Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ishockey.
Nåt mer våldsförhärligande och våldsnormaliserande är svårt att hitta i sportvärlden. Hade jag haft små barn hade jag hellre sett att de börjat med valfri(!) kampsport inklusive boxning och MMA - där det inte anses normalt att tappa fattningen och raggarslåss i affekt.
Jag har svårt för alla sporter där man ägnar mer tid på att hata det andra laget än att älska sitt eget.
 
Just nu stör jag mig på min trafikledning som verkar ha guldfisk minne, det sades i fredags att jag skulle lasta upp på söndag kväll och sen skulle jag ställa bilen hemma. När jag hade lastat klart och fixar bokningarna i telefonen får jag syn på att jag har en hämtning som ligger väldigt nära där bilen normalt sett står parkerad, men i och med att jag ska ställa bilen hemma är det 45km för långt bort... till råge på allt är den hämtningen på mitt favoritställe... är inte ens lönt att köra tillbaka bilen ner till å parkera för jag har ändå en lossning här hemma på rätt många ppl, och chefen vill inte att vi kör onödiga sträckor... det är så komplicerat just nu.
 
Ryssen ringer fortfarande
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190114-102151.png
    Screenshot_20190114-102151.png
    67,1 KB · Visningar: 56
Att det finns de som är så naiva att de 1) skriver en sådan här grej och 2) faktiskt tror att det kommer att hjälpa.

Screenshot 2019-01-14 at 11.16.35.png


Men det är klart, texten refererar ju faktiskt till en lag så då måste det ju vara på riktigt! Sen att den innehåller en del skrivfel, inklusive total brist på korrekt användning av skiljetecken och styckeindelning, behöver vi inte bry oss om.
 
Att det alltid är så viktigt att påpeka vad jag gör och inte gör. Synpunkter och åsikter. Måste veta. Seriöst, jag är vuxen och gör vad :devil: jag vill. Ingen ska lägga sig i det. Förstår på riktigt inte varför det är så svårt?
 
Foglossningar från helvetet :arghh:
Ingen bra kombination med att det är jättehalt överallt ute, tar mig ju fasen knappt fram inomhus
 
Stör ihjäl mig på människor som när det är blankis och spårigt inte viker ut en mm åt sitt håll, utan ska ligga med halva sin förbannade bil i mötande körfält, så att en själv nästan får vika ner i diket för att inte krocka :rage:
Har idioterna en dödslängtan som man kan tro, så behöver de ju inte involvera sina medtrafikanter!
 
Stör ihjäl mig på människor som när det är blankis och spårigt inte viker ut en mm åt sitt håll, utan ska ligga med halva sin förbannade bil i mötande körfält, så att en själv nästan får vika ner i diket för att inte krocka :rage:
Har idioterna en dödslängtan som man kan tro, så behöver de ju inte involvera sina medtrafikanter!

+1 på det!

Det är som att de inte förstår att om det bildats tre spår på vägen så är det i mitten förmodligen något som bilarna från båda håll använt och som man behöver avvika lite från för att kunna hantera ett möte :banghead::banghead::banghead:
 
Eller hyperacusis?
Där ser man, visste inte att det var en riktig grej.

Dock har jag inte tinnitus, alltid varit livrädd för att få det och är väldigt noga med hörselskydd osv om jag skulle befinna mig där det är mycket höga ljud.

Gick på en del konserter när jag var yngre och var väl lite mobbad för att jag var så noga med öronproppar (det var ju inte coolt direkt) men så fick de flesta andra från den tiden tinnitus också.

Idag stör jag mig på min rethosta som inte verkar vilja försvinna. Konstant trött också då jag vaknar av hostattacker varannan timme ungefär. Cocillana hjälper inte mer än vid insomnandet tyvärr :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 582
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 888
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 865
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 665
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp