först ska jag ju få en lägenhet 😅
Hoppas också på att kunna flytta nästa år. Men jag måste få nuvarande boende sålt först, men det är ju verkligen inte lätt att sälja just nu :meh:
 
Hur orkar du? Även om jag trivs på mitt jobb och har rimlig arbetsbelastning skulle jag inte ha massa ork att jobba ngt mer.
Jag tänker dels att det är tillfälligt och dels att det är värt det. Jag har tidigare haft månader där jag arbetat 250 timmar (innan jag blev hundägare dock, idag hade jag aldrig gjort det!). Är nog ganska tålig. Tänkte bara jobba typ lördagar 7-13 eller så. Kommer inte orka några långa pass och det var jag också tydlig med, men inom vården finns ju t.ex 16-21 och såna tider.
 
Hur orkar du? Även om jag trivs på mitt jobb och har rimlig arbetsbelastning skulle jag inte ha massa ork att jobba ngt mer.
Jag jobbar extra 1 gång i månaden (varierar egentligen från 0-3 pass, men nog ett i snitt), cirka 6-10 timmar beroende på hur mycket tid jag måste lägga på att ta mig dit. Jag brukar få ut cirka 2-2,5k per pass. Jag har ett riktigt kul extrajobb och brukar försöka lägga pengarna på något kul (sparande till nöje/resa eller köpa något jag verkligen vill ha). Ska jobba på torsdag, har dessutom jobbat in så mycket flex att jag kan vara helt ledig från ordinarie jobb den dagen bara på flex. Så ganska trevliga extrapengar!
 

Liknande trådar

Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 848
Senast: Kakis
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 836
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 072
Senast: Magiana
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 400
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp