Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Fast hur tänker du här?
Den som naturligtvis är mest benägen att röständra nu är ju jag eftersom jag nu står på två röster och vem är det då som försöker flusha ut viktiga roller?
Att du ändrar röst vore inte det minsta konstigt.

Men om 10 personer har varsin röst så är risken stor att flera goda speciell roller har en röst. Så min teori är att din udda röst är ett sätt att locka fram dem till att ändra.

Är du god, oavsett roll så tycker jag definitivt att du ska ändra. Oavsett om du är viktig eller oviktig.

Ja jag skrev det, men jag hatar att lägga andraröster så jag drar mig alltid för att göra det. Nu var det ju fler som hade 2 röster så då behövde jag ju inte lägga en andraröst för att ha mindre risk att åka ut. Jag har inte tänkt på att Elo generellt skulle vara lätt att misstänka, men så kanske det är.
Alltid misstänkt brukar hon vara , precis som petite Moi och @Kilauea med flera.

Jag vet inte alls hur jag ska tänka, när det röständras åt höger och vänster. Hade tänkt att lägga en andraröst för att rädda mig själv, men nu behövs ju inte det.

Men jag tycker nog fortfarande att Elo kändes skum som röstade på sq för att hon ”fjäskade” för mig. Varför skulle en ulv göra det mot en annan ulv? Eftersom tiden rinner ut så får det ändå bli en andraröst fast jag inte är i fara längre.

Habina röstar på Elo

Men om 10 personer har varsin röst så är risken stor att flera goda speciell roller har en röst. Så min teori är att din udda röst är ett sätt att locka fram dem till att ändra.

Är du god, oavsett roll så tycker jag definitivt att du ska ändra. Oavsett om du är viktig eller oviktig.
Tycker det är skitsvårt, har aldrig tänkt så långt om att man kan göra så för att försöka locka fram viktiga goda roller, det är liksom helt över min tankeförmåga. Men nu när jag läser det så låter det ju rätt logiskt.

Man ska kanske inte dra upp tidigare lekar, men förra leken var jag och Elo tvillingar, då fjäskade inte nån av oss mot den andre. Vi låg lågt för att ulvarna inte skulle hitta oss. Precis som ulvarna borde göra om de inte vill att goda hittar dem.

Fast hur tänker du här?
Den som naturligtvis är mest benägen att röständra nu är ju jag eftersom jag nu står på två röster och vem är det då som försöker flusha ut viktiga roller?

Edit: Det får mig ju att tycka du är skummast hittills men jag blir då bakbunden att rösta på @Hedinn ?
Edit2: Det känns som en ond som spelar ut två potentiellt goda mot varandra. :cautious:
Dina edit blir ju ännu konstigare. Ditt utgångsläge nu är inte sämre än när du lade en udda röst.

HAha, jag ville ju mest upprätthålla traditionen och jag tänkte att jag för en gångs skull skulle vara först på bollen ;) men det var ingen som följde. :D

Men som jag ändrade (du hann nog inte se) så ser jag ju från andra hållet, jag tycker då att du försöker spela ut två potentiellt goda spelare mot varandra och det känns som en hårig inlaga. ;)

Jag förstår nog inte varför en ulv skulle fjäska för en annan ulv? Men kan det vara någon slags hint istället, medveten "fel"skrivning (ulv fjäsk för ulv) för att hinta till ficktjuven att elo är ulv?

bollen__ röstar på Elo
Och då valde du att inte lägga på Hedinn eller LenaH ? Och istället på en (om jag uppfattde det rätt ) som du nu la en singelröst på ? Eftersom du hann och se att artline ändrade röst ?

Dina edit blir ju ännu konstigare. Ditt utgångsläge nu är inte sämre än när du lade en udda röst.
De är ju inte konstiga? Nu är ju situationen annorlunda eftersom både bollen och Elo tillkommit men som det såg ut då var mitt enda alternativ Hedinn och det kändes som du då spelar ut mig mot Heddan?

Och då valde du att inte lägga på Hedinn eller LenaH ? Och istället på en (om jag uppfattde det rätt ) som du nu la en singelröst på ? Eftersom du hann och se att artline ändrade röst ?
Jag förstår inte varför jag skulle lägga på dom? Jag röstade på den jag reagerade på?

Så är det verkligen
enligt min uppfattning
Jo jag har förstått det. Jag säger bara att jag inte uppfattat det. Jag förstår inte riktigt vad det har med min röst att göra. Får man inte rösta på det man reagerar på för att det är någon som brukar vara misstänkt? Den personen kan ju fortfarande vara ond?

Fast det blir ju konstigt att försvara @Elo i varenda lek, förr eller senare måste hon ju vara ulv! ;)
Absolut. Jag försvarar inte henne så sett mer att jag förstår hur lätt offer man blir för att alla misstänker en.

Kan relatera-😅

Nu är det dl 1 och det är svårt. Jag fattar det.

De är ju inte konstiga? Nu är ju situationen annorlunda eftersom både bollen och Elo tillkommit men som det såg ut då var mitt enda alternativ Hedinn och det kändes som du då spelar ut mig mot Heddan?
Hur vet du att jag inte är ulv med Hedinn? Jag kan ju lika gärna ha försökt rädda en kollega.

Nu är jag inte ulv men hur vet du att Hedinn är god?

Sådant avancerad spel hade jag inte sysslat med. Speciellt inte i första dl.

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka