Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer som tror att det är arbetsgivarens uppgift att lösa så de kan vara lediga när det inte finns personal som kan täcka det aktuella passet...
 
Är otroligt sur på mitt halsband :cautious:
Först lossnade stenarna, vi kontaktade företaget där halsbandet är köpt och skulle få nya. De skickades till fel adress och vi fick kontakta dem igen, efter mycket om och men fick vi nya stenar och jag skulle limma fast dem på halsbandet igen. Första stenen gick bra, andra tappade jag på golvet så jag fick kravla runt med ficklampa och leta (tänk då att jag är gravid i v 30 också, smidig som en jäkla flodhäst) hittade den bara för att tappa den igen. :meh: Till slut hittade jag den, skulle sätta den på plats, den hamnar såklart helt fel och är nu helt omöjlig att få loss. Jävla skit.
20181111_190452.jpg
 
Lärare får ta telefoner, om skolan (skolledningen) bestämmer det.

Betyg i uppförande bryr jag mig inte om, däremot hade betyg i 'arbetsinsats' varit intressant (såg detta från ett australiensiskt betygsdokument där eleverna fick betyg i effort likväl som i result. Dvs, eleverna fick också betyg i om de gjort läxor, jobbat väl på lektionerna, haft med sig nödvändigt material osv)

Det har vi i finland också, i betyget för uppförande ingår "uppförande, flit och uppmärksamhet".
 
Jag stör mig på att jag har fått ett jobberbjudande om min absoluta drömtjänst men att kollektivtrafiken i området slutar att gå innan jag är klar på ev. kvällspass :arghh: Varför har jag inte skaffat mig körkort? :banghead: Bara att tacka nej imorgon :cry:
 
Skämt är bara ett dåligt försvar. Dom är ute efter att provocera när dom inte lyckas kommer dom med dåliga förklaringar å undanflykter för att rädda sitt eget skin. Finns inte en människa som skulle ens fundera på att seriöst dra ett skämt om att äta någons husdjur.
Jag tycker det är så tröttsamt, stör mig på att det verkar va okej att sämta om hästar men gäller det deras egen hobby då jäklar... 😒
 
Jag stör mig på att kollegan jag ska lära upp för min tjänst som jag har idag då jag snart byter inte visste vart man skriver adressen på att kuvert. Hen är 25 och har aldrig skickat ett brev. O_o
O_oO_oO_o
Det kunde jag när jag var sex år, skickade brev (med teckningar) till mormor och morfar nästan varje dag på slutet när morfar var som sjukast.
Och då är det inte så länge sen jag gick ur grundskolan, så jag är inte äldre än hen heller..
 
O_oO_oO_o
Det kunde jag när jag var sex år, skickade brev (med teckningar) till mormor och morfar nästan varje dag på slutet när morfar var som sjukast.
Och då är det inte så länge sen jag gick ur grundskolan, så jag är inte äldre än hen heller..

Jag tycker att man borde ha fått så mycket post vid tjugofem att man lagt märke till vart adressen brukar stå. Blev dock väldigt förvånad när hen skrev adressen där avsändaren brukar stå.:o
 
Senast ändrad:
Jag tycker att man borde ha fått så mycket post vid tjugofem att man lagt märke till vart adressen brukar stå. Blev dock väldigt förvånad när hen skrev adressen där avsändaren brukar stå.:o
:o:D
Det är nästan skrattretande hur ouppmärkssamma vissa kan vara... att hen, aldrig under tjugofem års tid lagt märket till att adressen brukar stå på framsidans högra nedre hörn :D. Jag håller med om att när man är tjugofem borde man veta var man skriver adressen och avsändaren. Förstår om du blev förvånad, det hade jag också blivit.

Detta får mig att tänka på boken ”Omgiven av idioter” och hur olika våra personligheter kan vara. :)
 
Jag stör mig på att kollegan jag ska lära upp för min tjänst som jag har idag då jag snart byter inte visste vart man skriver adressen på att kuvert. Hen är 25 och har aldrig skickat ett brev. O_o
Sådant är skrämmande O_o

Försöker sova men det går inte, det är för varmt inne och det låter en massa från övervåningen. Det är tomt där uppe nu, är bara barnens rum där och de är inte hemma. Hunden ligger här nere och katten är ute :nailbiting:
 
Stör mig på att jag inte vad uppmärksam när jag handlade igår, mjölken går nämligen ut idag (smakade dåligt insåg jag precis, och kollade då datumet)...
 
Jag stör mig på att jag inte kan sova och bara gråter för att jag inte kan sova. Vilket leder till att jag inte kan sova för att jag gråter. Och att jag gråter för att jag inte kan sova. Osv osv osv... :banghead:
Fast nu har jag gett upp. John Blund måste missat mig inatt igen, lär bli en lagom rolig dag/morgon när jag om 4 timmar ska starta dagen. :arghh:
 
När man har en halvtimmes telefontid om dagen (och telefontiden passar undertecknad jättedåligt :cautious:) är det ju en himla stor fördel om telefonen faktiskt är bemannad den halvtimmen.

Nu har jag försökt ringa flera gånger, det är inte upptaget utan signalerna bara fortsätter gå fram i all evighet... :down:
 
Att bilen som funkat finfint sen servicen för några veckor sen börjar hacka när jag har en köpare på den som är ute och provkör :arghh:
Tyckte synd om de som skulle köpt den med då de åkt 25 mil för att titta på den :cautious:

Så istället för pengar på kontot blir det ny verkstadsräkning:meh:
 
Nu har det gått över 72 timmar sedan jag gjorde en kortbetalning och pengarna har fortfarande inte dragits från kontot. Förstår att det antagligen har med helgen att göra, men ALLT annat jag köpte den kvällen (fredags) och allt annat i helgen har ju registrerats...
 
Känner att jag måste instämma när det gäller att störa sig på att folk stavar som krattor.

Stör mig även på (varning för impopulär åsikt här) ursäkten "dyslexi". Självfallet finns de som har dyslexi och de kan inte rå för det! Men om man ska gå på vad folk på internet/diverse forum/bloggar osv säger så verkar det som att ca 95% av befolkningen lider av den här åkomman.

Att man är lat, dum eller ouppmärksam och aldrig lärde sig i skolan betyder inte per automatik att man har dyslexi. Jag kräver ju inte att alla ska skriva helt perfekt och alltid stava exakt alla ord korrekt (det gör jag inte själv) men när det liksom kommer till meningar som "eksakt de tyker inte ja häller!!" så känner jag bara att seriöst, skärpning.

Ska också tillägga att av alla personer jag känt eller träffat på som faktiskt har dyslexi så är det aldrig något som har märkts nämnvärt i skrift. Folk som har ett "handikapp" (som det ändå är) är ofta väl medvetna om det och vet hur de ska hantera det. Har aldrig träffat på någon med dyslexi som bara konsekvent skriver som en kratta och knappt gör sig förstådd och om någon skulle påpeka det blir superkränkt för "har faktiskt dyslexi!!"

--

Stör mig också på vädret. Solen kunde ju slocknat för en vecka sedan för allt jag vet, himlen är bara grå ändå :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 614
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 929
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 958
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp