Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog ett blodprov imorse. Tänkte ta bort plåstret. Jag har tydligen håriga armveck. Gör orimligt ont :rofl:

Jag ser serier på bussen. Med hörlurar. En snubbe några säten bort ser på sport. Utan hörlurar. Överröstar min serie. :meh:
 
På att jag så ofta glömmer att flytta tändstickan innan jag blåser ut den, så att det blir att jag blåser ut både den och ljuset jag just tänt. Händer mig säkert var tredje gång jag försöker tända ljus! Snälla säg att jag inte är ensam? :o
 
Jag har använt mig av Urban Ears olika hörlurar i säkert 4-5 år nu.
Idag, för exakt 7 min sedan, gick det upp för mig att de är namngivna efter smeknamn på platser/orter i Stockholms län. Jag känner mig inte alls dum just nu. :grin: :banghead:
 
Just nu stör jag mig på att min man torktumlat min tröja som jag har på mig. Nu är den 1 dm kortare i midja och ärmar.

Jag ser ju ut som Nalle Phu i den :cry:
 
Folk som bemöter mig och mina jävligt duktiga kollegor med skadeglädje och total empatilöshet. Tyck vad fan ni vill om Arbetsförmedlingen men när folk kommer till oss brukar vi inte hånskratta åt deras situation iallafall. Det var mitt enda bittra inlägg idag, återkommer eventuellt med ett nytt imorgon? :D
Usch fan det stör jag mig på också :mad: Jag stör mig på det här med avskedandet inom AF också. Jag får faktiskt hjälp av AF med min lön och min stackars handledare har ju hundratals som han ska tydligen hjälpa :crazy: jag fick ju noll hjälp därifrån i arbetssökandet pga det, men fick däremot kontakt med någon som kunde hjälpa mig via AF tack vare mitt handikapp. Men hur tänker man att det ska hjälpa dessa som behöver hjälp med att hitta jobb genom att säga upp folk, det är väl fler anställda som behövs? :cautious:
 
Jag stör mig på mina nya glasögon. De är bra och snygga men när jag ska ligga ned på sidan så trycker de lite in i pannan :cautious:
 
Jag stör mig på att det är svindyrt med linser :wtf:. Cirka 245 kronor i månaden för månadslinser. Glasögon är ju så fruktansvärt obekväma.

När jag blivit modig, lyckats spara och har tillräckligt stabil syn får jag nog dra till med en laseroperation :cautious:.
 
Jag stör mig på mina nya glasögon. De är bra och snygga men när jag ska ligga ned på sidan så trycker de lite in i pannan :cautious:

Det hör var ju lite lustigt :p. Alltså inte det du stör dig på utan att det blev två glasögon-/linsrelaterade inlägg på raken. Jag upptäckte det först efter att jag skrivit mitt inlägg.
 
Att fler och fler vitala samhällsfunktioner läggs ut på kommersiella aktörer som inte nödvändigtvis har vare sig kompetens eller intresse av att upprätthålla en hög resiliens och robusthet. Kravställningarna vid upphandling kan vara komplexa och svåra att utforma, riskbedömningar och konsekvensanalyser forceras igenom pliktskyldigast, och minimikrav blir ofta normerande.
Vi är för j-a sårbara i många avseenden helt enkelt.

Apropå Tele2/Comviq och sånt.
 
Jag stör mig på att jag stör mig på att media har sådan enorm uppmärksamhet på förintelsen.

Jag menar - det är ju orhört viktigt att hålla det aktuellt och inte glömma. Men samtidigt så är livet nu så fullt av tragik och elände att jag får lite svårt att orka med förintelsen också. Slå mig.

Precis! När det står "Det får aldrig ske igen" och så HAR det skett igen, tänker Bosnien och Rwanda och det sker hela tiden. Men det är inte på samma sätt, inte samma folkslag och inte av nazister. Räknas det inte då?

Lite farligt tänk, för då kanske vi inte reagerar så länge det inte sker som i historieboken. Och det lär det inte göra.
 
Det hör var ju lite lustigt :p. Alltså inte det du stör dig på utan att det blev två glasögon-/linsrelaterade inlägg på raken. Jag upptäckte det först efter att jag skrivit mitt inlägg.
:rofl::D

En sak till om mina glasögon - dessa döljer inte mina blåa ringar under ögonen lika bra som de förra :o:angel: och nu syns ögonfransarna mer, ... vilket innebär att jag skulle kunna måla dem och få det att synas, men jag vet inte om jag ids :cautious:
 
Ledsen att jag drar upp störiga saker i trafiken igen... men bilen framför mig som i smärre snöstorm åkte helt utan lampor tända :crazy: Det enda man såg av raden med bilar som ringlade sig framåt var just de röda baklyktorna, så jag insåg knappt att det var en bil mellan mig och bilen framför den :nailbiting:
 
Det snöar ute och jag måste åka och handla men måste också vänta typ en timme. Tänker konstant på hur snön liksom byggs på på bilen, hade velat åka nu innan det blir värre.
 
Precis! När det står "Det får aldrig ske igen" och så HAR det skett igen, tänker Bosnien och Rwanda och det sker hela tiden. Men det är inte på samma sätt, inte samma folkslag och inte av nazister. Räknas det inte då?

Lite farligt tänk, för då kanske vi inte reagerar så länge det inte sker som i historieboken. Och det lär det inte göra.
Ja, bidrar till att göra Hitler-Nazi-Förintelsen till någon sorts utikum. Och därmed motverkar att se likheter och samband i olika historiska processer och hur samhällen/människor fungerar.
Tycker "får aldrig ske"-uttalanden tenderar att betona att det var så hemskt, typ emotionella statement. Men knappast ge förståelse som kan användas för framtiden, vilket bör vara viktigare.
 
Ledsen att jag drar upp störiga saker i trafiken igen... men bilen framför mig som i smärre snöstorm åkte helt utan lampor tända :crazy: Det enda man såg av raden med bilar som ringlade sig framåt var just de röda baklyktorna, så jag insåg knappt att det var en bil mellan mig och bilen framför den :nailbiting:
Fullt motiverat.
Förra veckan höll jag på att missa en hel lastbil pga snöyra. Blev lite chockad att jag var såpass nära som jag var innan jag insåg. Och då HADE den lampor.
 
Folk som bemöter mig och mina jävligt duktiga kollegor med skadeglädje och total empatilöshet. Tyck vad fan ni vill om Arbetsförmedlingen men när folk kommer till oss brukar vi inte hånskratta åt deras situation iallafall. Det var mitt enda bittra inlägg idag, återkommer eventuellt med ett nytt imorgon? :D

Vissa ska bara inte jobba med människor som är lite utsatta och jag skulle aldrig vara skadeglad åt att någon blir arbetslös eftersom jag vet precis hur det är, men jag hoppas ändå att vissa empatilösa människor som jobbar inom organisationen, möts av någon som bemöter dem som de själva bemött arbetslösa i sin yrkesroll. Kanske lär de sig något inför framtida jobb.

Och de här nerdragningarna hjälper ju ingen, det är svårt nog i dagsläget att få kontakt med en handläggare och det lär ju inte bli enklare framledes, så förutom att en massa folk blir arbetslösa så slår det mot de som redan är det och speciellt de som behöver nån form av extrahjälp pga sjukdom/skada/språkproblem osv.
 
Jätterirriterad då en instans inte gjort sitt jobb rörande en av brukarna på mitt jobb, vilket gör att jag måste trixa och göra något som en helt annan yrkeskategori skulle ha gjort - för längesedan. Saken det gäller är en känslig och ångestframkallande fråga för personen, och hade behövt förberedas under lång tid, jag fick istället ett mail som säger att detta måste vara löst på en dag.
Sen var en människa jätteklumpig mot samma brukare om samma fråga - så idag blir det inte lätt att lösa det hela.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 395
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
28 355
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 922
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 749
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp