Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det tar 3-6 dagar för bokus att skicka mina bok. Om jag har tur kommer den innan nästa helg och jag beställde den i tisdags. :(
 
I know the feeling. När jag skrev mitt examensarbete kändes livet som en rad ur en kentlåt: "Hur långt man än har kommit, är det alltid längre kvar".
JA herregud. Just nu ångrar jag också att jag valde att göra en kvalitativ stude, känns som jag har hur mycket material som helst :crazy:O_o

Stör mig också på mig själv, som anser (just under skrivandet) att tonfisk direkt ur burken är en helt okej middag och att jordgubbssylt, också ur burken är ett okej mellanmål :meh:
 
Jag stör mig på att jag sitter dagarna i ända och skriver på min uppsats, men det känns ändå som det står still! GAH!:turd:
I know the feeling.. :turd: jag kan sitta i evigheter och bara slipa på en uppsats/inlämning och slösa flera timmar på det. Sen blir jag ju givetvis iriterad för att det "inte händer något", eftersom det inte syns så tydligt. Ibland kan jag ha en jättesimpel stödfråga men ändå förstå noll, bara sitter där och ser ut som ett frågetecken och läser frågan om och om igen - utan att bli ett :turd: klokare... lagom störigt.
 
Jag stör mig påatt svt play måste ha uppdaterats så nu när jag sitter här i Aus och går in där och vill titta på något, trycker upp det och trycker play, så laddar det för att sedan komma upp "inte tillgängligt i ditt land".
Vilket jag förstår men tidigare har de programmen som inte är tillgängliga att se från utomlands inte ens visats i tablån.. nu blir jag bara irriterad för jag kan inte hitta nåt sökfilter heller så jag vet aldrig om jag kan se programmet eller inte innan jag försöker spela upp det
 
Känner igen mig i det :down:
Är så himla glad över att jag tog mig ut! Hängde med en vän jag mötte på en pub i somras (vi typ raggade upp varandra som vänner ^^) och hans kompis. Så för att återknyta till trådens tema, nu stör jag mig lite på att det var några som lyfte lite på ögonen att vi var två killar och en tjej ute, varav ingen var intresserad av varandra på så sätt utan bara vänner.
 
Eller folk som inte vet skillnaden på "en" och "än".
Eller folk som inte vet skillnaden på "elva" och "ävla".
Eller folk som inte vet skillnaden på "häller" och "heller".
Eller folk som inte vet skillnaden på "sett" och "sätt".
Eller folk som inte vet skillnaden på "verk" och "värk".
Eller folk som inte vet skillnaden på "ens" och "äns" (och "äns" existerar inte i ens i svenska ordboken om jag inte minns fel).
Skulle kunna fortsätta i all evighet och undrar också hur svårt det kan vara?! Som du säger, de flesta nämnda uttalas inte ens lika. :banghead:
Jag stör mig på ovan nämnda saker, plus mycket mer. Bland annat när folk inte vet skillnaden mellan "eget/egen" och "egna". Det verkar som att "eget" och "egen" är på väg bort ur språket. Till exempel kan man höra/läsa "Det var mitt egna fel", "Mitt egna barn" osv. Jag vet att språket ständigt förändras, men detta stör mig massor ändå. Och så stör jag mig på att jag stör mig på det :meh:
 
Bara klappa dom på axeln å säg vad bra å förklara gärna att det mesta som säljs som hamburgerkött på påläggsavdelningen faktiskt är kokött så att dom läser noga så din faktiskt får just hästkött på mackan.
Folk brukar vara sluta efter den.
Eller förtjust säga typ: "har du provat hästentrecote? Fantastiskt gott kött!" Dom blir ganska förvånade då. :D
 
Stör mig på att vi nyligen bestämde att cyklar inte får parkeras på lagret men när jag kommer till jobbet igår så står där en cykel OCH en moped UTAN bensinlock, det stank bensin på hela lagret :rage:
Och mopedägarens pappa ringer och säger stoppa lite papper där bensinlocket ska vara så slutar det nog att lukta O_o Papper :crazy::confused: bensintanken var ju nästan full då hade väl pappret sugit åt sig bensinen och då hade det väl knappast luktat mindre :meh:
Jag knölade ner en rejäl plastbit av den tjockare typen och det minskade faktiskt lukten lite men då var huvudvärken redan ett faktum :down:
Och alltså bara det att man ställer in en moped med öppen tank på lagret :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 946
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 459
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 349
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp