Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Snurrfian - ? ? ? vet inte vad jag ska tro om röständringen idag.
Funderar när det gäller Snurrfian också...

13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo
(21:26 Snurrfian röstar på zassoo)
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN
21:56 Paddington röstar på EmmaN
22:00 zassoo röstar på Paddington

Hon lägger 4e rösten på Zassoo, så visst skulle det kunna vara ett försök av en ulv att hänga på ett drev lite snyggt. Men sedan är det ingen mer som hänger på.
När hon byter röst så blir det 3 röster på Zassoo och 2 på mig.
Sedan kommer två snabba röster på EmmaN som troligen inte var möjliga för lyan att förutse (om inte en av dem kom från lyan - men då har vi helt enkelt för många där helt plötsligt) och det blir 3 röster på EmmaN, 3 på Zassoo och 2 på mig. Sedan kommer sista rösten från Zassoo på mig och det blir tre personer som är uppe för lottning.

Är det då ett klumpigt räddningsförsök från Snurrfian eller vet hon att Zassoo också ska rösta på mig?

Jag tror nästan vi kan räkna bort Emma ur denna ekvation eftersom Snurrfian ändrade rösten innan det blev utjämnat där och jag tror inte att Lobelias röst på Emma var så lätt att förutse och det var inte heller säkert att jag skulle hinna komma tillbaka till leken.

Jag tror ju inte att två ulvar skulle blotta sig så mycket att satsa på att få ut mig och om jag hade lynchats så hade hennes röständring blivit väldigt granskad och ifrågasatt. Jag tror inte att en ulv skulle ha valt att riskera det i detta läge, så jag tror nog att Snurrfian får vara lite neutral för mig.

Det jag inte fattar: eftersom det inte finns några sior är det guldläge att skaffa sig superalibi och kunna grundlura alla. Har verkligen ingen gjort det? Det verkar för simpelt att alla onda kliver fram och outar sig själv? Känns som jag missar nåt :banghead:
jag tror att just eftersom det är så lite information i denna lek så håller man inne lite med sina tankar om vad man tror eftersom man inte vill att någon (dvs fel person/er) ska uppfatta samma sak...

Sedan tycker jag personligen att du har ju skaffat ett superalibi redan vid DL1... Jag kanske ska ta dig på orden och granska och misstänka dig ordentligt för jag är rädd att jag är grundlurad av dig... ;)

Och varför finns det vissa inlägg som jag tror mig sett som helt plötsligt är borta när jag läst igenom och tänkt kommentera :arghh:

Någon funderade över om det kunde vara en ulv kvar i lyan eftersom fåret är en stark roll och räknas nästan som en ulv (förutom käkförmågan).
Men vi var 14 deltagare från början och vid 15 deltagare hade 1/3dels regeln sagt att det skulle vara 5 onda. Så jag tror faktiskt att det är två kvar i lyan. Jag tror att lyan hade protesterat hejvilt till LL om de bara varit 3st m käkförmåga från början i en lek med 14 deltagare.

Visserligen vet fåret om ulvarna men ulvarna vet inte om fåret, vilket gör att fåret behöver blotta sig innan lyan snappar upp vem det är och det är en stor nackdel.

Och varför finns det vissa inlägg som jag tror mig sett som helt plötsligt är borta när jag läst igenom och tänkt kommentera :arghh:

Någon funderade över om det kunde vara en ulv kvar i lyan eftersom fåret är en stark roll och räknas nästan som en ulv (förutom käkförmågan).
Men vi var 14 deltagare från början och vid 15 deltagare hade 1/3dels regeln sagt att det skulle vara 5 onda. Så jag tror faktiskt att det är två kvar i lyan. Jag tror att lyan hade protesterat hejvilt till LL om de bara varit 3st m käkförmåga från början i en lek med 14 deltagare.

Visserligen vet fåret om ulvarna men ulvarna vet inte om fåret, vilket gör att fåret behöver blotta sig innan lyan snappar upp vem det är och det är en stor nackdel.
Läser ikapp så nån kanske redan kommenterat. Ang. det jag fetade: onda sidan har ett svart får och det är ju mycket starkare än en ond roll utanför lyan som inte känner till lyan. Fåret vet ju vilka ulvarna är så den kan söka deras uppmärksamhet så den inte blir käk. Att visa sig som ond utanför lyan utan att veta vilka ulvarna är, är mycket svårare.

Ok, 14 var vi. Om den onda utanför lyan inte hade känt till ulvarna och det hade funnits sior så hade jag gissat på 5 onda totalt. Men nu är det redan rejält fördel onda med tanke på noll sior och den onda utanför lyan känner till ulvarna så då tror jag på 3 ulvar och ett får.

Ungefär så går mina tankar. Det känns obalanserat med fem onda på 14 personer och så få specialroller. 5 är också möjlig men det känns lite obalanserat till favör för de onda.

Det betyder alltså att du tror att det bara är en ulv och ett får kvar?

Är jag så otydlig idag? :laugh: Ja, det borde vara så. Men jag har för många som känns onda :arghh:

Vet du att det är en ulv kvar?

@Niyama säger att det är det! :D
Tänkte du på det här?

UPPDATERING

Ernst ska till sin syster, med en tårta. Men när tårtan förstörs i ett tumult av brottare, olika män klädda i säckar, stinsar, pizzabagare, byråchefer, pastorer och andra märkliga människor så får Ernst nog. Han köper en vanlijpinne och går och ringer sin syster för att meddela att han inte kommer. Hon får sitta där ensam och virka löpare...

Ernst spelades av Niyama som var tvilling

DagDL 22:00

@Snurrfian
Det går helt enkelt inte leka fr mobilen :(
Fick inte upp ngt tangentbord å var tvungen att starta om mobilen nu.

Ja det var nog det, men det kändes mer "kompakt" vid min första genomläsning

@Snurrfian
Det går helt enkelt inte leka fr mobilen :(
Fick inte upp ngt tangentbord å var tvungen att starta om mobilen nu.

Ja det var nog det, men det kändes mer "kompakt" vid min första genomläsning
:nailbiting: Mobiler är livsfarliga saker i kombination med lekar...

Jag funderar lite över Lobelia som ändå är med i den diskussion men som sen undrar varför jag tror att det bara är en ulv kvar? Hon skrev det själv några inlägg tidigare?

Jag håller med dig om att spionen bör ha hittat ängeln men det finns ju inget som säger att ängeln för den sakens skull ha hittat spionen. Ang min röständring så fick jag noja över att jag trodde att Zassoo var fåret och att Paddington i så fall var den mer troliga ulven. Jag kan ärligt säga att jag inte ens hade en tanke på EmmaN, hon hade verkligen smitit under min radar helt. Men med gårdagens röstning så måste jag fundera om, just nu litar jag inte på någon... :cautious:

Med tanke på hur mycket det påpekades i början av leken så tror jag vi kan vara rätt säkra på att ängeln skyddat sig själv första natten, så jag utgår i alla fall ifrån att spionen vet vem ängeln är. Men du tror inte att ängeln hittat spionen? Det är ju svårt, i en sådan här lek vill nog inte spionen flagga för mycket med sin roll, risken är ju att ulvarna snappar upp det och vi blir utan spion.

Fast jag tror, utifrån vad jag läst, att de två hittat varandra. :) Men jag törs inte ge exempel, just pga risken att mista någon av dem.

Funderar när det gäller Snurrfian också...

13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo
(21:26 Snurrfian röstar på zassoo)
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN
21:56 Paddington röstar på EmmaN
22:00 zassoo röstar på Paddington

Hon lägger 4e rösten på Zassoo, så visst skulle det kunna vara ett försök av en ulv att hänga på ett drev lite snyggt. Men sedan är det ingen mer som hänger på.
När hon byter röst så blir det 3 röster på Zassoo och 2 på mig.
Sedan kommer två snabba röster på EmmaN som troligen inte var möjliga för lyan att förutse (om inte en av dem kom från lyan - men då har vi helt enkelt för många där helt plötsligt) och det blir 3 röster på EmmaN, 3 på Zassoo och 2 på mig. Sedan kommer sista rösten från Zassoo på mig och det blir tre personer som är uppe för lottning.

Är det då ett klumpigt räddningsförsök från Snurrfian eller vet hon att Zassoo också ska rösta på mig?

Jag tror nästan vi kan räkna bort Emma ur denna ekvation eftersom Snurrfian ändrade rösten innan det blev utjämnat där och jag tror inte att Lobelias röst på Emma var så lätt att förutse och det var inte heller säkert att jag skulle hinna komma tillbaka till leken.

Jag tror ju inte att två ulvar skulle blotta sig så mycket att satsa på att få ut mig och om jag hade lynchats så hade hennes röständring blivit väldigt granskad och ifrågasatt. Jag tror inte att en ulv skulle ha valt att riskera det i detta läge, så jag tror nog att Snurrfian får vara lite neutral för mig.

Nä, inte börja nojja nu! Snurrfian borde verkligen vara god. I och med att niyama var tvilling fick jag ihop mitt pussel bättre, men då måste snurrfian vara god. :arghh:

Såvida du inte lurat mig fullständigt och är ond? O_o Eftersom jag överlevde natten måste jag nog läsa igenom allt från början igen, för att känna mig lite mer säker på mitt pussel...

Med tanke på hur mycket det påpekades i början av leken så tror jag vi kan vara rätt säkra på att ängeln skyddat sig själv första natten, så jag utgår i alla fall ifrån att spionen vet vem ängeln är. Men du tror inte att ängeln hittat spionen? Det är ju svårt, i en sådan här lek vill nog inte spionen flagga för mycket med sin roll, risken är ju att ulvarna snappar upp det och vi blir utan spion.

Fast jag tror, utifrån vad jag läst, att de två hittat varandra. :) Men jag törs inte ge exempel, just pga risken att mista någon av dem.
Jag är som sagt inte lika övertygad om att ängeln har hittat spionen, man kan ju alltid hoppas men det verkar vara rätt många som famlar... ;) Fast å andra sidan så hade jag aldrig satt Niyama som tvilling, jag lutade åt att hon var jägare... :o

Jag är som sagt inte lika övertygad om att ängeln har hittat spionen, man kan ju alltid hoppas men det verkar vara rätt många som famlar... ;) Fast å andra sidan så hade jag aldrig satt Niyama som tvilling, jag lutade åt att hon var jägare... :o

Jag har en annan på den rollen, men jag erkänner att jag blev lite osäker igår och skrev "jägare?" efter Niyamas namn också. Men förhoppningsvis har jag haft rätt person på den rollen hela tiden. Idag måste jag läsa rollistan igen, känns som det kryllar av bybor i leken...

Jag funderar lite över Lobelia som ändå är med i den diskussion men som sen undrar varför jag tror att det bara är en ulv kvar? Hon skrev det själv några inlägg tidigare?
Korrigering, jag undrade varför du var så säker på att det är en ulv. Det kan rimligen bara en ulv veta.

Så här skrev du Snurris
Men va sjutton, Snurrfian ändrar sin röst till Paddington eftersom jag tror att hon är den kvarvarande ulven, den första rösten på Gabby var en alibiröst och rösten dag två tror jag enbart var för att rädda sig själv eftersom Paddington hade mindre misstankar emot sig.
Jag hoppas att jag tänker rätt nu! :nailbiting:
Jag tror det är en ulv kvar men skulle aldrig utgå från det som du gör i diTT röstinlägg.

Så här skrev du Snurris

Jag tror det är en ulv kvar men skulle aldrig utgå från det som du gör i diTT röstinlägg.

Att utgå från något så säkert kan tyda på två saker. Antingen vet man att det bara är en ulv kvar. Eller så vill man vagga in övriga spelare i tron att det bara är det.

För min del känns det dubbelt negativt att läsa uppdateringen från natten. Dels förstås att ulvarna lyckades med käket igen, dels att jag är rädd för att de försöker få folk att misstänka mig nu genom att ta Niyama, som hade mig som huvudmisstänkt. :crazy:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 048
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10