Stök - utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 23

Stör mig på att jag har det så stökigt jämt. Inte ens när jag har städat blir det bra för andra ser ändå att jag inte klarar av att hålla ordning. Känner mig så misslyckad.
Stör mig också på mitt stök. Kan inte få ordning. Har ändå boendestöd men när en sak är fixad är det alltid stökigt i resten av lägenheten så det märks knappt att jag städat.
De enda som varit hemma hos mig är mina systrar (enstaka gånger), boendestödjarna och andra från kommunen, plus fastighetstekniker.
Alltså såna som ”måste” släppas in.

Du behöver inte känna dig misslyckad :heart Det är många som har svårt att hålla ordning, man är inte misslyckad för det.
 
Stör mig också på mitt stök. Kan inte få ordning. Har ändå boendestöd men när en sak är fixad är det alltid stökigt i resten av lägenheten så det märks knappt att jag städat.
De enda som varit hemma hos mig är mina systrar (enstaka gånger), boendestödjarna och andra från kommunen, plus fastighetstekniker.
Alltså såna som ”måste” släppas in.

Du behöver inte känna dig misslyckad :heart Det är många som har svårt att hålla ordning, man är inte misslyckad för det.
Jag vantrivs i mitt stök och kan inte bjuda hem folk. Nu gjorde jag det ändå för ett tag sedan, städade en dag i förväg men fick i efterhand en kommentar om att det syntes att jag inte klarade av att hålla ordning. Jag skämdes. Att ha ordning är jätteviktigt för mig men jag lyckas inte med det hur mycket jag än vill och försöker.
 
Jag vantrivs i mitt stök och kan inte bjuda hem folk. Nu gjorde jag det ändå för ett tag sedan, städade en dag i förväg men fick i efterhand en kommentar om att det syntes att jag inte klarade av att hålla ordning. Jag skämdes. Att ha ordning är jätteviktigt för mig men jag lyckas inte med det hur mycket jag än vill och försöker.
Men jösses så ouppfostrat!
Var och en får väl leva sitt liv på sitt sätt

Fet är inte du som ska skämmas - det är den gräsliga människan som kommenterade ditt hem!!
 
Jag vantrivs i mitt stök och kan inte bjuda hem folk. Nu gjorde jag det ändå för ett tag sedan, städade en dag i förväg men fick i efterhand en kommentar om att det syntes att jag inte klarade av att hålla ordning. Jag skämdes. Att ha ordning är jätteviktigt för mig men jag lyckas inte med det hur mycket jag än vill och försöker.
Men vad e det för folk. Så gör man inte.

Det är helt okej att inte ha perfekt ordning. Själv har jag varken dammat eller kalka av badrummet sen juni. Har inte orkat. Å Sovit till typ 12 på helgen, vilket inte är jag i normala fall.
 
Men jösses så ouppfostrat!
Var och en får väl leva sitt liv på sitt sätt

Fet är inte du som ska skämmas - det är den gräsliga människan som kommenterade ditt hem!!
Jag lever inte så som jag vill. Jag vill verkligen ha det rent, snyggt och var sak på sin plats. Det är en sorg att inte klara av att ha det så.
Men vad e det för folk. Så gör man inte.

Det är helt okej att inte ha perfekt ordning. Själv har jag varken dammat eller kalka av badrummet sen juni. Har inte orkat. Å Sovit till typ 12 på helgen, vilket inte är jag i normala fall.
Kalka av badrummet? Det har jag aldrig gjort. Och duschen är rejält grisig. Jag orkar normalt inte heller dammsuga. Får vara glad om det blir någon gång per år. Jag orkar heller inte laga mat och duschar kanske bara en gång i veckan.

Känner inte att mitt liv fungerar. Hoppas det blir bättre snart när jag slutar jobba.
 
Jag lever inte så som jag vill. Jag vill verkligen ha det rent, snyggt och var sak på sin plats. Det är en sorg att inte klara av att ha det så.
Vet du. Mitt hem ser ut som en.... jag vet inte vad. Jag är så klen darrig och trött att städningen fått vänta. Jag har en ren bunke som står på diskbänken sedan ett par veckor. Jag har inte orkat ställa den i skåpet.

MEN det år MIN skam. Ingen annan har med min röra att göra! Än mindre kommentera den. Den som gör det åker ut.

Jag har tvingats koppla isär min frustration från omgivningens eventuella blickar. De har NOLL och INTET med min röra att göra! Jag mår illa av röran. Hela huset står och skriker åt mig. Men jag skjuter det på framtiden. En vacker dag orkar jag. :D
 
Jag vantrivs i mitt stök och kan inte bjuda hem folk. Nu gjorde jag det ändå för ett tag sedan, städade en dag i förväg men fick i efterhand en kommentar om att det syntes att jag inte klarade av att hålla ordning. Jag skämdes. Att ha ordning är jätteviktigt för mig men jag lyckas inte med det hur mycket jag än vill och försöker.
Filterlösa människor som inte vet när man ska hålla sina tankar kring andra för sig själv, sårar ofta andra helt omedvetet när de blörtar ur sig saker.
 
Vet du. Mitt hem ser ut som en.... jag vet inte vad. Jag är så klen darrig och trött att städningen fått vänta. Jag har en ren bunke som står på diskbänken sedan ett par veckor. Jag har inte orkat ställa den i skåpet.

MEN det år MIN skam. Ingen annan har med min röra att göra! Än mindre kommentera den. Den som gör det åker ut.

Jag har tvingats koppla isär min frustration från omgivningens eventuella blickar. De har NOLL och INTET med min röra att göra! Jag mår illa av röran. Hela huset står och skriker åt mig. Men jag skjuter det på framtiden. En vacker dag orkar jag. :D
Eller hur, och när någon som i @Wille s fall säger att det syns att man inte kan hålla ordning. Det är fan inte okej! Efter att ha varit öppen med att det i perioder varit mycket med vårdkontakter och hjärntrötthet och att jag mår dåligt av att inte riktigt orka med vardagen, så kom ändå en liknande kommentar som ett brev på posten till mig också för ett tag sedan och jag kokar bara jag tänker på det nu. Kan folk inte bara ge fan i att sparka på någon som redan ligger? :rage:
 
Här råder också kaos!

Men jag har iaf gulligt sällskap i kaoset! :love:

_20220927_222601.JPG
 
Eller hur, och när någon som i @Wille s fall säger att det syns att man inte kan hålla ordning. Det är fan inte okej! Efter att ha varit öppen med att det i perioder varit mycket med vårdkontakter och hjärntrötthet och att jag mår dåligt av att inte riktigt orka med vardagen, så kom ändå en liknande kommentar som ett brev på posten till mig också för ett tag sedan och jag kokar bara jag tänker på det nu. Kan folk inte bara ge fan i att sparka på någon som redan ligger? :rage:

Det är så konstigt vad folk kläcker ur sig. Jag har några smådjur, och ingen i familjen tycker att de eller deras burar luktar. Jag vet att man kan vänja sig vid konstiga lukter hemma, så jag har frågat några vänner och släktingar som hälsat på om de tycker de luktar. ( Har lite trauma av att lukta häst i skolan som barn.) Ingen tycker att de luktar något, om man inte nosar precis på dem, och inte heller då illa.

Men så kommer då en märkig typ på besök, som då han går förbi burarna tycker att det är nödvändigt och artigt att utropa "nämen fy faaaan vad de luktar".... 🤔
 
Filterlösa människor som inte vet när man ska hålla sina tankar kring andra för sig själv, sårar ofta andra helt omedvetet när de blörtar ur sig saker.
Ja jag håller med. Är ordningsam och kaosig själv på samma gång. Dvs har mycket grejer men måste ha koll och ordning på dem. Är tillsammans med en person som enligt mig har rörigt med vissa grejer. Kanske ute så mycket grejer egentligen jag har betydligt mer men just att det känns så oorganiserat stör mig.
Grejen är att problemet ligger hos mig så är det ju. Att störa sig på hur andra har eller inte har det.
Jo jag kommenterar lite också men tar det väldigt försiktigt vill inte klämma några tår. Hos någon annan hade jag inte sagt nånting hos nån tex vän eller släkting hade jag inte brytt mig.
 
Men jag antar att ni städar ibland i alla fall och att det är rent och fint om ni får gäster?
Nja.....
Förr - innan min njursvikt gick bannas och innan transplantation - ja då städade jag. Nu har jag ju t.o.m. förbud mot att dammsuga :D Och inte får jag klippa gräs heller.

Så skaka mattor är utslutet. Inte orkar jag heller. Glad att jag numera okar gå 1-3 km varje dag.

Så du kan ana hur prydligt och välstädat jag har ;)

Du bara måste sluta jämföra dig med andra. Både vad gäller dina trädgårdsprojekt och din ordning inne i huset. Gläds över det du faktiskt orkar!
 
Nja.....
Förr - innan min njursvikt gick bannas och innan transplantation - ja då städade jag. Nu har jag ju t.o.m. förbud mot att dammsuga :D Och inte får jag klippa gräs heller.

Så skaka mattor är utslutet. Inte orkar jag heller. Glad att jag numera okar gå 1-3 km varje dag.

Så du kan ana hur prydligt och välstädat jag har ;)

Du bara måste sluta jämföra dig med andra. Både vad gäller dina trädgårdsprojekt och din ordning inne i huset. Gläds över det du faktiskt orkar!
Håller med.
Man får tänka annorlunda kring vad och hur man gör saker, vad som faktiskt spelar roll och vad folk bara har ogrundade åsikter om.
De flesta som kommer med ohövliga påpekanden är bara oreflekterade normkonformister själva, så deras åsikter lägger jag ingen vikt vid.
Så länge jag inte värderar andra efter hur dyr bil de köper så kommer jag inte värdera mig själv utifrån hur min diskhantering ser ut.

Däremot tycker jag man får vara öppen för att folk kan vara respektfullt nyfikna när man har mer okonventionella upplägg hemma. Men fortfarande är det ju ens eget val om man vill eller inte vill prata med dem om hur man gör och varför...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 411
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 983
Senast: Nytant
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 514
Senast: Enya
·
Samhälle Byxstorlekar... Köpte exakt samma storlek som sist, ett par gick inte ens upp över höften och det andra saknade nästan 5cm för att kunna...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
12 393
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp