Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katt:devil: ska ta sats inför ett skutt och flyttar tassen bakåt utan att se sig för. Sätter ner den i min matskål (soppa!) och stänker sedan ner datorn :arghh: när hon flyger iväg upp på fönsterbrädan.

Det kan väl inte vara JAG som ska behöva ta ansvar genom att inte använda datorn när jag äter. :mad:

...och innan jag hunnit skriva klart mitt arga inlägg så har hon krupit ihop till en boll i soffan och maskerat sig till att se GULLIG ut... :cautious:
 
- Cyklister som cyklar om en bakifrån när man går utan att använda ringklockan! (Vet att jag själv funderade över vilket som var bäst när jag mest cyklade, nu när jag går blev det lättare!) Särskilt nu när det är moddigt och halt ute och jag kanske tar ett steg åt sidan rätt vad det är. Ersättning för sveda och värk ska jag då ha om nån cyklar omkull mig!!

- På att sidan hoppar upp när jag scrollar på typ fb eller tradera!?!
 
På att det ser ut som att all den fina snön kommer att hinna smälta precis lagom till att vi kommer till Sverige. Det är säkert femte gången som jag missar snön med ett par retliga dagar. :arghh:
 
De som sköter plogningen i Sthlm med kranskommuner! :arghh:

Sätt ner plogbladet och skrapa bort snön från vägbanan istället för att bara styra runt en del, hälla salt på resten och lämna resten åt bilisterna att halka omkring i modden. Det går knappt att göra en säker omkörning på motorvägarna pga modden, ska alla ligga i en fil är det tänkt? :banghead:
Det går ju knappt att korsa en väg till fots heller, vid nästan varje övergångsställe är det en modd på en dm att halka omkring vid, bilarna som stannar står och slirar när de ska iväg och stänker ner de som råkar komma ivägen. :mad:

Inför nästa upphandling, kräv att det plogas och inte bara skyfflas runt! :rage:
Men du måste väl förstå att de inte vill slita på plogbladen? :cautious:

Vi har samma problem här också...:meh:
 
Plogbilen på byn kallades Stora snöplattaren....
Deet var lite jobbigt när det började töa så bilarna sjönk den där decimetern och det blev djupa hjulspår.

Det värsta var en gång när vi åkte genom Norge och det var snökaos. Vi hamnade bakom en plogbil och det var fruktansvärt slirigt och jävligt så vi ville inte veta hur det såg ut framför plogbilen. Efter en timme i 30 km/h svängde plogbilen av och vägen blev istället snöig men fin...
 
Sitter på ett tåg som är försenat. Först på grund av dörrar som inte stängdes, sedan på grund av snö. Jag som alltid principförsvarar SJ. Kämpa nu tåget! Kämpa! ...så jag slipper krångla och byta och vara helt slut imorgon när det är viktiga grejer som händer i främmande stad.
 
Stör mig på att jag måste till läkaren i morgon, och på att hela ön är täckt av is (det här med att sanda/grusa trottoarer är tydligen onödigt), och på att jag är trött, och på att jag behöver städa... Stör mig på allt just nu :wtf:
 
Katt:devil: ska ta sats inför ett skutt och flyttar tassen bakåt utan att se sig för. Sätter ner den i min matskål (soppa!) och stänker sedan ner datorn :arghh: när hon flyger iväg upp på fönsterbrädan.

Det kan väl inte vara JAG som ska behöva ta ansvar genom att inte använda datorn när jag äter. :mad:

...och innan jag hunnit skriva klart mitt arga inlägg så har hon krupit ihop till en boll i soffan och maskerat sig till att se GULLIG ut... :cautious:


Varför ställde du soppskålen precis där den arma katten tänkte ta sats?!? Ingen respekt, tänkt om Missan hade bränt en klo??? Då hade du allt skämts bra mycket va, va! :rage:





:D
 
Jävligt irriterande att det ska snöa i stort sett varje dag resten av veckan. Samt bli plusgrader under helgen.

Det innebär att jag får krypa till korset och höra av mig till grannen med firma och kolla om han kan köra undan mina snövallar så jag får plats för snön jag skottar bort. Det borde inte vara mer än typ 5 minuters jobb för hans stora maskin. Funderar vidare på om han tycker att en fem hundring är nog för jobbet...
 
Varför ställde du soppskålen precis där den arma katten tänkte ta sats?!? Ingen respekt, tänkt om Missan hade bränt en klo??? Då hade du allt skämts bra mycket va, va! :rage:





:D
Lite svårt att ha den på annat ställe än framför mig när jag ska äta ur den :angel:
Lovar att ingen hade kunnat bränna sig på den, var pissljummen :meh:


Ska möjligen skämmas för att jag äter i soffan, framför datorn... :o
 
Inte nog med att sambon ligger inne och jag sitter på deras patienthotell, deras nät är fasen bland det segaste jag varit med om!!! :rage:
 
Jävligt irriterande att det ska snöa i stort sett varje dag resten av veckan. Samt bli plusgrader under helgen.

Det innebär att jag får krypa till korset och höra av mig till grannen med firma och kolla om han kan köra undan mina snövallar så jag får plats för snön jag skottar bort. Det borde inte vara mer än typ 5 minuters jobb för hans stora maskin. Funderar vidare på om han tycker att en fem hundring är nog för jobbet...
Tycker han 500 är för lite så är det illa. Sambon fixade framfartsvägen och gårdsplanen till grannen häromdagen när deras maskiner hade gått sönder. Han tog inget för det men satte på saftblandaren när han såg deras lille stå i fönstret och titta :) Grannar hjälps åt. Sådant borde vara så självklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 034
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 742
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 452
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp